    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wiecie kto powoduje wypadki?
    Date: Thu, 03 Mar 2011 19:11:39 +0100

    On Thu, 03 Mar 2011 17:21:56 +0100, neoniusz wrote:
    >http://wyborcza.pl/1,82949,6828746.html
    >"Z moich statystyk wynika: małolat w czarnej beemce z ciemnymi szybami
    >pod wpływem amfetaminy lub alkoholu trafia do szpitala (lub trafiają
    >jego ofiary) raz na dwa miesiące. Motocyklista, który kogoś zabił,
    >trafia się raz na pół roku. Natomiast, motocyklista, którego ktoś zabił
    >lub próbował zabić, trafia do nas dwa razy w tygodniu.

    No coz, policyjne statystyki (2009) mowia ze motocyklisci
    uczestniczyli w 2576 wypadkow, a spowodowali 1151.
    Mlodzi (18-24) kierujacy spowodowali 8600 wypadkow, z czego tylko

    Sa tez grupa najwyzszego ryzyka wsrod ofiar - mysle ze nie dlatego ze
    nieuwaznie przechodza przez jezdnie. Drugie miejsce maja osoby w wieku
    ponad 60. Chyba nie dlatego ze sie rozbijaja na drzewie

    O ile moze nie dziwic ze doswiadczenia warszawskiego lekarza sa inne
    niz calego kraju, nie zdarzaja mu sie malolaty z drzewa wracajace z
    dyskoteki (ale latarni nie ma w stolicy czy co ? i obsluguja okolice)
    to ciekaw jestem skad chirurg na oddziale szpitalnym wie ze
    motocyklista jest ofiara a nie sprawca, albo kto przejechal pieszego i
    czym. W karetce pracuje czy przy stole ?

    >A wiecie Państwo kto jest, też w moich statystykach, absolutnym numerem
    >jeden jeśli chodzi o liczbę ofiar? Jest to pani lat 30-40, trzeźwa, w
    >dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się
    >zdarza CODZIENNIE, i to kilka - kilkanaście razy dziennie."

    No coz, danych wprost ile kobiety spowodowaly wypadkow na warszawskich
    przejsciach to nie ma.

    Ale z ogolnych statystyk: mezczyzni powoduja 77% wypadkow, kobiety 18%
    (4.6 - brak danych - ?)

    Piesi uczestniczyli w 12384 wypadkow w ktoych zginelo 1477 osob.
    Przypisuje sie im wine 5015 wypadkow (771 o.s.)
    Na przejsciach dla pieszych przydarzylo sie 3982 wypadkow z 230 o.s,
    a drugie tyle "na skrzyzowaniach" - nie wiem jak to policja rozroznia.

    "Najechan na pieszego" bylo 12528 (w tym 1455 smiertelnych), wiec
    ciagle zostaje nam ~4000 nierozpoznanych, a na przejsciach kierowcy
    jednak zwalniaja - bo wskaznik zgonow niski.

    Jak widac to sie naprawde zdarza codziennie i to kilkanascie razy ..
    ale w calym kraju. W jednym warszawskim szpitalu .. no, moze mozna
    miec podobne zdanie jak sie dyzuruje raz na tydzien i wtedy zwoza
    wszystkich z okolicy .. ale nadal cos za duzo. KSP Warszawa notuje
    2500 wypadkow rocznie. Mozliwe ze prawie wszyscy to piesi .. ale co -
    wszyscy ci jadacy 160 maja problem tylko z pieszymi ?
    Byl przeciez Zientarski, byla ta Honda niedawno - nie tylko piesi sa
    ofiarami :-)

    J.