-
41. Data: 2010-12-17 23:39:38
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 17 Dec 2010 14:14:13 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Dec 16, 5:17 pm, WS <L...@c...pl> wrote:
>> A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
>> katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
>> spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
>> chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)
>>
>Wtryskiwac musisz w czyste powietrze. W powietrze zanieczyszczone
>spalinami ryzykujesz to, ze pomimo wtrysku czesc paliwa sie nie spali
>poprawnie. Fakt ze wydech i ssanie jest w dwusuwie polaczone w jeden
>suw powoduje, ze nidgy do konca dobrze nie oczyscisz komory spalania
>tak jak w dobrze skonstruowanym czterosuwie.
Alez Jacku - przeciez w czterosuwach montuje sie teraz EGR ..
>Fakt, ze dwusuwow nie stosuje sie w samochodach wlasnie z tego
>wynika. Dwusuwy to w porownaniu do czterosuwow bardzo tanie silniki i
>stosuje sie je wszedzie tam, gdzie normy czystosci spalin pozwalaja
>aby ominac czysty ale drogi silnik. Wlasnie dlatego sa w kosiarkach.
>Honda jednakze stosuje w kosiarkach silniki czterosuwowe i reklamuje
>swoje kosiarki jako duzo czystsze od konkurencji.
Bo klient nie lubi jak mu ogrodek olejem smierdzi.
>Gdyby producenci samochodow mogli dzis stosowac dwusuwy to natychmiast
>mialbys cala game pojazdow wlasnie z takim silnikiem a nie tylko w
>statkach i lokomotywach, ktorych samochodowe przepisy czystosci spalin
>wogole nie dotycza.
A nie dlatego ze konstrukcja takiego dwusuwowego diesla jest jednak
zbyt skomplikowana i ciezka jak na potrzeby samochodu osobowego ?
J.
-
42. Data: 2010-12-18 01:01:13
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 17, 5:39 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> Alez Jacku - przeciez w czterosuwach montuje sie teraz EGR ..
EGR jest w pelni kontrolowany a wymieszanie nastepuje przed cylindrem.
Nie myl kontrolowanego mieszania spalin z niezupelnie kotnrolowanym w
cylindrze.
>
> Bo klient nie lubi jak mu ogrodek olejem smierdzi.
>
Nie smierdzi. Kosiarka go spala.
> A nie dlatego ze konstrukcja takiego dwusuwowego diesla jest jednak
> zbyt skomplikowana i ciezka jak na potrzeby samochodu osobowego ?
To napewno tez.
>
> J.
JAM
-
43. Data: 2010-12-18 12:22:36
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 17 Dec 2010 16:01:13 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Dec 17, 5:39 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Alez Jacku - przeciez w czterosuwach montuje sie teraz EGR ..
>
>EGR jest w pelni kontrolowany a wymieszanie nastepuje przed cylindrem.
>Nie myl kontrolowanego mieszania spalin z niezupelnie kotnrolowanym w
>cylindrze.
Niekontrolowane, ale powtarzalne. Wpisze sie w komputer i skontroluje
sonda lamda.
W dodatku te dwusuwowe diesle maja etap przewietrzania (scavenging),
a w czterosuwie katy otwarcia zaworow zachodza ..
>> Bo klient nie lubi jak mu ogrodek olejem smierdzi.
>Nie smierdzi. Kosiarka go spala.
No coz, moze w Ameryce lepsze kosiarki, albo lepsze oleje.
J.