eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWiększy akumulator do samochodu Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
    Date: Wed, 03 Jun 2015 10:35:51 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 53
    Message-ID: <mkme99$cdm$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <mkkukm$5jf$1@dont-email.me> <mklcb5$6kq$1@usenet.news.interia.pl>
    <c...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1433320553 12726 83.15.205.22 (3 Jun 2015 08:35:53
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Jun 2015 08:35:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.6.0
    In-Reply-To: <c...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:682044
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-06-03 o 01:34, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > W dniu środa, 3 czerwca 2015 00:56:37 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    >> W dniu 2015-06-02 o 21:03, dddddddd pisze:
    >>> W dniu 2015-05-31 o 22:31, a...@g...com pisze:
    >>>>
    >>>> zmien sprzedawce
    >>>> jak daleko jedziesz to naladujesz kazdy nawet akumulator o najwiekszej
    >>>> pojemnosci,
    >>>>
    >>>
    >>> a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
    >>> lub różnej pojemności?
    >>> Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu się
    >>> nie da...
    >>>
    >>
    >> Jeśli kupujesz równocześnie (w domyśle: podobne parametry), to może być.
    >>
    >> Ale zawsze lepiej byłoby zastosować separator akumulatorów.
    >> Przykład dość prostego:
    >> http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p54,separator
    -baterii-100a-sp1315
    >> Tu lepszy:
    >> http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/i
    bs-dbs-with-uproc.html
    >>
    >> W autach wyprawowych konfiguruje się czasem tak, aby jeden akumulator
    >> był do rozrusznika, drugi do reszty. W autach przeprawowych czasami
    >> jeden do wincha, reszta do wszystkiego, lub winch pracuje na 24V.
    >>
    >> Nieraz dodaje się też drugi alternator.
    >>
    >>
    >> --
    >> Pozdrawiam.
    >>
    >> Adam
    >
    > Nie widzę żadnego powodu dla którego sprawnych dwóch lub więcej akumulatorów
    ołowiowych o skrajnie różnych pojemnościach ale tym samym napięciu znamionowym nie
    łączyć równolegle. Jedynym powodem może być ze jeden ma służyć do rozruchu a następne
    do czegoś innego. W przypadku gdy obydwa służą do rozruchu nie widzę potrzeby
    stosowania separatora.
    >

    Źle mnie zrozumiałeś, a ja napisałem niejasno.
    Nie chodzi o pojemność - ta w zasadzie nie ma znaczenia. Chodzi o
    kondycję akumulatora. Stary akumulator może mieć problemy z którąś z
    cel, stąd przy podłączeniu z "młodym" mogły by ganiać prądy wyrównawcze.
    Najgorszy scenariusz: szlam lub wewnętrzne zwarcie w którejś z cel.
    Separator pozwala na ładowanie każdego akumulatora wg jego parametrów.
    Są też separatory ładujące prądem szpilkowym. Ludzie się chwalą, że
    dzięki temu akumulatory projektowane na kilka lat ;) żyją długo i nie
    tracą pojemności.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: