    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <57e39586$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Date: Fri, 23 Sep 2016 12:42:56 +0200

    W dniu czwartek, 22 września 2016 17:25:44 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Tobie się pomieszało.

    Smiem twierdzic, ze Tobie sie pomieszalo, jesli tego nie widzisz :-)

    A kto opisywal podobne "musi" z praktyki wlasnej ?

    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html
    [...]

    >Poszukaj sobie. Jakieś dwa lata temu inżynierowałem w projekcie
    >PureCell dla UTC, tam tych wężyków jest mnóstwo bo wysokie ciśnienia
    >i temperatury >powodują dość duże odkształcenia rur i problemy
    >zmęczeniowe. Miałem certyfikaty tych węży, była lista standardów. Już
    >w tym nie siedzę, nie chce mi się >szukać.

    Konradzie, my sie ciagle nie rozumiemy.
    Sa wysokie cisnienia i temperatury, to szukasz wezyka adekwatnego do
    wysokich cisnien i temperatur.
    A ja szukam wezyka do kranu czy do sracza, i bardzo jestem ciekaw, czy
    jak pojde do amerykanskiego sklepu, to zobacze na nim "UL certified" ?

    W sumie, to nawet w USA jakas norma na to powinna byc, ale czy tak
    restrykcyjnie przestrzegana, aby byly niezalezne badania, cerytfikat,
    atest partii itp ?

    A tak nawiasem mowiac - jak czasem w tym PureCell wezyk pekl, to sie
    wstawialo nowy, czy wysylalo do laboratorium i wystepowalo do dostawcy
    o odszkodowanie ?
    A gwarancja na ten wezyk jaka byla ? W latach, czy w cyklach ?

    >W Korei nie ma marketów budowlanych, nikt sam nie robi remontu. Wzywa
    >się ekipę, do prostej roboty ekipa może być jednoosobowa, robią to co
    >mieli zrobić, a w materiały zaoptarują się w firmach, coś w rodzaju
    >hurtowni.

    Na jedno wychodzi. Idzie taka jednoosobowa ekipa do "hurtowni" i
    kupuje wezyk, a moze nawet kilka na zapas ...
    A w hurtowni wezyki made in China, czy tylko made in Korea ? no bo te
    wszystkie przepisy, certyfikaty ...

    >Przysłali przepisy wykonawcze.

    to jednak poprosze o konkrety czy inne szczegoly.

    >Chcesz powiedzieć że podmiotem odpowiedzialnym może być ktoś spoza
    >EU?

    Ja tam nie wiem, ale w ustawie nie ma "podmiot odpowiedzialny".
    Jest za to
    Art. 8.1. Producent lub jego upowa˝niony przedstawiciel, ktory podda?
    wyrob lub proces jego wytwarzania

    ocenie zgodnoEci z zasadniczymi wymaganiami i potwierdzi? zgodnoEc,
    wystawia deklaracj?L zgodnoEci

    i umieszcza na wyrobie oznakowanie CE.

    Upowazniony przedstawieciel, owszem, musi miec siedzibe w UE.

    Ale to tekst z 2002, mozliwe, ze doszly jakies zmiany.

    Moglem tez nie zauwazyc jakiegos przepisu.

    >Tu masz historię powstania ASME: tiny.pl/gwf2l

    Taka troche dziwna ..

    "It was this catastrophe that gave Massachusetts the impetus to
    establish a five-man Board of Boiler Rules, whose charge was to write
    a boiler law for the state; this board published its boiler laws in
    1908.
    Having established the Boiler Testing Code in 1884, ASME formed a
    Boiler Code Committee in 1911 that led to the Boiler & Pressure Vessel
    Code (BPVC) being published in 1915. The BPVC was later incorporated
    into laws in most US states and territories and Canadian provinces."

    No i nie wiem - Massachussett ma inne przepisy ?

    Czy jako jedyny stan ma Boiler Board ?

    Ale to Boiler, a my tu o wezyku do kranu.

    Przy czym ... ten wezyk ma wytrzymac cisnienie ... i tu jest przydatna
    jakas norma, ktora to cisnienie okresla :-)

    Temperature dobrze by bylo, aby okreslila.

    Co i tak nie wplywa na to, ze element malo odpowiedzialny, wiec nie
    wiem czy jakies certyfikaty sa wymagane.

    Tudziez np co norma mowi o trwalosci. Albo o odpornosci na korozje ...

    J.