    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 22 Sep 2016 17:45:29 -0700 (PDT)
    <57e39586$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 17:25:44 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Jest moc, musiec - w sensie byc zobowiazanym, musiec w sensie byc
    > sprawdzanym, i musiec w sensie "nie da sie inaczej".
    > Niestety - zycie pomieszalo :-)

    Tobie się pomieszało.

    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html

    Duty-Garden-Hose/15914139

    > Jednak poprosze o norme, bo to co innego.

    Poszukaj sobie. Jakieś dwa lata temu inżynierowałem w projekcie PureCell dla UTC, tam
    tych wężyków jest mnóstwo bo wysokie ciśnienia i temperatury powodują dość duże
    odkształcenia rur i problemy zmęczeniowe. Miałem certyfikaty tych węży, była lista
    standardów. Już w tym nie siedzę, nie chce mi się szukać.

    > Czy w Polsce sa z szajsu ... no coz, miliony sie ich instaluje, a
    > pekaja co najwyzej tysiace.
    > I to w wiekszosci po wielu latach, "ze starosci".
    >
    > Niestety - nie mam porownania jak to wyglada w USA czy w Korei, wiec
    > ciekaw jestem czy lepsze wezyki, czy np "zaleca sie wymiane przed
    > uplywem 5 lat".

    W Korei nie ma marketów budowlanych, nikt sam nie robi remontu. Wzywa się ekipę, do
    prostej roboty ekipa może być jednoosobowa, robią to co mieli zrobić, a w materiały
    zaoptarują się w firmach, coś w rodzaju hurtowni.

    > U nas tez sa sprawy, ktore sie zdarzylo wygrac w 3 miesiace.
    > Musialbys jakas srednia podac, albo np kwantyl 75% ...

    Dałem Ci przykład największej sprawy przeciwko ASME w historii. Byłeś zbyt leniwy
    żeby wkleić to do googla i sobie sprawdzić.

    > Bo ogolna zasada w Unii wyglada tak, ze Unia uchwala Dyrektywe, w
    > ktorej mowi co chce osiagnac.
    > Zazwyczaj osiaga to przez zobowiazanie krajow czlonkowskich do zmiany
    > swoich przepisow tak, aby cel dyrektywy byl zrealizowany, choc sa i
    > inne metody.
    > Jesli jakis kraj w zadanym czasie nie zmieni swoich przepisow, to Unia
    > ... bynajmniej nie wprowadza mu swoich przepisow, tylko naklada ....
    > kare finansowa :-)

    Przysłali przepisy wykonawcze.

    > Gdzies na to naklada sie sie prawo obywateli do skarzenia panstwa za
    > niewprowadzenie przepisow i uzystkania odszkodowania, jesli poniosl w
    > wyniku tego jakas szkode.

    > Nie mowie nie. Nie tylko zreszta Polska. "kule grzewcze" czy kondomy
    > na zarowki to nie nasz pomysl.
    > Ale to dowodzi, ze odpowiednie przepisy sa i nawet dzialaja :-)

    > Samemu to jest ryzykowne. Lepiej jak jakis Lee podpisze. Jeszcze
    > lepiej jak mieszka gdzies w Chinach.

    > W przepisach napisano ze producent lub importer moze.

    Chcesz powiedzieć że podmiotem odpowiedzialnym może być ktoś spoza EU?

    > Ale piszesz tam takie rzeczy, zeby eliminowaly inne firmy, czy takie
    > co to wynikaja z dobrej inzynierskiej praktyki, wiec je komitet
    > aprobuje ?

    Jak będzie gotowe i opublikują, to będziesz mógł się zapoznać.

    > Komitet ... przedstawiciele roznych firm tam zasiadaja.
    >
    > Ale ja w sumie nie o tym - tylko jak sie nazywa ten regulator, ktory
    > zmusil przemysl do powolania tego komitetu ?

    Tu masz historię powstania ASME: tiny.pl/gwf2l