  • 31. Data: 2014-02-01 01:16:02
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-01, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > To ja juz nic nie rozumiem.
    > Powod podaje mój adres. Korespondencja nie dochodzi.
    > Sąd nie wysła wtedy na mój znany adres w bazie pesel tylko zakłada ze powód
    > dołożył staranności i ze podał prawidłowy adres?
    > Jakas paranoja.

    Powod podaje Twoj stary adres albo adres z tak zwanej dupy. Sad wysyla,
    awizo raz, awizo dwa, wraca i jest uznane jako doreczone, tak jakbys
    to przeczytal. Jezeli Twoje stawiennictwo nie jest obowiazkowe to sprawa
    sie toczy bez Ciebie i Twojej swiadomosci o niej i jezeli np. chodzi
    o jakas fikcyjna fakture z przed 10 lat to o sprawie dowiadujesz sie
    np. w sklepie nie mogac zaplacic karta a po powrocie do domu znajdujac
    w skrzynce pismo od komornika - oni o dziwo nie maja problemu ze
    znalezieniem poprawnych danych...

    Teraz sad ma mozliwosc takiego powoda ukarac jezeli zrobil to celowo
    lub mial mozliwosc ustalenia adresu, choc ciekawy jestem jak to jest
    w praktyce bo to tylko mozliwosc ukarania.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2014-02-01 01:22:33
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-01 01:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Sąd nie wysła wtedy na mój znany adres w bazie pesel tylko zakłada ze powód
    > dołożył staranności i ze podał prawidłowy adres?

    jeszcze niedawno w aktach nie musiał być nr PESEL identyfikujacy osoby.
    Jak trzeba było wezwac Jana Kowalskiego z Warszawy to baza PESEL nie
    mogła pomóc. Trzeba było zdac sie na powoda.

    --
    @foe_pl

  • 33. Data: 2014-02-01 01:25:04
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-31 17:19, J.F pisze:
    > No i w kraju tym mozna sobie posiedziec pare dni bez wyroku za drobne
    > przekroczenie predkosci :-)

    Tylko wtedy kiedy złapią cie np. w piatek wieczorem - bedziesz czekał do
    poniedziałku na sedziego.

    --
    @foe_pl

  • 34. Data: 2014-02-01 01:34:03
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 lutego 2014 01:16:02 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

> [...]
    >
    > lub mial mozliwosc ustalenia adresu, choc ciekawy jestem jak to jest
    >
    > w praktyce bo to tylko mozliwosc ukarania.

    Było parę ciekawych spraw. Komornik przyszedł po kasę za nie zapłaconą fakturę z
    wódkę. Przyszedł do trzy letniego chłopaczka. Inny komornik zajął coś komuś bo miał
    takie samo imię i nazwisko. To że adres się nie zgadzał ani pesel go nie obchodziło.

  • 35. Data: 2014-02-01 08:47:47
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    Rozwiązaniem wielu problemów byłby brak obowiązku meldunkowego.

    Z tego co wiem to tzw. meldunek obowiazuje tylko w Austrii, Niemczech i PL
    gdzie zapowiadano juz kilka razy zniesienie tegoz , jak to u nas :)

  • 36. Data: 2014-02-01 10:00:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Feb 2014 08:47:47 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
    > Rozwiązaniem wielu problemów byłby brak obowiązku meldunkowego.
    > Z tego co wiem to tzw. meldunek obowiazuje tylko w Austrii, Niemczech i PL
    > gdzie zapowiadano juz kilka razy zniesienie tegoz , jak to u nas :)

    No zaraz - a gdzie wysylaja wezwania w innych krajach ?
    Bo FR sa znacznie szerzej stosowane.

    J.

  • 37. Data: 2014-02-01 11:01:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-31 19:58, Użytkownik anacron napisał:

    > Użyć google.

    Google użyłem, moje wątpliwości budzą dwie sprawy, teksty z sieci
    pochodzą co najmniej sprzed pół roku a przepisy są "ulepszane"
    na bieżąco i zawsze brak opisu jak się to skończyło w konkretnie
    opisywanym przypadku.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2014-02-01 11:44:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Feb 2014 00:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > Sąd nie wysła wtedy na mój znany adres w bazie pesel tylko zakłada ze powód
    > dołożył staranności i ze podał prawidłowy adres?

    Ba, paranoja to jest jak powod moze podac komornikowi inny adres ...

    J.

  • 39. Data: 2014-02-02 20:38:43
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > No zaraz - a gdzie wysylaja wezwania w innych krajach ?

    Do miejsca zamieszkania.

  • 40. Data: 2014-02-03 12:03:10
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 01.02.2014 11:01, RadoslawF pisze:

> [...]
    > pochodzą co najmniej sprzed pół roku a przepisy są "ulepszane"
    > na bieżąco i zawsze brak opisu jak się to skończyło w konkretnie

    Po prostu wyślij to pismo, do którego link Ci podałem i zapomnij o temacie.

    --
    anacron
    aba/