  • 11. Data: 2009-11-13 23:01:31
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty od Orange
    Od: Marcin Mały <m...@o...eu>

    > Nadal nie mogę pojąć jaką karę zapłacił.

    Heh.
    Ja też już sam nie wiem, co zapłaciłem. Wiem tyle, że po przejściu z Fresh
    na abo miałem telefon przez jeden dzień, potem mi wystawiono fakturę z
    karą, potem odrzucono mi reklamację tej kary twierdząc, że jest
    bezzasadna, więc zapłaciłem.
    Na dzisiejszy dzień dostałem od nich pisemne przyznanie się do błędu
    systemowego, wskutek którego wyłączyli mi telefon, uznali też, że kara
    była bezzasadna.
    W ramach rekompensaty za dwa tygodnie nie działania telefonu zaproponowali
    mi (SIC!) pakiet 30 minut do wszystkich sieci przez 3 kolejne okresy
    rozliczeniowe, ale mam ich serdecznie dość i obawiam się, że nie
    skorzystam.
    Zupełnie nie zgadzają mi się daty tego wszystkiego ani nic.
    27 IX - podpisałem umowę i przeniosłem nr z Fresh do abo,
    28 IX - wyłączyli mi telefon
    29 IX - pierwszy raz zgłosiłem telefonicznie, że telefon nie działa i
    prosiłem o interwencję
    2 X - wystawili mi fakturę za zerwanie umowy z terminem płatności 19 X
    4 X - podczas wizyty w Salonie Firmowym w Krakowie dowiedziałem się o
    wystawionej mi karze umownej, ale obiecano mi szybkie załatwienie sprawy,
    włączenie telefonu od północy następnego dnia oraz anulowanie kary umownej;
    5 X - telefon nadal nie działał - złożyłem reklamację kary umownej
    9 X - włączyli mi telefon
    ok. 15 X - odrzucili moją reklamację dotyczącą kary umownej i złożyłem
    odwołanie
    19 X - wkurzyłem się i nie mogąc się doczekać rozwiązania problemów
    reklamacyjnych a) zapłaciłem karę umowną, b) złożyłem osobiście w Salonie
    Firmowym wniosek o wyłączenie numeru z abonamentu i powrót do Fresh (pół
    godziny przed moją wizytą w Salonie konsultantka na *500 poinformowała
    mnie, że w Łodzi nie ma salonu firmowego i że najbliższy znajduje się w
    Warszawie, a kolejny w Olsztynie)
    20 X - konsultantka zadzwoniła do mnie i potwierdziła zerwanie umowy i
    przełączenie numeru do Fresh
    27 X - odpowiedzieli mi na wszystkie reklamacje dotyczące dwutygodniowego
    wyłączenia numeru, stwierdzili, że to był systemowy błąd techniczny i że
    kara była bezzasadna, podali sposób domagania się zwrotu tej kary, a w
    razie gdybym chciał zrezygnować z usług, prosili o złożenie wniosku (jaki
    już w międzyczasie złożyłem 19 X); problem tylko w tym, że data 27 X to
    data wydrukowana na ich piśmie, ale już nie data wysłania tego pisma
    6 XI - data na stemplu pocztowym potwierdzającym wysłanie pisma z 27 X
    Między 19 X a 13 XI - wielokrotnie ponaglałem sprawę rozwiązania umowy,
    ponieważ w międzyczasie P4 zamknęło sprawę mojego wniosku o wyłączenie
    abonamentu z 19 X i traktowali go tak, jakby go nie było. Konsultanci
    informowali mnie, że jestem klientem lojalnościowym związanym dwuletnią
    umową i że - jeśli przeniosę numer lub napiszę rezygnację, zostanie mi
    naliczona kolejna kara umowna.
    13 XI - w systemie pojawiło się potwierdzenie rozwiązania umowy z dniem 1
    XII.
    Mam tej firmy dość. Zapłaciłem 1495 zł kary po jednym dniu używania
    telefonu i wyłączeniu go przez sieć wbrew mojej woli, zapłaciłem dwie
    kolejne faktury za usługi telekomunikacyjne, w tym jedna za okres
    rozliczeniowy do końca listopada (a przecież od 28 IX nie używam tego
    telefonu, bo tego dnia sieć wyłączyła mi numer na blisko dwa tygodnie, a
    ja przez ten czas zdążyłem wrócić do abonamentowego numeru w innej sieci).
    Teraz boję się trochę, że mimo to system informatyczny P4 wygeneruje mi
    kolejną fakturę za grudzień, ale cóż, wtedy już chyba zostaje mi tylko iść
    do sądu.
    Wiem, że to wszystko zawiłe i nielogiczne. Ale cała moja przygoda z Play
    była takim jednym wielkim absurdem i mam nadzieję, że szybko się skończy.
    Pomyślałem, że - skoro moja dygresja w tym wątku wzbudziła pewne
    wątpliwości - postaram się to wszystko opisać pokrótce.Przepraszam, jeśli
    tylko namąciłem.

  • 12. Data: 2009-11-13 23:46:19
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Marcin Mały wrote:

> [...]
    > pewne wątpliwości - postaram się to wszystko opisać
    > pokrótce.Przepraszam, jeśli tylko namąciłem.

    Napisz chłopie, skargę do UKE, podając to wszystko (plus oczywiście
    swoje dane osobowe i nr telefonu, którego ten matrix dotyczy).
    Ty już dużo nie skorzystasz, ale inni... Pro publico bono :-)