  • Data: 2010-12-09 17:54:03
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    DoQ wrote:

    > Pamiętam, parkowałem w miejscu dozwolonym.

    A co ma "miejsce dozwolone" do wezwania do zapłaty kary za parkowanie
    bez uiszczonej opłaty parkingowej?

    > Jak okażą zdjęcia to też
    > doradzisz rżnięcie głupa i wrzucanie wezwania do kosza? ATSD fajna
    > linia obrony. Można komuś łeb ukręcić, a po latach zasłonić się
    > niepamięcią.

    W Warszawie można znaleźć parę miejsc, i to w centrum - w których 5 lat
    temu nie było stref płatnego parkowania, a teraz są.
    Np. Nowogrodzka na zachód od placu Starynkiewicza.
    Łatwo się tam było nabrać, bo na placu Starynkiewicza obowiązywało już
    płatne parkowanie.

    Swoją drogą - parkujesz w strefie, kupujesz bilet, wracasz, odjeżdżasz.
    Po 5 latach przychodzi Ci wezwanie - panie, zapłać pan, bo np. strażnik
    nie dopatrzył się kwitu zasłoniętego trzydziestoma ulotkami za
    wycieraczką. Zdziwiłbyś się jak często takie sytuacje się zdarzają.

    Przechowujesz kwity parkingowe sprzed 5 lat?
    Ja raz dostałem "mandat", bo nie zwróciłem uwagi że przy zamknięciu
    drzwi podmuch powietrza zdmuchnął i odwrócił kwit leżący na desce nad
    zegarami.
    Wybroniłem się bo kwit miałem, i był na zdjęciu, ale i tak mi
    powiedzieli że "wyjątkowo", bo ma być widoczny, i jak nie jest -
    traktują to jako niezapłacone.

    Swoją drogą idea płatnego parkowania w Warszawie została wypaczona
    przez system płatności.
    Teoretycznie ma to zachęcać do korzystania z komunikacji, tak żeby
    miejsca parkingowe były dostępne dla tych którzy potrzebują na chwilę
    stanąć.
    Dlatego też np. w Szwajcarii parkujesz na takich miejscach ZA DARMO,
    tyle że wolno stać tylko określony czas, zazwyczaj godzinę.
    Za dłużej nawet nie da się zapłacić... Dłuższy postój - jedziesz na
    płatny parking podziemny, gdzie mają rozbudowaną maszynerię, możesz
    zapłacić bilonem, banknotami, kartą, aparat wydaje resztę itp.

    U nas jak zwykle wszystko jest postawione na głowie. Parkometr
    przyjmuje tylko bilon, jak nie masz - musisz lecieć do kiosku kupić
    kartę miejską (bo oczywiście nikt Ci nie rozmieni). I mieć nadzieję że
    w tym czasie nie dorwie Cię strażnik...

    --
    Pozdro
    Massai