    From: Przemek O <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Date: Fri, 16 Nov 2012 11:18:53 +0100

    W dniu 2012-11-15 11:16, Michoo pisze:
    > Jaka natychmiastowa walidacja? Sprawdzasz poprawność wprowadzonych
    > danych. Mail i tak wysyłasz aby aktywować konto.

    Jak sprawdzam skoro nie wyświetla się czy mnie rejestruje czy nie i z
    jakiego powodu? Kręcisz... Jasny komunikat czy dane są poprawne czy nie
    otrzymasz w momencie potwierdzenia emailem (bądź nie). Czyli to nie jest
    natychmiastowe - czytaj w momencie wprowadzania.

    > Bo skoro nie pamięta, że ma konto na tym adresie to prawdopodobnie
    > również nie pamięta hasła więc i tak będzie musiał użyć formularza
    > odzyskiwania hasła.

    Za dużo myślisz za użytkownika...

    > Że proces rejestracji nie został przeprowadzony prawidłowo.

    ??? A skąd user ma wiedzieć w którym momencie owo nieotrzymanie maila
    jest powodowane brakiem rejestracji a nie normalnym działaniem strony na
    której się rejestruje lub błędem przesyłu??? Odpowiednie jest 30 sekund
    czy 30 minut? A może dzień?

    > Czyli jeżeli skrypt się wywali i mail aktywacyjny nie dotrze to taki
    > adres ma być "spalony" na najbliższy tydzień dopóki nie wygaśnie
    > nieaktywowane konto? "Świetne" i _bardzo_ wkurzające (miałem takie
    > przypadek z jednym sklepem. Mieli duże obciążenie, skrypty zdychały a
    > jakiś niezbyt rozgarnięty osobnik ustawił widać autocommit.)

    Co Ty nie powiesz. A "Wyślij link aktywacyjny ponownie" nie istnieje?
    Zresztą opcja z natychmiastowym brakiem informacji czy rejestracja się
    powiodła prowadzi do takich sytuacji jak opisujesz... Bo nie wiadomo czy
    jeszcze poczekać chwilę czy może już nic nie przyjdzie.

    > Czym się to różni od czekania na mail aktywacyjny? Masz dokładnie ten
    > sam stan użytkownika "rejestracja została zakończona, mail wysłany,
    > kliknij link jak go odbierzesz".

    Tak, tylko że w przypadku gdzie wiadomo że email został zarejestrowany
    należy czekać na mail aktywacyjny. W przypadku braku takiej rejestracji
    nie wiadomo na co czekać i czy w ogóle.

    pozdrawiam,
    Przemek O.