  • 21. Data: 2011-02-23 10:18:22
    Temat: Re: Wentylator chłodnicy
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-23 11:10, Desoft pisze:

    > Im mniej tym lepiej dla silnika (spalinowego). Jeżeli pierwszy bieg
    > chodzi cicho zastanowiłbym się nad 0R.

    Można założyć że w tym rozwiązaniu I bieg obsługuje wyłącznie klimatyzację.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2011-02-23 11:47:12
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Można założyć że w tym rozwiązaniu I bieg obsługuje wyłącznie
    > klimatyzację.

    Jakiś regulator strumieniowy?

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2011-02-25 06:13:32
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    > Jest właściwą, bo może być od 0 do 1,5R. (szacuję)

    OK, a zamiast 100 W rezystora nie dało by się jakiegoś PWMa ? Chodzi mi
    o gotowe rozwiązanie w wykonaniu "samochodowym".

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2011-02-25 07:03:12
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > OK, a zamiast 100 W rezystora nie dało by się jakiegoś PWMa ? Chodzi mi o
    > gotowe rozwiązanie w wykonaniu "samochodowym".

    Są gotowe. Kojarzę że Polonez miał taki moduł. Tylko że to było do nawiewu.
    Podłączenie pod wentylator wymagałoby założenia radiatora i być może wymiany
    tranzystora końcowego.
    Jeżeli kojarzę, to znaczy że naprawiałem = awaryjność.
    Cenowo chyba nie będzie się opłacać.
    Wystarczy tutaj 555 z mosfetem na wyjściu.

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2011-02-25 07:25:31
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-25 08:03, Desoft pisze:

> [...]
    > Jeżeli kojarzę, to znaczy że naprawiałem = awaryjność.
    > Cenowo chyba nie będzie się opłacać.
    > Wystarczy tutaj 555 z mosfetem na wyjściu.

    Cena to jedno, drugie to to, że pod maską jest ciasno i nie bardzo mam
    koncepcję gdzie upchać taki 100 W rezystorek z akuratnym dla niego
    radiatorem. Trzecia sprawa, to nie jestem przekonany że na przykład
    takie coś

    http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
    j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

    przez parę lat dzielnie będzie znosić drgania. Są też rezystory w
    obudowach "tranzystorowych", na przykład:

    http://pl.farnell.com/vishay-sfernice/lto100f1r000jt
    e3/opornik-100w-1r-5/dp/9567291

    i te chyba lepiej zniosą wibracje.

    Jeśli szukam tzw. kwadratowych jaj, proszę o wyrozumiałość. To auto ma
    jeszcze parę lat u mnie pojeździć, a nie mam ochoty wracać do tematu za
    jakiś czas.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2011-02-25 08:02:31
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Cena to jedno, drugie to to, że pod maską jest ciasno i nie bardzo mam
    > koncepcję gdzie upchać taki 100 W rezystorek z akuratnym dla niego
    > radiatorem.

    Blachy w samochodzie nie brakuje.

    Trzecia sprawa, to nie jestem przekonany że na przykład
    > takie coś
    >
    > http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
    j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

    Wydają mi się solidne - używałem.

    > przez parę lat dzielnie będzie znosić drgania. Są też rezystory w
    > obudowach "tranzystorowych", na przykład:

> [...]

    Obawiam się że może być odwrotnie.
    Wszystko kwestia wykonania mechaniki (mocowania), ale źle zamocowany
    tranzystor często traci nóżki.

    --
    Desoft

  • 27. Data: 2011-02-25 08:12:44
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-25 09:02, Desoft pisze:

    > Blachy w samochodzie nie brakuje.

    Sugerujesz że przykręcenie tego na paście do blach w komorze silnika
    starczy za radiator ? Nie jestem całkiem przekonany, nie mam pojęcia jak
    wygląda przedmuch w komorze silnika. Wydawało mi się że powietrze zza
    chłodnicy wylatuje nadkolami, ew. spodem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 28. Data: 2011-02-25 09:34:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Feb 2011 07:13:32 +0100, PeJot wrote:
    >OK, a zamiast 100 W rezystora nie dało by się jakiegoś PWMa ? Chodzi mi
    >o gotowe rozwiązanie w wykonaniu "samochodowym".

    Nawiew wewnetrzny w Peugeot 406 - tez bezstopniowy.

    Niby by sie dalo, ale jak kiedys popatrzylem u siebie to naprawilem
    tamten opornik. Z tym ze u mnie tez wewnetrzny - wsadzac jakies
    niesprawdzone rozwiazania do silnika ktory wymaga godziny demontazu to
    nie jest rozsadne. A przy przelaczniku w kabinie brak masy, zeby to
    zrobic zgodnie z regulami sztuki.

    Przy chlodnicy z kolei okolo 90 stopni.

    J.

  • 29. Data: 2011-02-25 10:09:31
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Sugerujesz że przykręcenie tego na paście do blach w komorze silnika
    > starczy za radiator ?

    Jeżeli znajdziesz kawałek płaskiej powierzchni, to tak.
    Albo kawałek blachy z dobrym stykiem do karoserii - taki przedłużacz ciepła.

    Nie jestem całkiem przekonany, nie mam pojęcia jak
    > wygląda przedmuch w komorze silnika. Wydawało mi się że powietrze zza
    > chłodnicy wylatuje nadkolami, ew. spodem.

    Ściągnij pdfa. Przeanalizuj. Stuwatowy daje radę bez radiatora chyba do 50W.
    Zobacz też chwilowe przeciążenia.

    --
    Desoft

  • 30. Data: 2011-02-25 13:07:51
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-25 11:09, Desoft pisze:

    > Ściągnij pdfa. Przeanalizuj. Stuwatowy daje radę bez radiatora chyba do
    > 50W.

    Jest tak jak mówisz, więc radiator nie musi być bardzo bogaty.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem