  • 1. Data: 2011-02-18 19:53:01
    Temat: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    Witam ,

    Mam następijący problem. Końcowa faza projektowania PCB , 8 warst ,
    analogowo-cyfrowy mix , ogólnie niezłe siano. Przeglądając i poprawiając
    niektóre pościeżki natrafiłem już na kilka sztuk niedokończonych połączeń o
    których
    po prostu zapomniałem , a ich ratsnet jest trudny do zauważenia w całym tym
    sianie. Pytanie : czy jest w Altium jakiś automat , który wyświetli mi
    graficznie lub tekstowo niedokończone nety ??

    Pozdrawiam ,

    MH

  • 2. Data: 2011-02-18 20:32:50
    Temat: Re: ALTIUM-PCB niewyrutowane połączenia
    Od: " Radosław Kwiecień" <r...@N...gazeta.pl>

    DRC ich nie wskazuje jako "Un-routed net"? Czy wogóle nie przeprowadzasz DRC?

  • 3. Data: 2011-02-18 20:58:42
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > sianie. Pytanie : czy jest w Altium jakiś automat , który wyświetli mi
    > graficznie lub tekstowo niedokończone nety ??

    nie wiem jak jest obecnie w altium, ale w starej wersji - protel99
    wystarczylo uruchmic , jak Radek juz napisal, DRC i wszystko
    jest czarno na bialym, nazwa neta element + numer padu nie
    połączony. Sprawdzasz projekt przez DRC?

    pzdr

  • 4. Data: 2011-02-18 22:32:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-18 21:58 Darek napisał(a):

> [...]
    > jest czarno na bialym, nazwa neta element + numer padu nie
    > połączony. Sprawdzasz projekt przez DRC?

    No i zawsze można jeszcze poukrywać niepotrzebne chwilowo warstwy. Np.
    zostawić same brakujące połączenia, otwory/przelotki i obrys płytki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2011-02-18 22:37:11
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Rados=B3aw_Kwiecie=F1?= <r...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > DRC ich nie wskazuje jako "Un-routed net"? Czy wogóle nie przeprowadzasz DRC?

    ============

    Dzięki , zapuszczę DRC , ale już jutro.

    Pozdrawiam ,

    MH

  • 6. Data: 2011-02-19 07:55:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-18 23:32, Adam Dybkowski pisze:

    > No i zawsze można jeszcze poukrywać niepotrzebne chwilowo warstwy. Np.
    > zostawić same brakujące połączenia, otwory/przelotki i obrys płytki.

    Ale trzeba przyznać, że to kuriozum, żeby taki program nie miał
    polecenia typu "znajdź mi następne brakujące połączenie".

  • 7. Data: 2011-02-19 11:24:36
    Od: "AK" <A...@W...PL>

    > Ale trzeba przyznać, że to kuriozum, żeby taki program nie miał polecenia
    > typu "znajdź mi następne brakujące połączenie".

    Altium ma możliwość wylistowania nie połączonych netów a dodatkowo ma
    możliwość sygnalizacji "antenek" - nie trzeba już tego sprawdzać w
    gerberach.

    Pozdr

  • 8. Data: 2011-02-19 20:03:11
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 19.02.2011 12:24, AK wrote:

    > Altium ma możliwość wylistowania nie połączonych netów a dodatkowo ma
    > możliwość sygnalizacji "antenek" - nie trzeba już tego sprawdzać w
    > gerberach.

    Tu nie chodzi o listę tylko o szybkie wyszukanie następnego brakującego
    połączenia. Kiedyś używałem pakietu Ivex do projektowania płytek i on
    miał takie udogodnienie.

  • 9. Data: 2011-02-23 22:37:05
    Od: dezydery <w...@o...pl>

    W dniu 2011-02-19 21:03, Zbych pisze:

    > Tu nie chodzi o listę tylko o szybkie wyszukanie następnego brakującego
    > połączenia. Kiedyś używałem pakietu Ivex do projektowania płytek i on
    > miał takie udogodnienie.
    Jeśli jesteś w edytorze pcb to w bocznej zakładce PCB jak ją klikniesz
    pojawi się rozwijana lista parametrów.Wybierasz Rules & Violations a
    następnie niżej Unrouted Net Constraint i na dole sobie klikasz w nety
    nie połączone a program sam ci pokazuje gdzie się znajdują, jest opcja
    Jump.Ponadto jest w tym oknie rozwijana mała lista i jak wybierzesz w
    niej opcję Mask to jak zaznaczy ci niepołączony net to wyszarzy
    pozostałe otoczenie płytki.