  • Data: 2011-09-14 13:48:57
    Temat: Re: Wędrujący lut po grocie
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.09.2011 17:04, kk pisze:
    > Efekt jest taki, że podając lutowie w pobliże lutowanego elementu nie
    > spływa on tam gdzie powinien, a płynie do góry i tworzy tam coraz
    > większą kroplę która musi w końcu gdzieś spaść.

    Ale po co podajesz cynę na grot?
    Ja podaję cynę najpierw minimalnie na styk grota i elementu lutowanego,
    aby zwiększyć powierzchnię styku grota z elementem, tym samym szybko się
    nagrzewa ten element.
    Później cynę podaję już tylko na element lutowany, gdzie to cyna wraz z
    topnikiem w niej zawartym jest ładnie wciągana na element. Na lutownicy
    prawie nic nie zostaje, a jak już tam coś wejdzie to się tego szybko
    pozbywam albo strzepując lutownicę, albo wycierając grot do gąbki.
    Taka cyna na grocie jest pozbawiona topniku, tym samym się już tak nie
    wciąga w lutowany element.
    Przy tej metodzie nie trzeba używać żadnej kalafonii ani innych dodatków.