  • 301. Data: 2014-11-18 11:01:35
    Temat: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > I tak codziennie się dajesz wrobić? :>
    > To ci dopiero heca. ;>

    > To akurat ta druga skrajność.
    > Widać w przyrodzie wszystko się musi zrównoważyć. :P

    Ja to sie spotkalem z sytuacja gdzie podczas remontu wystepowal jeden pas do
    jazdy prosto lub w prawo i wszyscy przed sygnalizacja swietlna w korku na
    dlugosci ze 150m mieli wlaczone prawe kierunki :)
    Zajoba mozna dostac

  • 302. Data: 2014-11-18 11:06:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Nov 2014 09:10:44 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz

    > Tam to od momentu jak wyremontowali Nowy Świat jest zakaz jazdy poza
    > autobusami/taxi/rowery i temu miał ten zakaz teoretycznie służyć.

    Praktycznie ten znak ma służyć temu, aby w Al. Jerozolimskich się nie
    klopsowało z powodu chcących zawrócić/skręcić.

    > Znak powieszony błędnie przez jakiegoś "geniusza"

    Ten geniusz miał na celu udrożnienie Al. Jerozolimskich, żebyś w ogóle był
    w stanie dojechać do tej swojej Smolnej.

    > skwapliwie policjanci wykorzystują do wlepiania mandatów
    > i jest to jego jedyna funkcja.

    Tak sobie tłumacz.

    > 2 razy mnie tam zatrzymywali i 2 razy się wykpiłem

    Czyli trafiłeś na sieroty.

    > bo chciałem zjechać w Smolną do której wjazd nie jest zabroniony.

    Jest zabroniony skręt w lewo na tym skrzyżowaniu, który złamałeś i słusznie
    powinieneś dostać upomnienie tudzież mandat. Chcesz dojechać do Chmielnej
    to skręcasz wcześniej w prawo w Bracką, w lewo w Mysią (nie wiem jak teraz,
    kiedyś był przelot, jak nie to do Żurawiej) i jedziesz do Smolnej zgodnie z
    przepisami. Nawet głupie google maps to wie i automatyczne wyznaczenie
    trasy tak pokazuje, a Ty dwa razy przedarłeś i nie dało do myślenia. Ale
    wiadomo, że jak się nie myśli i rzekomo nie da po ludzku, to trzeba po
    swojemu i na kogoś przerzucić głupotę.

    > Jak zapytasz stojących -ja pytałem przy okazji - tam policjantów
    > to sami przyznają że oznakowanie jest błędne ale mandaty muszą
    > wystawiać bo mimo że błędne to obowiązujące.

    ROTFL Podali jakiś przepis, że oznakowanie jest błędne czy też im się tak
    tylko wydaje -- podobnie jak Tobie? Jest SKRZYŻOWANIE? Jest. Można na nim
    stosować znaki zabraniające jazdy w danym kierunku, albo nakazujące jazdę?
    Można.

    --
    Pozdor Myjk

  • 303. Data: 2014-11-18 11:14:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-18 10:20, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Ale jadąc po rondzie nie zawracasz tylko jedziesz cały czas prosto
    > swoim pasem ;-)

    Tak tak. A sygnaliatory kierunkowe są żeby zmylić przeciwnika. Strzałki
    na jezdni takoż;)

    Shrek

  • 304. Data: 2014-11-18 11:28:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Nov 2014 10:20:36 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz

    > Ale jadąc po rondzie nie zawracasz tylko jedziesz
    > cały czas prosto swoim pasem ;-)

    Tak to tylko u rondoprostowaczy. :P

    > Tam w ogóle jest ciekawie:

    Co w tym ciekawego? Zwykła rzecz.

    > http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    22962
    > Zastanawiam mnie znak C-5 na samy rondzie. Nakazuje jazdę na wprost?

    Jako że "rondo" to też skrzyżowanie, nakazuje to samo co na każdym innym
    skrzyżowaniu. Zresztą ten artykuł wszystko ładnie opisuje. Dziwię się, że
    masz w ogóle jakieś wątpliwości.

    > Swoja droga to ciekawe że zakaz jest w kierunku na rondzie gdzie ze
    > wszystkich wyjazdów jest najmniej zjeżdżających (bo w Nowy Świat
    > "normalny" wjechać nie może) a inne kierunki nie przeszkadzają.

    Przestaniesz mieć takie rozterki jak zrozumiesz w końcu, że "rondo" to też
    skrzyżowanie. Że jest wykluczona bezpośrednia kolizyjność przy skrętach
    niestety robi ludziom wodę z mózgu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 305. Data: 2014-11-18 11:31:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Nov 2014 11:14:12 +0100, Shrek

    > Tak tak. A sygnaliatory kierunkowe są żeby zmylić przeciwnika.
    > Strzałki na jezdni takoż;)

    Dodatkowo ronda dzielimy na zwykłe, niezwykłe, prawdziwe i nieprawdziwe...

    --
    Pozdor Myjk

  • 306. Data: 2014-11-18 11:46:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Nov 2014 22:50:15 +0100, Jankol

    > Wolę zdzierać hamulce niż silnik.

    Jak zdzierać? Smarowanie ma.

    --
    Pozdor Myjk

  • 307. Data: 2014-11-18 11:59:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > No to teraz twoja kolej. http://tinyurl.com/n7n9dmp -pojedź "prosto
    > dookoła" i wytłumacz panom na środku, że na rondzie się nie skręca w lewo:P

    bo to nie jest prawidłowe oznakowanie a kuriozum.
    Do tego większość "rond" w centrum Warszawy ma wyznaczone pasy
    przelatujące przez skrzyzowanie na wprost. Więc to nie są żadne ronda.
    Ba. Są nawet takie z osobnymi sygnalizatorami do jazdy w lewo z wnętrza
    "ronda". nawet na tym samym, które pokazałeś od drugiej strony
    http://u.42.pl/44fj

    A co mi zabrania jeżdżenia w kółko po tym rondzie?
    http://u.42.pl/44fz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 308. Data: 2014-11-18 12:03:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > To ty twierdzisz, że na rondzie się zawraca prosto:P

    na rondzie się nie zawraca. to że zmieniasz zwrot wektora ruchu nie
    oznacz jeszcze zawracania.
    Tu też zawracasz?
    http://u.42.pl/44fX

  • 309. Data: 2014-11-18 12:04:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Nov 2014 10:59:07 +0000 (UTC), masti

    > bo to nie jest prawidłowe oznakowanie a kuriozum.

    "Ale masz jakieś wsparcie?" :P

    > Więc to nie są żadne ronda.

    No nie, to są skrzyżowania.

    --
    Pozdor Myjk

  • 310. Data: 2014-11-18 12:05:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Bardziej mialem na mysli w pelni wyznaczone pasy przez cale skrzyzowanie
    > wlacznie z sygnalizacja do skretu. Wszyscy migotaja jak choinki ja nie.
    > Jesli jest sytuacja"sporna" o ktorej napisales to zachowuje sie jak kolega

    a co zrobisz jak z jednej strony jest osobna sygnalizacja do lewoskrętu
    a z drugiej nie? Znasz na pamięć wszystkie skrzyzowania?