  • 1. Data: 2024-10-22 16:34:59
    Temat: Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    A w jaki sposób?
    Stellantis a w zasadzie prezes wpadł na genialny plan, ograniczy
    sprzedaż spalinowych w przyszłym roku :( i w ten sposób postawi klientów
    przed alternatywa jak kiedyś ford mamy auto w każdym kolorze o ile to
    czarny, a tu będzie albo kupisz elektryka albo wcale.
    "Załóżmy, że bardzo chcę mieć samochód z silnikiem 1.2 PureTech pod
    maską, bo zawsze lubiłem życie na krawędzi i nie lubię mieć przy sobie
    dużo pieniędzy. Idę do salonu jednej z 14 marek i mówię - proszę mi taki
    sprzedać, na co pan sprzedawca uprzejmie mówi, że nie ma mowy, ale za to
    mogę kupić stojący obok samochód elektryczny, który może ma mniejszy
    zasięg, ale za to jest droższy. Według pana Imparato uśmiechnę się i
    skorzystam z okazji. "

    https://autoblog.spidersweb.pl/stellantis-ograniczy-
    produkcje-samochodow-spalinowych
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2024-10-22 17:42:32
    Temat: Re: Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Oct 2024 16:34:59 +0200, Janusz wrote:
> [...]
    > mogę kupić stojący obok samochód elektryczny, który może ma mniejszy
    > zasięg, ale za to jest droższy. Według pana Imparato uśmiechnę się i

    Hm, taka już rola sprzedawcy, żeby namówic klienta na droższy model.
    Nie ma pan pieniędzy? mamy doskonałe plany finansowe.
    Klient zresztą i tak często przychodzi bez pieniędzy, i wychodzi z
    kredytem :-)

    A tu czytasz - decyzje wywołane przepisami europejskimi.
    Może nie mają innego wyjscia.
    Szczególnie, jak się produkuje jakies maluchy.

    J.

  • 3. Data: 2024-10-22 19:38:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-10-2024 o 17:42, J.F pisze:

    > Hm, taka już rola sprzedawcy, żeby namówic klienta na droższy model.

    Zwłaszcza w Stellantisie.
    To jest firma która nieustannym podnoszeniem cen przy pogarszaniu oferty
    ściga się z VW, kto pierwszy sam siebie zaora.

    I nie ma to nic wspólnego ze sprzedażą bev, jak to sobie hejterzy
    wytłumaczyli.

    Elektryków przecież też nie chcą sprzedawać, bo robią badziewia warta
    może 100 tys (na tle konkurencji) i wystawiają im cenę 200 tys.

    A potem udają zdziwienie i płacz, że nikt tego nie chce kupować.
    No nie chce.
    Byłoby dziwne, gdyby ktoś chciał.

    A jak ogłosili w zeszłym roku, że zrobią fajne i tanie auto elektryczne
    (e-C3, a potem też e-C3 Aircross) i nawet pozbierali zapisy od chętnych,
    to do dzisiaj nawet go nie pokazali w salonach.

    Sam byłem zapisany, a teraz na gwałt muszę szukać jakiejś innej opcji do
    szybkiego zakupu, bo mi zostały tylko dwa maluszki do jazdy. :-(
    Po mieście pojadę, ale gdzieś dalej to już nie bardzo mam ochotę.

  • 4. Data: 2024-10-22 20:01:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Oct 2024 19:38:53 +0200, Cavallino wrote:

    > Zwłaszcza w Stellantisie.
    > To jest firma która nieustannym podnoszeniem cen przy pogarszaniu oferty
    > ściga się z VW, kto pierwszy sam siebie zaora.

    Citroen ... to brzmi dumnie :-)

> [...]
    > (e-C3, a potem też e-C3 Aircross) i nawet pozbierali zapisy od chętnych,
    > to do dzisiaj nawet go nie pokazali w salonach.

    Ale nadal go oferują - wirtualnie?

    > Sam byłem zapisany, a teraz na gwałt muszę szukać jakiejś innej opcji do
    > szybkiego zakupu, bo mi zostały tylko dwa maluszki do jazdy. :-(

    To, z czym miałeś taki problem, sie w koncu sprzedało?

    > Po mieście pojadę, ale gdzieś dalej to już nie bardzo mam ochotę.

    a ten e-c3 to nie "maluszek" ? 44kWh, 320km zasięgu ... ktos tu nie
    naciaga?

    Ale zaraz, przeciez jest taki fajny Hyundai do wynajmu na 2 lata ...
    czemu nie chcesz :-)

    J.

  • 5. Data: 2024-10-22 21:31:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-10-2024 o 20:01, J.F pisze:

    > Citroen ... to brzmi dumnie :-)

    > Ale nadal go oferują - wirtualnie?

    Nawet nie wiem już teraz.
    Ale gdyby stał w salonie, to może bym takiego Aircrossa kupił.

    > To, z czym miałeś taki problem, sie w koncu sprzedało?

    Podobno sprzedaż w miesiąc z hakiem oznacza, że to szybko...
    Widać miałem zbyt wybujałe oczekiwania.

    > a ten e-c3 to nie "maluszek" ?

    Aircross już nie.
    A zamiast e-C3 już w międzyczasie kupiłem dwie Dacie, bo zrobili lepsze
    promocje z realnymi autami.

    > Ale zaraz, przeciez jest taki fajny Hyundai do wynajmu na 2 lata ...
    > czemu nie chcesz :-)

    Kto powiedział, że nie chcę? ;-)
    Ale się jeszcze rozglądam na rynku, ale konkurencji nie widzę.
    A szkoda, również dla Stellantisa.

    Chociaż nie - jest jeden model, Alfa Romeo.

    Ale cena wyższa niż tego Hultaja, któremu wmieściłaby się prawie do
    bagażnika, do tego AR ma o połowę mniej mocy i o 1/3 mniejszą baterię.....

  • 6. Data: 2024-10-22 21:55:56
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Już widzę uśmiechy na twarzach dyrektorów Toyoty ;-)

  • 7. Data: 2024-10-23 00:13:25
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.10.2024 o 19:38, Cavallino pisze:

> [...]
    > szybkiego zakupu, bo mi zostały tylko dwa maluszki do jazdy. :-(
    > Po mieście pojadę, ale gdzieś dalej to już nie bardzo mam ochotę.

    Rotfl. Ja se jeżdżę gdzie chcę na LPG...czasem z nudów nawet. Cytując
    klasyka "Lubię wracać tam gdzie byłem..." :D Co ciekawe to mi się
    zbiornik nie kurczy :D nawet zimą...a nawet wydłuża bo nim LPG nabierze
    temperatury, to mam większy zasięg...mając DWA paliwa i dwa zbiorniki :D

    Hehehe

    --
    Pixel(R)??

  • 8. Data: 2024-10-23 09:38:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Oct 2024 21:31:26 +0200, Cavallino wrote:

    > Aircross już nie.
    > A zamiast e-C3 już w międzyczasie kupiłem dwie Dacie, bo zrobili lepsze
    > promocje z realnymi autami.

    Elektryczne?

    I to są te dwa maluszki?

    > Kto powiedział, że nie chcę? ;-)
    > Ale się jeszcze rozglądam na rynku, ale konkurencji nie widzę.
    > A szkoda, również dla Stellantisa.

    Rozumiem ze "na gwałt" to nie jest tak calkiem na gwałt ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-10-23 09:52:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-10-2024 o 09:38, J.F pisze:

    > Elektryczne?

    Oczywiście.

    > I to są te dwa maluszki?

    Nie, jeden Spring i Smart.
    Drugi jeździ u syna w innym miejscu.

    > Rozumiem ze "na gwałt" to nie jest tak calkiem na gwałt ? :-)

    Trochę jest.
    Czasem wyjeżdżam za miasto, a teraz za bardzo dalej nie mogę.

    I nie, nie z powodu zasięgu, bo Spring ma całkiem spory.
    Za to krótkie zydle, na maxa niewygodne na dłuższą metę.

  • 10. Data: 2024-10-23 12:03:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Oct 2024 09:52:18 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > I nie, nie z powodu zasięgu, bo Spring ma całkiem spory.
    > Za to krótkie zydle, na maxa niewygodne na dłuższą metę.

    To po co kupowałeś niewygodne auto?

    Ja kupuję wygodne, to potem nie chce mi się zmieniać :-)

    J.