  • 41. Data: 2010-04-04 21:54:55
    Temat: Re: Wciąż się zastanawiam
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 19:02:22 +0200, p47 napisał(a):

    > Musimy tak własnie zakładac, że ktoś bedzie jechać >50km/h, bo na tym polega
    > zasada ograniczonego zaufania do innych uczestników ruchu drogowego.

    Gówno prawda. Przeczytaj w końcu PoRD.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 42. Data: 2010-04-04 21:56:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 4 Apr 2010 19:53:37 +0200, to napisał(a):

    > Nie.

    PoRD, art. 4:
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że
    inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego [...]

    Czyli jadą zgodnie z przepisami.

    O ile nie zachodzi:

    'chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.'

  • 43. Data: 2010-04-04 21:59:07
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhrhnv3.spj.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Nie ciesz się, nie zgadzam się z Tobą.
    >
    > Krzysiek Kiełczewski

    Czy naprawdę twierdzisz, że zasada ograniczonego zaufania do innych
    uczestnikówe ruchu drogowego polega na stosowaniu w praktyce założenia, że
    wszyscy obecni na jezdni co do przecinka przestrzegaja przepisy kodeksu
    drogowego???!

    p47

  • 44. Data: 2010-04-04 22:29:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, p47 <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wszyscy obecni na jezdni co do przecinka przestrzegaja przepisy kodeksu

    Przecież to jest w niej wprost napisane, że masz prawo zakładać, że inni
    kierowcy znają przepisy i się do nich stosują.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 45. Data: 2010-04-04 22:57:24
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhrhtkt.spj.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Przecież to jest w niej wprost napisane, że masz prawo zakładać, że inni
    > kierowcy znają przepisy i się do nich stosują.

    Czyli wykazujesz zaufanie w ich przestrzeganie przepisów.
    A potem włączasz OGRANICZENIE tego zaufania.

    ;-)

    p47

  • 46. Data: 2010-04-04 23:03:50
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    wiadomości news:1n42rshkawqdu$.dlg@oldfield.org.pl...

> [...]
    >
    > Czyli jadą zgodnie z przepisami.
    >
    > O ile nie zachodzi:
    >
    > 'chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.'

    Ot, np. okolicznosci wskazują, ze często ktoś jedzie szybciej niz jest to
    dozwolone....
    W sądzie sędzia spyta, czy doświadczenie zyciowe oskarżonego nie nauczyło
    go, ze dośc często na drogach publicznych z ograniczeniem predkości zdarzają
    się kierowcy naruszający to ograniczenie..
    I ostatecznie w sentencji wyroku sąd orzeknie, że za wypadek wine ponosi
    zarówno ten, co jechał za szybko, jak i ten, kto przed wykonanie manewru nie
    upewnił się, ze może go bezpiecznie wykonać. I jedynie smieszne będzie
    tłumaczenietego ostatniego, ze nie musiał upewnić się, czy nikt go nie
    wyprzedza przy zmienianiu pasa, bo jechał z maksymalną dozwolona w danym
    miejscu predkością.

    ;-)

    p47

  • 47. Data: 2010-04-04 23:07:08
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    wiadomości news:ll1kcvqcljjv$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Gówno prawda. Przeczytaj w końcu PoRD.
    >
    > --

    Wiem, ze to ekstremalne żądanie, ale ty z kolei przeczytaj PoRD ZE
    ZROZUMIENIEM!
    ;-)

    p47

  • 48. Data: 2010-04-04 23:12:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, p47 <k...@w...pl> wrote:

    > Czyli wykazujesz zaufanie w ich przestrzeganie przepisów.
    > A potem włączasz OGRANICZENIE tego zaufania.

    W ściśle określonej sytuacji. Co nie zmienia faktu, że jest to zasada
    *zaufania*.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 49. Data: 2010-04-04 23:47:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 23:03:50 +0200, p47 napisał(a):

    > Ot, np. okolicznosci wskazują, ze często ktoś jedzie szybciej niz jest to
    > dozwolone....

    Jakie?

    > W sądzie sędzia spyta, czy doświadczenie zyciowe oskarżonego nie nauczyło
    > go, ze dośc często na drogach publicznych z ograniczeniem predkości zdarzają
    > się kierowcy naruszający to ograniczenie..

    Obwinionego, jesli już, a obwiniony stwierdzi, że on przepisów przestrzega
    i nie rozumie, dlaczego ktoś inny miałby je łamać.

    A kto pisze, że on się nie upewnił?

  • 50. Data: 2010-04-04 23:47:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 23:07:08 +0200, p47 napisał(a):

    > Wiem, ze to ekstremalne żądanie, ale ty z kolei przeczytaj PoRD ZE
    > ZROZUMIENIEM!

    Mam prawo liczyć na to, że inni jada zgodnei z przepisami. Jedyny wyjątek,
    totaki, że widzę, iż koleś łamie, bąź z dużym prawdopodobieństwem złamie
    przepisy.