-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
stuttgart.de!news.stw-bonn.de!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!nx02
.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 10 Sep 2011 00:48:05 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
<4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
<4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
<9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
<4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl> <j3qe9p$vcr$1@news.onet.pl>
<4e61211e$0$3493$65785112@news.neostrada.pl> <j449p9$4m8$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <j449p9$4m8$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 22
Message-ID: <4e6a97a3$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.193.62
X-Trace: 1315608483 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2507 83.25.193.62:15765
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2397581
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-06 07:06, Massai pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>>
>> Tzn. obecnie auta WRC podobno potrafią przez zwężkę przeciągnąć nieco
>> więcej powietrza niż by wynikało z czystego podciśnienia
>> doprowadzonego nawet do samej próżni, ale używa się do tego jakiś
>> rezonansów.
>
> Hm, rezonansów to się chyba nagminnie używa też w cywilnych
> samochodach, z czegoś te spadki mocy na skróconych dolotach i fikuśnych
> stożkowych filtrach wynikają...
Ale w samochodach używa się ich do lepszego napełniania cylindrów które
biorą powietrze ze wspólnego kolektora - w sumie sprawa dość oczywista.
A z tym przeciąganiem przez zwężkę to już jakieś lepsze cuda, bo raz że
przed zwężką nie wolno mieć żadnych elementów ruchomych, a za zwężką w
sumie tylko turbina. A jednak podobno ciągną przez tą zwężkę niż gdyby
za nią zrobić próżnie...
Cuda panie :)
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.11 09:59 k...@o...pl
- 12.09.11 11:06 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=