eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
    stuttgart.de!news.stw-bonn.de!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!nx02
    .iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 10 Sep 2011 00:48:05 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
    <9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
    <4e5fae18$0$2460$65785112@news.neostrada.pl> <j3qe9p$vcr$1@news.onet.pl>
    <4e61211e$0$3493$65785112@news.neostrada.pl> <j449p9$4m8$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <j449p9$4m8$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <4e6a97a3$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.193.62
    X-Trace: 1315608483 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2507 83.25.193.62:15765
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2397581
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-06 07:06, Massai pisze:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>
    >> Tzn. obecnie auta WRC podobno potrafią przez zwężkę przeciągnąć nieco
    >> więcej powietrza niż by wynikało z czystego podciśnienia
    >> doprowadzonego nawet do samej próżni, ale używa się do tego jakiś
    >> rezonansów.
    >
    > Hm, rezonansów to się chyba nagminnie używa też w cywilnych
    > samochodach, z czegoś te spadki mocy na skróconych dolotach i fikuśnych
    > stożkowych filtrach wynikają...

    Ale w samochodach używa się ich do lepszego napełniania cylindrów które
    biorą powietrze ze wspólnego kolektora - w sumie sprawa dość oczywista.

    A z tym przeciąganiem przez zwężkę to już jakieś lepsze cuda, bo raz że
    przed zwężką nie wolno mieć żadnych elementów ruchomych, a za zwężką w
    sumie tylko turbina. A jednak podobno ciągną przez tą zwężkę niż gdyby
    za nią zrobić próżnie...
    Cuda panie :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: