  • 661. Data: 2011-05-09 11:16:45
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-09 11:06, Bartek Kacprzak pisze:

    > Tobie do wyminiecia studzienki potrzeba dwoch pasow?
    > Wez moze kup mniejsze auto :)

    To są te argumenty o których wspominasz poniżej? Pytanie pomocnicze,
    gdzie znalazłeś te dwa pasy? Wygląda na to, że dość różne wypowiedzi
    trochę Ci się sprasowały.

    > Trudno uzywac argumentow jak rozmowca jest twardy jak beton :)

    No tak, to wiele tłumaczy.

    A.

  • 662. Data: 2011-05-09 11:19:10
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 9 Maj, 09:16, Arek <a...@a...pl> wrote:
    > OMG, samochody omijają dziury skacząc z pasa na pas? Cholera to nawet w
    > NFS ciężko wykonać.
    Zdaza sie, oczywiscie, widocznie malo po miastach jezdzisz.
    Oczywiscie pomijamy doslowne znaczenie slowa "skakac".

    > To jeszcze wyjaśnij jak to jest możliwe, że stojący prosto samochód
    > nagle skacze pół metra w bok - dokładnie tak napisałeś, bo nie wiem jak
    > to możliwe w realnym świecie.
    Wystarczy, ze skreci kola i ruszy lekko do przodu.
    Jego przedni naroznik bedzie wlasnie o polmetra w bok wysuniety.

    > A Ty dla odmiany pojeździj trochę samochodem, zrozumiesz gdzie jest
    > prawdziwy problem.
    No akurat tego kierowcom jednosladow tlumaczyc nie trzeba, edukacji
    niestety wymagaja kierowcy puszek nie patrzacy w lusterka.

    A od kiedy samochodem mozesz jezdzic w korku?? Tak jak motocyklem
    dajesz rade? Musicie miec tam naprawde szerokie pasy jezdni :)

    > A może po prostu widzę co się dookoła dzieje.
    To jak dajesz sie zaskoczyc przez "skaczacy" motocykl?
    Albo widzisz wszystko albo nie, wez sie zdecyduj.

    > 2. Dlaczego motocykliści nie stosują się do tego przepisu?
    Stosuja.

    > Art. 33
    > 3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:
    >
    >      *jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;*
    Nawet w czasie wyprzedzania? Ciezko bedzie to wprowadzic w zycie.

    ROTFL

    Bartek Kacprzak

  • 663. Data: 2011-05-09 11:23:21
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 9 Maj, 08:57, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Znaczy się, że ogarniasz jednak więcej niż jeden samochód przed Tobą?
    > Więc jak to możliwe, pojazd od którego oddziela Ciebie kilka samochodów
    > stanowi dla Ciebie zagrożenie?
    A jezdziles kiedys na motocyklu?
    Wlasnie jadac na jednosladzie widzisz wiecej do "przodu" niz siedzac w
    puszce. Wynika to z konstrukcji obu pojazdow :)
    A takie losie jak ty, wlasnie stanowia zagrozenie bo do ich pustego
    lba nie dociera, ze trzeba spojrzec w lusterko przed wykonaniem
    manewru dalej niz jedno auto za soba :)
    BTW ustaw sobie prawidlowo lusterka bo w moim aucie jakos nie mam
    problemu aby dostrzec kilka aut jadacych za mna.

    > Jak widać nie tylko przepisy drogowe Ci się pomieszały, ale własne
    > przemyślenia również.
    A to ciekawe jest.

    Bartek

  • 664. Data: 2011-05-09 12:02:24
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:38, Andrzej Ława pisze:

    > No właśnie: PRZED. A nie "w trakcie".

    Czyli jeżeli jadąc w trasie na początku swojej podróży zjedziesz na
    drugi pas bo wyprzedzasz, to już masz prawo jechać tak dowolną odległość
    a wszyscy muszą Ci zjeżdżać z drogi bo Ty jesteś "w trakcie" wyprzedzania?

    Cholera fajny przepis.

    A.

  • 665. Data: 2011-05-09 13:10:23
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-09 11:23, Bartek Kacprzak pisze:

    > A jezdziles kiedys na motocyklu?
    > Wlasnie jadac na jednosladzie widzisz wiecej do "przodu" niz siedzac w
    > puszce. Wynika to z konstrukcji obu pojazdow :)

    W przeciwieństwie do Ciebie nie będę się wypowiadał odnośnie Twojego
    stylu jazdy, bo nie mam pojęcia jak jeździsz. Wiem tylko tyle, że
    problem z czytaniem masz dość spory.

    > A takie losie jak ty, wlasnie stanowia zagrozenie bo do ich pustego
    > lba nie dociera, ze trzeba spojrzec w lusterko przed wykonaniem
    > manewru dalej niz jedno auto za soba :)

    Podasz przykład kiedy Ci albo komukolwiek zajechałem drogę? Jeśli nie to
    umów się dzieciaku z Adasiem na cukierki.

    > BTW ustaw sobie prawidlowo lusterka bo w moim aucie jakos nie mam
    > problemu aby dostrzec kilka aut jadacych za mna.

    Ale o czym Ty w ogóle bredzisz?

    > A to ciekawe jest.

    Jeżeli posty czytasz tak jak obserwujesz samochody, to jednak mam
    wątpliwości czy to co piszesz ma jakikolwiek związek z rzeczywistością.

    A.

  • 666. Data: 2011-05-09 13:21:53
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-09 11:19, Bartek Kacprzak pisze:

    > Zdaza sie, oczywiscie, widocznie malo po miastach jezdzisz.
    > Oczywiscie pomijamy doslowne znaczenie slowa "skakac".

    Pewnie, że może się to zdarzyć i pytanie na ile jest to częste. Ja
    czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Natomiast motocyklista skaczący z
    pasa na pas albo robiący slalom pomiędzy samochodami, to coś
    zdecydowanie częstszego (choć trzeba przyznać, że coraz częściej jednak
    widuje się takich jeżdżących przewidywanie).

    > Wystarczy, ze skreci kola i ruszy lekko do przodu.
    > Jego przedni naroznik bedzie wlasnie o polmetra w bok wysuniety.

    Jak szybko to się dzieje?

    > No akurat tego kierowcom jednosladow tlumaczyc nie trzeba, edukacji
    > niestety wymagaja kierowcy puszek nie patrzacy w lusterka.

    Nieoczekiwane manewry powinny tak samo zaskakiwać wszystkich, dlaczego
    one przydarzają się głównie co niektórym motocyklistom?

    > A od kiedy samochodem mozesz jezdzic w korku?? Tak jak motocyklem
    > dajesz rade? Musicie miec tam naprawde szerokie pasy jezdni :)

    Sporo ludzi w tych korkach jednak gdzieś dojeżdża. Być może ulegasz
    złudzeniu, gdy jedziesz swoją prędkością to wydaje Ci się, że oni stoją
    w miejscu.

    > To jak dajesz sie zaskoczyc przez "skaczacy" motocykl?
    > Albo widzisz wszystko albo nie, wez sie zdecyduj.

    Mnie nie zaskakują ani motocykliści ani inne samochody. Zwłaszcza inne
    samochody, które statystycznie poruszają się jednak w sposób bardziej
    przewidywalny.

    > Stosuja.

    Doprawdy?

    > Nawet w czasie wyprzedzania? Ciezko bedzie to wprowadzic w zycie.

    W trakcie wyprzedzania należy zachować bezpieczny odstęp w 99,9%
    przypadków związane jest to ze zmianą pasa.

    No cóż, reakcja dość typowa.

    A.

  • 667. Data: 2011-05-09 13:54:38
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-02 14:46, kakmar wrote:

    > OK, ja się nie znam, tak tylko słyszałem. Ale tak z ciekawości jakie auta
    > z salonu nadają się do codziennego wożenia do pracy i okazjonalnego
    > poganiana na torze? Kilka/kilkanaście wypadów w roku. Tak jak napisałeś,
    > ogarniać na tyle żeby wykręcić te całkiem niezłe czasy.

    Całkiem niezle względem czego ?

    Focus ST, M3, Lancer EVO, Impreza STI, Hot hatch'e ? Zakładamy
    koła/opony na trackday i śmigamy. Wymieniłem kilka z tych w rozsądnej cenie.

    > Jasne, w jakimś odcinku tego samego serialu dawali wyścig subaru z czołgiem,
    > też było dosyć zabawne. Też czasem oglądam jak nie mam nic ciekawszego do
    > roboty.

    Nie chodzi o cały program ale o toą sytuację. Nurburgring i wyprzedzanie
    motocyklistów transitem na seryjnych oponach.

    > OK, jw.

    > To jest osobny temat, załóżmy że obaj umieją jeździć a tor nie preferuje
    > konkretnego pojazdu ;)

    Zakładając świetnego kierowce i motocyklistę, odpowiednie maszyny, to
    czasy z niewielką różnicą będą się przeplatać.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 668. Data: 2011-05-09 14:18:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-09, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > Nie chodzi o cały program ale o toą sytuację. Nurburgring i wyprzedzanie
    > motocyklistów transitem na seryjnych oponach.

    Ci motocyklisci to chyba podziwiali przyrode wokol toru a nie jechali...

    --
    Artur

  • 669. Data: 2011-05-09 15:13:35
    Od: mech <m...@v...pl>

    On 2011-05-09 09:18, Arek wrote:
    > Ale to nie jest ścisła definicja, kompletnie nic z tego nie wynika.
    > Ciągle czekam na przepis który reguluje jak płynnie należy wymijać
    > przeszkody na drodze.

    "Motocykliści nie potrzebują do wyprzedzania całego wolnego pasa
    (zresztą podobnie jak auta). Przeciskając się środkiem pomiędzy
    stojącymi czy jadącymi autami, nie naruszają przepisów."

    "Dlatego kierowca, który, poruszając się w ramach jednego pasa ruchu,
    nagle zmieni kierunek (np. omijając dziurę w asfalcie) i zderzy się z
    wyprzedzającym go motocyklistą, ponosi winę za zdarzenie."

    źródło: http://moto.pl/MotoPL/1,111276,5464770.html

  • 670. Data: 2011-05-09 15:46:40
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-09 14:18, AZ wrote:

    > Ci motocyklisci to chyba podziwiali przyrode wokol toru a nie jechali...

    3:08 - w przechyle ~45 stopni na łagodnym łuku podziwiają przyrode, tak
    ? :-)
    Podziwiają, to wtedy jak się okazuje, że ich van wyprzedza - mina
    bezcenna :-)

    PS: Nie traktuj tego osobiście i w tak bardzo serio :-) Na motorze
    trzeba naprawdę umieć jeździć aby wykorzystać jego możliwości. Wielu
    wydaje się, że samo posiadanie..... :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik