  • 531. Data: 2011-04-29 13:48:24
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ipe5kr$p7e$...@n...onet.pl...

    > Przez nieupuszczenie pasa nalezy rozumieć, że żadna częśc samochodu nie
    > znalazła się poza wyznaczonym pasem ruchu (wyłączając z obrębu pasa
    > namalowaną linię)

    a jakie to ma znaczenie w kontekście nagłych zmian toru jazdy bez kontroli
    przestrzeni do okoła auta?

    > Ja pisałęm o przypadku wyprzedzania przez motocyklistę

    a ja pisałem o niekontrolowanych zmianach toru jazdy

    > Wystarczy aby samochód jadący przed motocyklistą chciał, nawet nie
    > gwałtownie ominąć dziurę ...

    ale nadal jest to manewr, który powinien być poprzedzony kontrolą tego co
    się dzieje wokół samochodu

    > Manewr nie musi być gwałtowny aby doprowadzić do kolizji z motocyklistą,
    > który jedynie w swoim mniemaniu zachowuje bezpieczny dystans.

    ale musi być wykonany bezpiecznie, a to bezpieczeństwo to również świadomość
    kierowcy tego co się wokół auta dzieje, ile razy to można powtórzyć?

  • 532. Data: 2011-04-29 13:49:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 12:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Poraz kolejny wychodzi u Ciebie ograniczenie, polegające na braku
    > zrozumienia sensu wypowiedzi drugiej osoby. Właśnie dokładnie o tym
    > piszę - przepis jest durny, ponieważ nie jest symetryczny.

    To twoja opinia, wynikająca z nieznajomości świata rzeczywistego (w tym
    praw fizyki).

    [ciach]

    > Czas najwyższy dążyć zmian, które połozą tej kres dyskryminacji -
    > naprzykład w postaci przepisu:
    >
    > "Pojazd jednośladowy podczas wyprzedzania musi zachować dystans minimum
    > jednego metra od pojazdu wyprzedzanego."

    A kierowca i pasażerowie samochodów muszą jeździć w atestowanych kaskach
    - jak równo, to równo!

    O, wiem, wiem! I przywrócić tablice rejestracyjne z przodu motocykli!

    [ciach]

    > Ciekawe czy jesteś przepisowym faszystą czy jedynie typowym motocyklowym
    > hipokrytą :-)

    Ani jedno, ani drugie.

    To ty nie znasz przepisów oraz nie rozumiesz powodów ich istnienia.

    Ten "strasznie niesprawiedliwy" przepis "dyskryminujący" kierujących
    pojazdami wielośladowymi wynika m.in. z _dużo_ większej wrażliwości
    jednośladów na podmuch powietrza spowodowany wyprzedzaniem przez inny
    pojazd oraz innych zachowań pojazdów poruszających się w stanie
    równowagi dynamicznej (w odróżnieniu od pojazdów wielośladowych, które
    charakteryzują się równowagą statyczną).

    > Ciekawe czy równie skrupulatnie przestrzegasz innych przepisów,
    > naprzykład dotyczących linii ciągłych,

    Owszem, podobnie jak zasad pisowni "nie" z różnymi częściami mowy.

    > przejść dla pieszych, ograniczeń
    > prędkości itp. Jestem praktycznie pewien, że nie.

    A jestem "praktycznie pewien", że jesteś kłamcą, narkomanem i pedofilem
    ;-> O! i jeszcze pijakiem! I złodziejem (bo każdy pijak to złodziej).

  • 533. Data: 2011-04-29 13:50:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-29, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Właśnie zauważyłem - bardzo ładnie zrobiony filmik, ze stosownym
    > zachowaniem motocyklisty oraz stosownym zniekształceniem
    > rzeczywistości przez odpowiednio dobraną wysokość oraz obiektyw
    > (to się chyba nazywa kadrowanie ale jakby co, to niech mnie
    > ktoś poprawi). Do tego dochodzi odpowiednio dobrany dzień/pora
    > by próbować udowadniać jakieś tezy.

    Oczywiscie, film zrobiony do udowadniania tez na PMS wrzucony w maju
    2009... Rece opadaja.

    --
    Artur

  • 534. Data: 2011-04-29 13:50:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 12:24, wit pisze:

    > I dlatego wciskają się na lakier obok samochodu,

    "Na lakier" to twoje urojenie.

  • 535. Data: 2011-04-29 13:54:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-29 13:50, AZ pisze:

    > Oczywiscie, film zrobiony do udowadniania tez na PMS wrzucony w maju
    > 2009... Rece opadaja.

    No opadają, jak ktoś próbuje czegoś takiego używać jako argumentu,
    że 2/3 kierowców bawi się pole position itd.

    Może odrobinę realizmu?

  • 536. Data: 2011-04-29 14:00:28
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 29 Kwi, 13:35, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:
    > Doucz się może w końcu co to zmiana kierunku jazdy. Omijanie dziury to
    > NIE JEST zmiana kierunku jazdy.
    A zawsze udaje ci sie ominac dziure samochodem bez zminy pasa?
    Jakies albo duze pasy macie, albo jakies male dziury sa u was.

    > Bzdura. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji... samochód nigdy nie
    > porusza się idealnie po środku pomiędzy liniami wyznaczjącymi pasy..
    > zawsze zbliża się raz nieco do jednej i do drugiej.
    Jezdze calkiem sporo samochodem i raczej nigdy mi sie nie zdazylo
    jechac tak jak ty to opisujesz.
    No chyba, ze ty jezdzisz jakims starym gratem, to wtedy zasugeruje
    moze jakis remont zawieszenia? Moze ukladu kierowniczego.
    Bo nawet nie chce myslec co u ciebie powoduje wezykowanie po jezdni...

    > Jeśli podczas takiego zbliżania dojdzie do kolizji z wyprzedzającym go
    > motocyklistą, to mocno dyskusyjne jest to kto jest winny. Bardziej bym
    > się skłaniał ku winie motocyklisty bo NIE ZACHOWAŁ BEZPIECZNEGO DYSTANSU
    > podczas manewru wymagającego SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI.
    ALe wiesz, ze przyslowiowa zyletka nie oznacza doslownej zyletki? Bo
    mnie nie zdazylo sie wyprzedzac samochodu nie zachowujac odleglosci
    minimum pol metra. Nie mowimy oczywiscie o korku gdzie predkosci sa
    zerowe praktycznie.

    >Jeśli samochód
    > wykonał gwałtowny manewr, sprawa jeszcze bardziej się komplikuje.. w tym
    > wypadku na niekorzyć kierowcy.
    I o tym jest wlasnie mowa, o gwaltownych manewrach puszek.

    > Podsumowując: Sytuacja NIE JEST czarno biała jak co poniektórzy
    > motocykliści o zakutych łbach chcieliby uważać.
    A tak sie wlasnie zkutym lbom w puszkach wydaje.

    > A wszystko wynika ze swobodnej intepretacji tego, co to jest BEZPIECZNY
    > DYSTANS podczas wyprzedzania. Gdyby był on jasno określony w przepisach
    > to do wielu zdarzeń drogowych by nie dochodziło...
    Gdyby babcia miala wasy...
    A wydawaloby sie, ze ktos majacy w nicku "Yansa" bedzie mial wiecej
    wyobrazni.

    Bartek Kacprzak

  • 537. Data: 2011-04-29 14:02:09
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 29 Kwi, 13:35, wit <w...@m...aei.polsl.pl>
    wrote:

    > Kurde! Dwukółka miało być. Jak widać pisałem pod wpływem emocji, to pierwszy
    > pościg tak blisko nie w tv ;) Oczywiście chodziło o motocykle.
    No to jeszcze moze kiedys przejedziesz sie motocyklem i spojrzysz na
    to z drugiej strony.
    Nic straconego.

    Bartek Kacprzak

  • 538. Data: 2011-04-29 14:04:31
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Bartek Kacprzak <b...@g...com> wrote:
    > No to jeszcze moze kiedys przejedziesz sie motocyklem i spojrzysz na
    > to z drugiej strony.
    > Nic straconego.

    Znaczy co? Jako ścigany? Nie no, zgadzam się, może być frajda...

    wit

  • 539. Data: 2011-04-29 14:08:47
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 13:34, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > No i zobaczy. Że gdzieś z tyłu jakiś motocyklista wyprzedza

    I już nie wolno zajechać mu drogi.

  • 540. Data: 2011-04-29 14:11:38
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 13:39, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > I to Ty mnie odsyłasz do nauki przepisów? Art. 24, pkt 1, ustęp 3 wprost
    > zabrania wyprzedzania pojazdu sygnalizującego zamiar zmiany kierunku
    > jazdy/pasa ruchu.

    Primo: nie zabrania (zabrania z konkretnej strony, nakazuje z drugiej) -
    choć to uwaga bardziej formalna.

    Secundo: motocyklista zaczął wyprzedzać/omijać, zanim ty zacząłeś
    sygnalizować.