  • 261. Data: 2011-04-28 08:37:52
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ip9964$bds$...@n...onet.pl...

    > A może jednak to motocyklista przeciskający się przez korek, gdzie 99%
    > użytkowników drogi stoi lub powoli jedzie, powinien "zachować szczególna
    > ostrożność" jeśli planuje wyprzedzać?

    i zachowuje, przeważnie porusza się z prędkością w okolicach 20km/h,
    szybciej to nawet ciężko, bo niestety nie każdy pamięta o zostawieniu
    szerszego kanionu

    > Samochód też czasami musi zmienić
    > pas, np. po to żeby na następnym skrzyżowaniu móc skręcić.

    oczywiście, nikt mu nie broni, tylko wtedy ma włączyć migać i upewnić się w
    lusterkach że ma wolna droga, a dopiero potem wykonać manewr, tymczasem
    spora część kierowców wykonuje te czynności jednocześnie, co kończy się
    dzwonem, nie tylko z jednośladem

    > Więc jak to jest z tym upewnianiem - bardziej powinien się upewniać przy
    > zmianie pasa kierowca jadący w tempie pozostałych 99% i spodziewający
    > się pewnych zachowań tych 99% czy bardziej powinien się jednak upewniać
    > kierowca jadący inaczej niż te 99% pozostałych i próbujący wyprzedzać?

    według twojej logiki, to motocykl powinien stać w korku jak auta, ponieważ
    jakiemuś hrabiemu może się zachcieć zmieniać pas w korku, bez zerkania w
    lusterko, bo przecież jest korek i wszyscy stoją więc po co patrzeć dalej
    niż jeden samochód do tyłu

    > Bo mi się jednak wydaje że ten drugi.

    masz racje, wydaje ci się

    > I nie chodzi tu nawet o PoRD

    całe szczęście, że ci o to nie chodzi, bo on przeczy twojej teorii

    > ale o zwykłą logikę i wyobraźnię.

    jeśli ci chodzi o logikę, to jeśli na zwykłej drodze, ktoś z jadącej kolumny
    samochodów, nagle zapragnie je wyprzedzić i wpakuje się pod wyprzedzający tą
    kolumnę inny samochód, to jak myślisz, czyja będzie wina, tego co wyprzedał
    i wg ciebie "nie upewnił się" czy może, czy jednak baran wyskakujący z
    kolumny nieupewniwszy się czy może to zrobić?

  • 262. Data: 2011-04-28 08:38:46
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    jerzu <t...@p...onet.pl> wrote:
    > I jeszcze to:
    > http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-patrz-w-l
    usterka-to-bzdura,nId,336801
    > - IMHO bardzo dobrze oddaje istotę sprawy.

    Tylko zaraz przyjdzie jeden z drugium i zaczną wypisywać, że te 150km/h to
    kłamstwa. Kurde, czarne skrzynki powinni w motocyklach i samochodach montować.

    wit

  • 263. Data: 2011-04-28 08:43:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup

    > Bzdura.

    ale to ty tak twierdzisz, na jednym pasie spokojnie mieści się normalny
    średniej klasy samochód i normalnej wielkości motocykl i jest pomiędzy nimi
    odstęp

    > 10cm to nie jest bezepieczny odstęp.

    gdyż ależ?

  • 264. Data: 2011-04-28 08:45:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > 1. Jak np zamierzasz zasygnalizować manewr przeciskania się. Dwoma
    > kierunkowskazami na raz?

    ale po co, skoro nie zmieniam pasa?

    > 2. Gdzie masz coś o wyprzedzaniu pomiędzy?

    a musisz mieć?
    gdzie masz coś o zakazie wyprzedzania w taki sposób?

    masz zachować bezpieczny odstęp, nie masz też nakazu zmiany pasa ruchu
    podczas wyprzedzania, manewr ten ma być wykonany bezpiecznie i już

  • 265. Data: 2011-04-28 08:48:07
    Od: z <z...@g...pl>

    wit pisze:

    > Tylko zaraz przyjdzie jeden z drugium i zaczną wypisywać, że te 150km/h to
    > kłamstwa. Kurde, czarne skrzynki powinni w motocyklach i samochodach montować.

    To jeszcze nic.

    Zaraz się dowiemy że matematyka jest naciągana=kłamie :-)

  • 266. Data: 2011-04-28 09:04:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 08:31, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > W szczególności: ktoś zamierzający wyprzedzać (na przykład motocyklista)
    > ma obowiązek się upewnić, czy ktoś inny nie zaczął wcześniej wykonywać
    > manewru zmiany pasa. Więcej: wystarczy że ten z przodu zaczął
    > sygnalizować(!) zamiar zmiany pasa.

    Owszem, z tym że tu była mowa o wyprzedzającym motocykliście i
    kierującym samochodem, który nagle zapragnął "zmienić kurs".

    Dodatkowo - jeśli samochód sygnalizuje zamiar skrętu w prawo, to można
    go wyprzedzić z lewej. I odwrotnie.

    Możesz próbować wprowadzić motocyklistów w błąd włączając awaryjne ;->
    ale używanie sygnalizacji do wprowadza w błąd jest nielegalne.

  • 267. Data: 2011-04-28 09:08:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 21:07, to pisze:
    > begin Andrzej Lawa

    > Kierowca ma się upewnić przed wykonaniem manewru, nie ma obowiązku
    > obserwowania pocisków manewrujących nadlatujących z tyłu podczas
    > wykonywania manewrów.

    Jeśli kierujący samochodem już zaczął wykonywać manewr i dopiero wtedy
    motocyklista zaczął wyprzedzać ten sznur pojazdów, to co innego. Ale
    tutaj zrzędzenie było na inną sytuację - motocyklista sobie jecie i
    hurtowo wszystkich wyprzedza, i wtedy kierujący samochodem sobie
    postanawia pozwiedzać sąsiednie pasy.

  • 268. Data: 2011-04-28 09:10:14
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 20:03, wit pisze:

    > Ty wierzysz tylko w to, co ci pasuje, bez sensu taka gadka.

    Odwrotnie: ja nie wierzę w to, czemu przeczy obserwacja rzeczywistości.

  • 269. Data: 2011-04-28 09:11:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 21:16, to pisze:
    > begin Andrzej Lawa

    > Widziałeś kiedyś linie na środku jezdni? Wiesz jaka ma szerokość?

    To nie jest pas ruchu - to linia rozdzielająca pasy ruchu.

  • 270. Data: 2011-04-28 09:14:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 21:15, to pisze:

    > Nikt tu nie pisze o motocyklistach jadących sensownie (mniejsza o to, czy
    > zgodnie z przepisami). Tu chodzi o pojebów łamiący wszelkie zasady
    > bezpieczeństwa, bo slalom przy 150 km/h pomiędzy autami w gęstym ruchu,
    > po stworzonym przez samego siebie pasie ruchu te kretynizm w najczystszej
    > postaci.

    I ten slalom jest takim samym mitem, jak "300 na tylnym kole", gwałcenie
    staruszek na pasach i czy relacja TVP pokazująca operatora
    profesjonalnej kamery jadącego na motocyklu jako pasażer 280km/h (z
    włączoną i obsługiwaną kamerą na ramieniu).

    Może jeszcze hel złośliwie za sobą rozpylają, żeby samochody się rozbijały?

    "Bujda na resorach" to najdelikatniejsze określenie takich rewelacji.