eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWarzywa znowu są wszędzieRe: Warzywa znowu są wszędzie
  • Data: 2011-05-16 14:43:40
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 13.05.2011 22:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    >>> ABS za darmo daje Ci ~90% możliwości hamowania kierowcy rajdowego
    >>
    >> Potwierdza to 90% gospodyń domowych ;->
    >
    > Pamiętaj, że mowa o asfalcie mokrym i suchym.

    M.in. dlatego zasygnalizowałem mogące wprowadzić w błąd uogólnienie.

    >>>> Paradoksalnie pojazd bez ABS może zahamować szybciej ale za to nie być
    >>>> zdolnym do manewru mijania.
    >>>
    >>> I co z tego ? Umiesz ? Przeciętny kierowca umie ?
    >>
    >> Czy wiesz, jak działa ABS?
    >
    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Umiesz hamować skuteczniej niż ABS ?
    > Przeciętny kierowca potrafi ?

    Patrz wyżej.

    >> Moja uwaga była czysto formalna i ma na celu zapobieżenie ślepej wierze
    >> w "trzy literki" (co skutkuje wśród wielu kierowców podejściem "mogę
    >> jechać szybko bo mam ABS więc szybko zahamuję").
    >
    > Rozmawiamy o faktach.

    To jest właśnie przykry fakt.

    >> Podstawową funkcją ABS jest zapobieganie blokadzie kół czyli zachowanie
    >> sterowności.
    >>
    >> Ewentualnie poprawienie skuteczności hamowania (tj. skrócenie drogi
    >> hamowania) bardzo zależy od nawierzchni i jest poniekąd efektem
    >> ubocznym. Na normalnej, suchej, czystej asfaltowej _i_ przy założeniu że
    >> kierujący nie "odpuści" pedału po tym, jak ten zacznie mu pulsować
    >> (starsze ABSy, w nowszych/lepszych ponoć efekt już nie występuje) ABS da
    >> _niewielkie_ skrócenie dystansu hamowania w porównaniu z hamowaniem na
    >> zablokowanych kołach.
    >
    > Ciekawa teoria :-) Może podasz dowody ?

    Założenia konstrukcyjne ABS i zasada jego działania - priorytetem było
    uniknięcie blokowania dla zachowania sterowności. Wszystko inne to
    "bonus" (lub "malus" ;) )

    >> Na np. szutrze ABS drogę hamowania znacząco wydłuży.
    >>
    >> Tak więc przynajmniej jeśli chodzi o samochody i stosunkowo niewielkie
    >> prędkości - ABS niewiele daje. Natomiast w przypadku motocykli dochodzi
    >> jeszcze jedno ryzyko - zablokowanie przedniego koła może spowodować
    >> wywrotkę, nawet przy małej prędkości.
    >
    > W wypadku motoru średnia droga hamowania przy użyciu ABS jest krótsza
    > niż NAJLEPSZE wyniki uzyskane bez ABS. Zarówno na mokrej jak i suchej
    > nawierzchni. W wypadku obciążonego motocykla różnica na korzyść ABS
    > osiąga wartości 10-15%.

    Przecież dokładnie o tym piszę - bez ABS na motocyklu kierujący będą
    hamować łagodniej niż by mogli właśnie z obawy o uślizg przedniego koła.
    Z ABS mogą hamulec docisnąć.

    [ciach]

    >>> PS: Gdybyś nie był tak zaślepiony to byś ojcu nie opowiadał jak się
    >>> dzieci robi.
    >>
    >> Samochwała w kącie stała... ;->
    >
    > Przypomnij mi może, kiedy ostatnio miałeś okazję jeździć na torze,
    > ścigać się w zawodach, porównać hamowanie z abs do hamowania bez abs ?

    ...i tak wciąż opowiadała...

    Może potrenuj jeszcze, "zawodniku", czytanie ze zrozumieniem, hmm?

    Wtedy może dotrze do ciebie, że moja uwaga była uwagą ogólną "a'propos"
    sprawy, a nie odnosiła się do konkretnego omawianego przypadku...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: