  • 21. Data: 2014-05-27 11:07:52
    Temat: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-27 10:45, marfi wrote:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Masz zamiar więcej rozmawiać?

    chodzi Ci o ... ?

  • 22. Data: 2014-05-27 14:35:00
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-26 20:40, J.F pisze:

    > Ile ramu trzeba, aby Osmand wyliczal trase offline w czasie sekund ?
    >
    > A ile ram trzeba aby chodzil wyraznie zle/wolniej ?
    >
    > J.

    Nie wiem, nie mierzyłem dokładnie. Poprzedni telefon - jednordzeniowy
    proocesor 1Ghz - 512MB RAMu. Włączony dualsim ( w tym Areo2), GPS, no i
    Osmand. Jedno że ta nawigacja miała duże problemy z przeliczaniem trasy
    to także od czasu do czasu pokazywał sie komunikat o braku pamięci
    operacyjnej. Yanosik chodził trochę lepiej, ale też miał duże
    opóźnienia. Za to nie wiedzieć czemu program CoPilot, na którego
    niektórzy tu jna grupie narzekają chodził jak błyskawica, nie mam
    żadnych uwag krytycznych pod jego adrresem jeżeli chodzi o płynnoś
    działania czy zużycia baterii.
    Teraz mój telefon to 4rdzenie, 1,2Ghz - 1GB RAMu, włączone wszystko to
    co w poprzednim - OsmAnd śmiga jak Mig29;-) , żadnych spowolnień, czy
    komunikatów o braku pamięci.

    Ile RAMu trzeba aby chodził wolniej? - Nie wiem. Mam również tablet -
    procek jeden rdzeń, 1Ghz, 512MB RAMu, różnica miedzy nim a poprzednim
    telefonem to jeden slot na karty SIM i Android w wersji 2.2, w telefonie
    był w wersji 4.0, oczywiście w tablecie OsmAnd chodzi płynnie.

  • 23. Data: 2014-05-27 14:35:26
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-27 10:03, AL pisze:

    > Mam 2.3.6 i 768MB RAM i to zdecydowanie za mało (tzn uzywajac czesto
    > aplikacji do zabijania procesow w tle da sie przezyc).
    > W tel. zony i syna jest 1GB RAM i stwierdzam, ze te same programy
    > zupełnie inaczej działaja.
    > 512MB to stanowczo za mało, jeśli smartfon ma być smartfonem a nie
    > tylko rozbudowanym telefonem.
    > Kolejny telefon celuje na 2GB RAM - ma wystarczyc na te kolejne 3 lata.

    I nadal Android? Ja myślę o Blackberry. Ostatnio mocno potaniały, np.
    Z10 idzie już dostać za cenę poniżej 1000zł.

  • 24. Data: 2014-05-27 15:05:34
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-27 14:35, Trybun wrote:

    > I nadal Android? Ja myślę o Blackberry. Ostatnio mocno potaniały, np.
    > Z10 idzie już dostać za cenę poniżej 1000zł.

    pierwszy telefon z androidem 1.6 - G1 (czyli nic wczesniejszego nie
    bylo) miał 196MB dla uzytkownika :)
    Po wgraniu Androida 2.2 (Cyjanogen) nawet dzialal OK pozbawiony wielu
    wad wieku dzieciecego, ale problermem byla pamiec (coraz bardziej
    doskwierala).
    3 lata wstecz kupilem wiec jego nastepce - G2 (HTC Vision, w PL znany
    jako DesireZ). Na poczatku w miare OK, ale apetyt sie rozrastal i od
    mniej wiecej roku coraz czesciej widze krecace sie koleczko
    (oczekiwania), przelaczanie miedzy aplikacjami dziala z opoznieniem a
    czasami wyskoczy komunikat (np. przy Osmand), ze za malo pamieci.

    System konserwowany, aplikacje zabijane (ostatnio przelaczylem na
    interwal polgodzinny z opcja agresywnego zabijania niektorych procesow w
    tle) - niby lepiej, ale czuje spory niedosyt.
    Porownuje z telefonami uzytkownikow w domu - jest znacznie lepiej (i nie
    chodzi o szybkosc dzialania, ale o ilosc jednoczesnie pracujacych
    aplikacji w tle i zwloke czasowa w przelaczaniu pomiedzy aplikacjami)
    stad uwazam, ze 1GB to minimum na chwile obecna dajace poczucucie
    komfortu pracy.
    Poniewaz telefon zmieniam co 3-4 lata (i kupuje go na wolnym rynku nie
    od operatorow), stad sklaniam sie za wybraniem modelu z 2GB RAM - bo nie
    wiem, czy za 3 lata android nie bedzie wymagal >2GB ;) .
    Poniewaz 2GB to obecnie domena raczej 'flagowcow', a telefon typu
    phablet z 5" mi sie nie usmiecha nosic w kieszeni, wiec na chwile obecna
    jedynym sensownym wyborem jest Xperia Z1 Compact i chyba pojde w te
    strone o ile nie wyrosnie jakis inny konkurent o podobnych do Z1compact
    parametrach, np. Sharp Aquos Mini SHL24).
    Zdaje sobie sprawe, ze autorowi watku nie pomoge - bo inne budzety -
    natomiast jedynie chce zasygnalizowac, ze jesli to ma byc smartfon
    uzywany zgodnie z przeznaczeniem smartfona - to 512MB RAMU obecnie jest
    ciut niewystarczajace (aczkolwiek byc moze dla przecietnego uzytkownika
    telefonu + mp3 + fotki + facebook bedzie wystarczajacy).

  • 25. Data: 2014-05-27 16:05:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Darek" 5382e7df$0$2228$6...@n...neostrada.pl

    > jest sobie chinczyk ktory ma Androida 4.2 i 512MB RAM / 512MB ROM na

    To nie ROM. I nie warto, chyba że za darmo. :) 512 MB to
    za mało do poprawnej pracy telefonu z Androidem 4.2xx.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2014-05-27 16:10:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dizel" s...@4...com

    > To też zależy od wersji andka, używam telefon z 512 ram tyle
    > że na androidzie 2.3.5 i wszystko działa ok natomiast do
    > płynnego działania od wersji 4 lepiej tego ramu mieć więcej,
    > najlepiej 1gb bo jeśli nie to wygląda to tak jak opisujesz.

    IMO 3/4 GB RAM to minimum dla Androida 4.xx; 1 GB to optimum;
    ale ja rozglądam się raczej za 2 GB -- zanim kupię, 1 GB RAM
    będzie za mało. :)

    Monster ma mniej niż 3/4 GB -- i dusi się.

    I raczej nie warto zatrzymywać się nad dwurdzeniowymi telefonami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2014-05-27 16:12:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marfi" 538450b5$0$2360$6...@n...neostrada.pl

    > Masz zamiar więcej rozmawiać?

    Kolejne wersje aplikacji wymagają zwykle więcej RAMu,
    ale także po prostu naraz więcej można robić, gdyż
    przybywa aplikacji użytecznych, które współpracują
    ze sobą.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2014-05-27 17:25:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Darek" 53832ed0$0$2164$6...@n...neostrada.pl

    > Modecom xino 25 i jeden Kruger ma 1GB ale sa to telefony powyzej 350zl.

    Kruger to Chińczyk?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2014-05-27 17:41:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "atm" 5382f92c$0$2140$6...@n...neostrada.pl

    > interfejsie. Pozniej bedzie gorzej, zaczna sie kombinacje z "super"
    > RAM Managerami itd.

    Nic te kombinacje nie wniosą -- trzeba ograniczać liczbę
    **zainstalowanych** aplikacji. Android jest pracowity
    i nawet te aplikacje, które nigdy nie są celowo
    uruchamiane, potrafią wejść do RAMek.

    Ponadto część aplikacji okupuje RAMki ,,na stałe''
    (ww. kombinacje ich nie usuną nawet na kilka sekund)
    i może okazać się, że po prostu nie mieszczą się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2014-05-27 20:45:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-05-26 09:51, Trybun pisze:

    > Do dzwonienia - tak, do nawigacji (np. OsmAnd) za mało RAMu.

    Poważnie?
    Na Xperii X8 z 256MB RAM i nawigacji Igo Primo przejeździłem i Francję i
    Polskę. Mapy oczywiście na karcie SD.

    --
    Irokez