    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Date: Tue, 27 May 2014 15:05:34 +0200

    On 2014-05-27 14:35, Trybun wrote:

    > I nadal Android? Ja myślę o Blackberry. Ostatnio mocno potaniały, np.
    > Z10 idzie już dostać za cenę poniżej 1000zł.

    pierwszy telefon z androidem 1.6 - G1 (czyli nic wczesniejszego nie
    bylo) miał 196MB dla uzytkownika :)
    Po wgraniu Androida 2.2 (Cyjanogen) nawet dzialal OK pozbawiony wielu
    wad wieku dzieciecego, ale problermem byla pamiec (coraz bardziej
    doskwierala).
    3 lata wstecz kupilem wiec jego nastepce - G2 (HTC Vision, w PL znany
    jako DesireZ). Na poczatku w miare OK, ale apetyt sie rozrastal i od
    mniej wiecej roku coraz czesciej widze krecace sie koleczko
    (oczekiwania), przelaczanie miedzy aplikacjami dziala z opoznieniem a
    czasami wyskoczy komunikat (np. przy Osmand), ze za malo pamieci.

    System konserwowany, aplikacje zabijane (ostatnio przelaczylem na
    interwal polgodzinny z opcja agresywnego zabijania niektorych procesow w
    tle) - niby lepiej, ale czuje spory niedosyt.
    Porownuje z telefonami uzytkownikow w domu - jest znacznie lepiej (i nie
    chodzi o szybkosc dzialania, ale o ilosc jednoczesnie pracujacych
    aplikacji w tle i zwloke czasowa w przelaczaniu pomiedzy aplikacjami)
    stad uwazam, ze 1GB to minimum na chwile obecna dajace poczucucie
    komfortu pracy.
    Poniewaz telefon zmieniam co 3-4 lata (i kupuje go na wolnym rynku nie
    od operatorow), stad sklaniam sie za wybraniem modelu z 2GB RAM - bo nie
    wiem, czy za 3 lata android nie bedzie wymagal >2GB ;) .
    Poniewaz 2GB to obecnie domena raczej 'flagowcow', a telefon typu
    phablet z 5" mi sie nie usmiecha nosic w kieszeni, wiec na chwile obecna
    jedynym sensownym wyborem jest Xperia Z1 Compact i chyba pojde w te
    strone o ile nie wyrosnie jakis inny konkurent o podobnych do Z1compact
    parametrach, np. Sharp Aquos Mini SHL24).
    Zdaje sobie sprawe, ze autorowi watku nie pomoge - bo inne budzety -
    natomiast jedynie chce zasygnalizowac, ze jesli to ma byc smartfon
    uzywany zgodnie z przeznaczeniem smartfona - to 512MB RAMU obecnie jest
    ciut niewystarczajace (aczkolwiek byc moze dla przecietnego uzytkownika
    telefonu + mp3 + fotki + facebook bedzie wystarczajacy).