  • 81. Data: 2014-06-04 23:53:32
    Temat: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 538ebc15$0$2376$6...@n...neostrada.pl

    > A jaka obrobka? Nie wykluczalbym.

    > Swego czasu widzialem jak sobie Mac radzil z wielowarstwowym obrazkiem liczacym
    100MB majac tylko 12MB RAM.
    > Znakomicie sobie radzil.

    () 12 MB to nie 1 kB.
    () Jedna warstwa mogła mieć 5 MB.

    Mogła mieć i 30 MB -- ale i co z tego?

    > Akurat ci od telefonow usilnie staraja sie omijac pliki ... na szczescie im nie
    wychodzi :-)

    Zatem jak przechowują informację? W zeszytach?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 82. Data: 2014-06-12 15:29:47
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 538cb4c8$0$2373$6...@n...neostrada.pl

    > Zmieścisz dwugodzinny film 4K na 1 megabicie pod WP?
    > Obrobisz fotkę stumegapikselową pod iOS mając 1 kilobajt RAMu?

    Pewnie nie (na pewno), ale tu przecie nie chodzi o tworzenie cudów, a
    płynną pracę urządzenia. Jak to jest że w Androidzie 512MB RAMu to
    stanowczo za mało a w takim WP8 w zupełności wystarcza?

> [...]
    > W wypadku obróbki grafiki -- ten dostęp to
    > (poza dostępem do CPU i RAM oraz GPU) zwykle
    > czytanie i pisanie plików na peryferiach.

    Jest pod Androida sporo nawet bardzo dobrych aplikacji, jednak to system
    nie staje na porządnym poziomie aby poprawnie je obsłużyć.

    > Niby OpenGL itp. można wykorzystać do obróbki
    > grafiki, ale:
    >
    > () ja na notebooku nie wykorzystuję
    > () Android ma swoje GL.
    >
    > Odwrotnie -- to tablet (nie notebook z WXP) ostro używa karty
    > graficznej w renderingu grafiki -- nawet/także w renderingu map.
    >
    > -=-
    >
    > Chyba każdy aparat fotograficzny (za wyjątiem ,,szczególnie
    > prfosjonalnych'')
    > obrabia fotki do JPG -- wg Ciebie w tych aparatach jest i86? ;) Może
    > jest tam
    > system operacyjny typu Windows/WinDOS? ;)

    W aparatach foto jest przeważnie autorskie oprogramowanie producenta
    sprzętu.

    > U mnie rzadko.

    > Odbieram sporo, ale nie wysyłam.

    > Korzystam z odbiornika GPS, ale nawigacje dla mnie to absurd.

    No to w jakich celach kupujesz telefon? Naprawę to g*no z małym
    ekranikiem potrzebnie ci jest do serfowania po necie, a może jako
    odtwarzacz MP3, albo aparat foto?

    > Być może.

    Raczej na pewno.

  • 83. Data: 2014-06-13 00:42:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Pewnie nie (na pewno), ale tu przecie nie chodzi o tworzenie cudów, a
    >płynną pracę urządzenia. Jak to jest że w Androidzie 512MB RAMu to
    >stanowczo za mało a w takim WP8 w zupełności wystarcza?

    Android pracuje w Javie, a reszta w kodzie natywnym
    Co prawda to na pamiec ma mniejszy wplyw niz na procesor ... ale moze
    troche tez.

    ale tak prawde mowiac ... znacie jakisc zajmowacz pamieci, co by moc
    potestowac co telefon z malym RAM potrafi ?

    J.

  • 84. Data: 2014-06-13 19:35:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5399ab29$0$2144$6...@n...neostrada.pl

    > Pewnie nie (na pewno), ale tu przecie nie chodzi
    > o tworzenie cudów, a płynną pracę urządzenia.
    > Jak to jest że w Androidzie 512MB RAMu to
    > stanowczo za mało a w takim WP8 w zupełności
    > wystarcza?

    Dla A 2.2 1/2 GB RAMek to dużo.

    > Jest pod Androida sporo nawet bardzo dobrych
    > aplikacji, jednak to system nie staje na
    > porządnym poziomie aby poprawnie je obsłużyć.

    Co w nim niepoprawnego?

    > W aparatach foto jest przeważnie autorskie oprogramowanie producenta sprzętu.

    Jest tam Win/WinCE? Jest procesor Intela z linii i86?

    > No to w jakich celach kupujesz telefon? Naprawę to g*no
    > z małym ekranikiem potrzebnie ci jest do serfowania po
    > necie, a może jako odtwarzacz MP3, albo aparat foto?

    GPS i mapy oraz zapis śladów
    kompas, poziomica, pion
    aparat fotograficzny, w tym i OCR, choć rzadko, i kody kreskowe...
    nototnik
    przeglądarka internetowa
    zgarek
    pogoda
    aplikacje bankowe
    latarka
    nagrywanie rozmów/otoczenia
    wykresy, obliczenia
    oglądanie zdjęć, słuchanie muzyki, w tym radio netowe i radio zwyczajne

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'