  • 51. Data: 2013-12-30 23:02:23
    Temat: Re: Warszawa - Wrocław
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Między Wieluniem a Bełchatowem - do Będzina to ładny kawałek drogi ;)

    Ciągle mi te miasta się mylą )))

    > .. tirów :)
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2529707

    Nie widzę pod linkiem odmiany :) Zresztą TIR to skrót od Transport
    International Routier, więc raczej piszemy dużymi literami. A zresztą
    nie wiem, polski nie jest moim językiem ojczystym (poważnie).

    Piotr

  • 52. Data: 2013-12-30 23:35:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2013 22:36:07 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Nie, średniej 100 km/h nie zrobisz. Znaczy J.F może i zrobi, ale raz że
    > wątpię, a dwa, że to tak naprawdę będzie ciągłe łamanie przepisów

    O, odezwal sie ten, ktoremu opony pekaja przy 150 :-P

    > i ciężko to będzie nazwać spokojna jazdą o jaka "nam" chodzi.

    kiedy wlasnie nie. to jest z wroclawia:
    105 km autostrada i ekspresowka (liczac od wezla polnoc)
    78 km do Belchatowa
    24 km do Piotrkowa
    125 km zmodernizowana gierkowka.

    i mozna liczyc odpowiednio na 50m, 60, 25, 65 ... dopiero 3:20 a my
    juz w Jankach, albo w korku :-) I to bez napinki, choc nie twierdze ze
    trzymajac sie scisle przepisow :-)

    czasy dnia swiatecznego, ale wiekszy ruch na 4 pasach nie powinien
    duzo zwolnic.

    J.

  • 53. Data: 2013-12-31 02:21:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2013 17:51:33 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Bzdura. Każda trasa ma taką przewidywalność.

    Moze bys czasem pojezdzil troche i wysilil przy tym szare komorki.
    Nigdy cie nie zaskoczyl nietypowy korek, albo brak korka ?

    > Oczywiście, czasem się
    > zdarza, że sytuacja bywa inna niż typowa, ale to w granicach błędów
    > statystycznych itd.

    No wlasnie - ty nazywasz bledem statystycznym, a ja
    nieprzewidywalnoscia :-)
    O masz przyklad - piszesz ze w sobote rano dk 8 zapchana, a Pete mowi
    ze tym razem nie :-)

    > Niezupełnie - pytanie było przewrotne i nie ukrywam, że gdybyś
    > znał rynek niemiecki i sprawdzał co ludzie kupują (jak deklarujesz)
    > to pewnie byś coś o tym wiedział.

    Ja nie tyle znam rynek niemiecki, co wiem ze wydatek na markowe opony
    to sa dla przecietnego Niemca drobne.
    Ale przy jakiejs okazji policze na parkingu na czym tam jezdza.

    > Na mapie - Uncle pisał, że drogi zna. Abstrahując od powyższego
    > - z natury rzeczy drogi krajowe, autostrady/ekspresówki mają
    > wyższych standard od wojewódzkich/gminnych.

    Ale nie zawsze.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Co masz na myśli?

    Ze kiedys sami oceniali "jakosc" drogi, i stopniowo usuwali rozne
    bledy z map, a teraz ... biora gotowe dane i patrza w/g
    krajowa/wojewdzka/gminna ?

    > Nie wiem, mi z nimi jest dobrze :)

    Z NE, a ja o AM, czy TT - maja uslugi dodatkowe on-line, to co beda
    dbac o standard :-)

    J.

  • 54. Data: 2013-12-31 02:26:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2013 18:02:09 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Moja prywatna sprawa, niemniej wiem co robią ludzie.

    Aha, nigdzie nie jezdzisz, ale na korki narzekasz :-)

    > Może jeżdżę do domu?

    W sensie "pracuje w Warszawie, ale mieszkam z rodzina daleko" ?
    To sie jedzie w piatek po poludniu.

    > No, a ci ludzie to na jedna godzinę do nich walą?

    Godzine, dwie, trzy ... ale nie ma tak ze wszyscy rano jada, a po
    poludniu wszyscy wracaja .

    J.

  • 55. Data: 2013-12-31 09:18:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Uncle,

> [...]
    > International Routier, więc raczej piszemy dużymi literami. A zresztą
    > nie wiem, polski nie jest moim językiem ojczystym (poważnie).

    Jeśli tak, to duży szacunek, bo nigdy nie dało się tego zauważyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2013-12-31 09:46:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-30 23:02, Uncle Pete pisze:

    > Ciągle mi te miasta się mylą )))

    Spoko :)

    > Nie widzę pod linkiem odmiany :) Zresztą TIR to skrót od Transport
    > International Routier, więc raczej piszemy dużymi literami.

    Właśnie dlatego, że TIR to pewna umowa i oznakowany tym może być
    każdy samochód ciężarowy, natomiast tir to określenie dużych samochodów
    ciężarowych. Tak jest prościej i chyba lepiej oddaje sens w kontekście
    rodzaju pojazdu. Żeby nie było - ja nie napisałem, że popełniłeś błąd.

    > A zresztą
    > nie wiem, polski nie jest moim językiem ojczystym (poważnie).

    Jestem pełen uznania :)

  • 57. Data: 2013-12-31 10:01:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-30 23:35, J.F. pisze:

    > O, odezwal sie ten, ktoremu opony pekaja przy 150 :-P

    Spodobało Ci się, tylko widzisz, ja pisałem ~150km/h i o ile dobrze
    pamiętam to nie napisałem, że wg GPS :P

> [...]
    > 24 km do Piotrkowa
    > 125 km zmodernizowana gierkowka.
    >
    > i mozna liczyc odpowiednio na 50m, 60, 25, 65 ... dopiero 3:20 a my

    Nie w Jankach, a w Radziejowicach...

    > I to bez napinki, choc nie twierdze ze
    > trzymajac sie scisle przepisow :-)

    Raczej dość luźno :P

    > czasy dnia swiatecznego, ale wiekszy ruch na 4 pasach nie powinien
    > duzo zwolnic.

    Średnia sporo spada.

  • 58. Data: 2013-12-31 10:17:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-31 02:21, J.F. pisze:

    > Moze bys czasem pojezdzil troche i wysilil przy tym szare komorki.

    Właśnie jeżdżę, a szare komórki działają całkiem dobrze :P

    > Nigdy cie nie zaskoczyl nietypowy korek, albo brak korka ?

    Sam piszesz nietypowy korek/brak korka, a wyżej napisałeś, że
    "Wiele tak, wiele nie." mając na myśli trasy. Nietypowa sytuacja
    to nietypowa sytuacja - tak jak pisałem. Generalnie działa jednak
    przewidywalność w zakresie pory dnia, dnia tygodnia, pory roku itd.
    Trasy są przewidywalne do bólu - nawet wiadomo kiedy można się
    spodziewać korka na autostradzie, czy na światłach w Nadarzynie.

    (...)
    > Ja nie tyle znam rynek niemiecki, co wiem ze wydatek na markowe opony
    > to sa dla przecietnego Niemca drobne.

    Tyle, że dyskusja niezupełnie była o tym :P

    > Ale przy jakiejs okazji policze na parkingu na czym tam jezdza.

    Licz licz ;)

    > Ale nie zawsze.

    No i co z tego, że czasem są jakieś wyjątki? Ba, czasem to nawet
    drogi są do połowy dobre, a później złe :P
    Jednak generalna reguła obowiązuje.

    > Ze kiedys sami oceniali "jakosc" drogi, i stopniowo usuwali rozne
    > bledy z map, a teraz ... biora gotowe dane i patrza w/g
    > krajowa/wojewdzka/gminna ?

    O to musisz zapytać producentów nawigacji.

    > Z NE,

    Tak :)

    > a ja o AM, czy TT - maja uslugi dodatkowe on-line, to co beda
    > dbac o standard :-)

    AM to dla mnie może sobie dowolną promocję usług robić :(

  • 59. Data: 2013-12-31 10:28:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-31 02:26, J.F. pisze:

    > Aha, nigdzie nie jezdzisz, ale na korki narzekasz :-)

    A gdzie ja na korki narzekałem?

    > W sensie "pracuje w Warszawie, ale mieszkam z rodzina daleko" ?

    Nie, w sensie "mieszkam w Warszawie, albo pod Warszawą".

    > To sie jedzie w piatek po poludniu.

    Świetny pomysł - lepszej pory na postanie w korkach to już
    znaleźć nie mogłeś. No, jeszcze powrót w niedzielę do W-wy :P

    > Godzine, dwie, trzy ... ale nie ma tak ze wszyscy rano jada, a po
    > poludniu wszyscy wracaja .

    Ja nie pisałem, że jadą tam na godzinę biegania po marketach, tylko
    w sensie, że nie jadą wszyscy na jedną godzinę np. na 9 rano, tylko
    wzmożony ruch odbywa się przez parę godzin + tranzyt.

  • 60. Data: 2013-12-31 10:33:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 10:17:58 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > "Wiele tak, wiele nie." mając na myśli trasy. Nietypowa sytuacja
    > to nietypowa sytuacja - tak jak pisałem.

    Sa trasy stale zapchane, czy w okreslonych godzinach zapchnane,
    ale sa trasy nieregularnie zapchane.
    Te przecza "kazda trasa ma taka przewidywalnosc".

> [...]
    > Trasy są przewidywalne do bólu - nawet wiadomo kiedy można się
    > spodziewać korka na autostradzie, czy na światłach w Nadarzynie.

    "mozna sie spodziewac" czy ten korek na pewno bedzie ?

    > No i co z tego, że czasem są jakieś wyjątki? Ba, czasem to nawet
    > drogi są do połowy dobre, a później złe :P
    > Jednak generalna reguła obowiązuje.

    No wlasnie, generalna regula jest taka ze z uwagi na wyjatki warto sie
    spytac, bo ani mapa ani nawigacja ci tego nie powie :-)

    Ta nawiasem mowiac ... ciekaw jestem czy te nawigacje on-line, a i
    offline tez, jak planuja trase to biora pod uwage przyszle korki, czy
    w chwili planowania. Wyjezdzasz z Wroclawia o 9:30, ale dojedziesz do
    Warszawy o 13-tej, co wybrac S8 czy A2 ?

    > O to musisz zapytać producentów nawigacji.

    Na razie widze ze sie chwala dostawca map.

    > Tak :)

    > AM to dla mnie może sobie dowolną promocję usług robić :(

    Wyjedziesz kiedys z Polski i NE sie skonczy :-)

    J.