    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Date: Wed, 25 Jul 2012 19:59:00 +0100
    <a...@g...com>
    <jup7b3$4vm$1@inews.gazeta.pl> <jup7i7$ci4$1@inews.gazeta.pl>

    On 25/07/2012 17:40, AK wrote:
    > Naprawde :)
    >
    > 10 razy bardziej wolalbym sie nauczyc Prologa.

    Lisp akurat padł tutaj w kontekście książki o podstawach programowania,
    żeby ktoś, kto o programowaniu nie wie kompletnie nic, mógł się czegoś
    nauczyć. Zaletą książki nie jest to, że uczy Lispa, tylko że jest za
    darmo na sieci.

    Prolog ma tutaj dwie zasadnicze wady: po pierwsze, raczej ciężko by było
    znaleźć książkę skierowaną do kogoś, kto o programowaniu nie ma pojęcia,
    uczącą podstaw programowania na przykładzie Prologu (pomijając sytuację,
    gdzie są dodatkowe zastrzeżenia, że np. jest skierowana do matematyków
    specjalizujących się w logice matematycznej).

    Po drugie, nawet jakbyś taką książkę znalazł, to myślę, że ktoś, kto się
    z niej nauczy programowania, może mieć potem problemy z przełożeniem
    tego, co się nauczył, na programowanie w PHP czy w czym tam.

    > PS: Dla poczatkujacych najlepszy jest Python i.. koniec dyskusji !.

    Być może tak jest, ale tak się składa, że nie znam żadnej książki tego
    typu, która by uczyła na przykładzie Pythona - nie na zasadzie "zmienne
    się deklaruje tak i używa tak, pętle są takie, struktury danych
    definiuje się tak", tylko żeby wytłumaczyć kolesiowi, który w ogóle nie
    wie, co to są te zmienne, pętle itd. i jak się z nich składa programy.

    Jak znasz takie książki, to może konstruktywnie zaproponuj, najlepiej
    jeszcze, żeby były dostępne za friko na sieci.