  • Data: 2012-07-26 02:24:59
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/07/2012 23:10, Tomek Kańka wrote:
    > Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a)
    >
    > Gdybym chciał się nauczyć programować i znał angielski, to odpaliłbym
    > ITunes, znalazł sobie wykłady z podstaw programowania z MIT, czy innego
    > Berkeley i je obejrzał.

    Może to i dobry pomysł, ale z samych wykładów raczej się nie nauczysz
    programować. Nie wiem dokładnie, jak to jest na MIT i Berkeley, ale mam
    mocne podejrzenie, że tam też korzystają z podręczników, mają
    laboratoria i robią ćwiczenia.

    Poza tym akurat MIT ma zdaje się taką reputację, że tam od razu
    narzucają wysoki poziom i zakładają, że będziesz za wszystkim nadążał,
    co raczej wymaga sporo dodatkowe pracy, a i nie każdy daje radę.

    No i chyba poza tym na uczelniach (a zwłaszcza na takich uczelniach)
    zakłada się, że studen nie chodzi tylko na jeden wykład, tylko robi cały
    program, więc ma np. odpowiednią wiedzę z matematyki.

    W każdym razie jeśli chodzi o MIT to przeglądałem SICP, które było do
    niedawna podręcznikiem do kursu podstaw programowania i nie jest to
    lekki materiał. Wiem, że teraz uczą na Pythonie, ale nie wydaje mi się,
    żeby poziom był szczególnie niższy.

    > Jakbym nie znał angielskiego i chciał się nauczyc programować, to
    > zapisałbym się na kurs angielskiego:).

    Waldi cośtam pisał o korzystaniu z angielskojęzycznych materiałów, ale
    żeby nie było wątpliwości, to też się zgadzam, że znajomość angielskiego
    wystarczająca do czytania tego typu tekstów jest absolutną podstawą. W
    dodatku przyda się nawet jak się okaże, że nauka programowania nie idzie
    zbyt dobrze :)