-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!ecngs!feeder2.ecngs.de!212.27.60.7.MISMATCH
!feeder1-1.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: "Walka" z nietrzeźwymi
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <52cd9370$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>
<q...@4...net>
<Pine.WNT.4.64.1401092309400.2152@quad>
Date: Fri, 10 Jan 2014 00:58:24 +0100
Message-ID: <6k85ejbs5v0l$.6rup7qq8ecad$.dlg@40tude.net>
Lines: 81
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.169.212
X-Trace: 1389311905 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2358 83.11.169.212:54156
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2518571
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 9 Jan 2014 23:19:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> On Thu, 9 Jan 2014, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Dnia Wed, 08 Jan 2014 19:05:36 +0100, Jacek napisał(a):
>>
>>> Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
>>> http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,d
ok.html
>>> Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.
>>
>> Ale w ofiarach mają już sporo większy udział.
>
> IMO, w ofiarach mają udział pewne kategorie pijanych.
Pewne kategorie oczywiście mają dużo większy, na pewno w rozważaniach
przydałby się histogram dzielący te skutki jeszcze wg. ilości promili czy
pokazujący procentowy udział.
Natomiast mimo wszystko nie da się ukryć, że grupa nietrzeźwych (0.5%%+)
jeździ ogólnie dużo bardziej niebezpiecznie niż średnia.
Natomiast daleki jestem od przeceniania tej statystyki - różnica między
statystyką nietrzeźwych i trzeźwych pod względem śmiertelności wypadków
wypada podobnie jak różnica między wypadkami w poniedziałki i wtorki...
> Patrz choćby wniosek ze statystyki "przyczyny wypadków"
> (jeden z niewielu, IMO wcale nie najważniejszy, ale dający
> się z istniejących statystyk wyczytać).
>
>> Do tego pytanie ilu tak naprawdę jest ich na drogach?
>> Bo jeśli jest to grupa 2% kierujących, odpowiedzialna za (AFIAR) 12% ofiar,
>> to jak najbardziej należy próbować to eliminować.
>
> IMO jak wyżej, eliminować należy tych "groźnych".
No tylko kto tak naprawdę jest "groźny", a przy okazji próba jest jeszcze
sensownej wielkości?
> Rozmycie "odpowiedzialności za morderstwa drogowe" na wszystkich
> "pijanych wg prawa" da ten sam skutek, co dała sankcja zrównująca
> rowerzystów z pozostałymi kierującymi:
Oczywiście można się zastanawiać czy próg nietrzeźwości powinien wypadać
przy 0.5%% czy może 0.8%% czy może jeszcze gdzieś indziej.
Ale też należy pamiętać żeby nie zacząć walczyć z jakimś naprawdę
nieznaczącym marginesem (najbardziej pijanym).
Natomiast dość ciekawe wnioski można wysnuć ze statystyk czasowych.
Bo policja bardzo chwali się swoimi akcjami "trzeźwy poranek", gdzie jak
się domyślam najłatwiej nabić statystyki łapiąc masę kierowców na kacu.
Statystyka wypadków z udziałem nietrzeźwych jednak pokazuje że o poranku
nietrzeźwi nie stanowią dużego problemu - sądzę że dlatego, że ostro
skacowany kierowca, nie jest w stanie jechać po naszych dziurach
odpowiednio szybko żeby kogoś zabić.
Z kolei jakoś policja nie bierze się za akcje "trzeźwy wieczór", czy
"trzeźwa noc", gdzie nietrzeźwi kierowcy są sprawcami bardzo dużej ilości
wypadków.
O godzinie 8.00-8.59 nietrzeźwi są sprawcami 3.5% wypadków, z kolei między
23.00-23.59 już 43% wypadków.
> wsadzani będą ci, którzy
> powodują istotną MNIEJSZOŚĆ "procenta" wypadków (być może na poziomie
> porównywalnym z trzeźwymi).
Pytanie czy wsadzanie do więzień działa?
>> Świadczy to moim zdaniem o tym, że pijany który wsiada za kierownicę nie
>> liczy się z żadną ustawą, żadnymi karami i żadnym prawem.
>
> Kara wsadzenia za kratki za to "liczy się z nim" jako jedyna przynajmniej
> okresowo skuteczna.
Ale z racji ilości jeżdżacych na bani wsadzanie na dłuższy okres czasu nie
wchodzi w grę - zabrakło by więzień.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.14 10:45 Cavallino
- 11.01.14 13:42 cumulonimbus
- 11.01.14 17:04 Cavallino
- 11.01.14 20:46 Shrek
- 11.01.14 20:59 masti
- 11.01.14 21:36 Tomasz Pyra
- 11.01.14 21:48 bejdak
- 11.01.14 21:58 masti
- 11.01.14 22:07 Cavallino
- 11.01.14 23:01 cef
- 11.01.14 23:06 cumulonimbus
- 11.01.14 23:15 Shrek
- 11.01.14 23:19 Shrek
- 12.01.14 17:46 Cavallino
- 12.01.14 20:39 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=