  • Data: 2010-01-24 19:50:28
    Temat: Re: Walka z kretynstwem
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Akarm napisał:
    > Nie. Nigdy. Na siłę nikt nie był w ZOMO.
    > Mnie w stanie wojennym chcieli wcielić do ROMO. Ale się nie zgodziłem, w
    > WKU powiedziałem, żeby od razu mnie wsadzili do więzienia, bo do ROMO na
    > pewno nie pójdę. W efekcie tylko na tydzień wylądowałem na poligonie.

    Na ogół po prostu poborowy nie chciał iść do wojska, tylko do milicji, w
    celu odpracowania wojska. Inaczej miał do wyboru więzienie lub
    świrowanie chorób. Trzeba było wyrazić chęć trafienia do MO w celu
    odpracowania wojska. I to przed otrzymaniem biletu z wojska. Wtedy MSW
    informowało o tym MON. Myślał, że będzie tzw. krawężnikiem - pamiętacie
    ich? Nawet nie mieli pistoletów, tylko mundur, pałka, gaz i kajdanki.
    Chodziło toto parami. Niektórzy pewnie trafiali do ZOMO ale na 100% nie
    było możliwości, żeby człowiek chciał iść do wojska a trafiał do ZOMO.
    Jeżeli sie taki cud zdażył, to bardzo bym chciał poznać szczegóły.
    Konkretnie jak MSW przydzielało, tego nie wiem - może nawet te
    krawężniki bywały po prostu ZOMOwcami na luźniejszej służbie, w ich
    struktury nie wnikałem.
    Poźniejsze dorabianie legendy, żeby zmniejszyć środowiskowy obciach, to
    już inna sprawa.
    To już były czasy, gdy mocno interesowałem się jak dobrze trafić lub
    lepiej nie trafić w ogóle do WP i co nieco wiem na ten temat. Nawet mam
    w rodzinie przypadek człowieka, który najpierw wolał do milicji ale
    potem się rozmyślił. Wojsko go nie oddało ale żeby się "talent" nie
    zmarnował, to trafił do WSW, czyli ówczesnej żandarmerii. Też nie miał
    lekko, bo i służba była parszywa a i munduru z odpowiednimi symbolami
    również nie lubili.
    Maciek
    P.S.:
    mały słowniczek