    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Walduś, potrzeba nam pomysła !
    Date: Fri, 6 Nov 2015 14:36:40 +0100

    On 06.11.2015 07:56, sundayman wrote:

    > To niestety jest prawdopodobne...

    > zakładając, że pomiar jest z 10mm, to cały tor ma niby 20mm, czyli
    > niewiele. Ale - rzeczywiście, to jest pewien problem, zwłaszcza, że tam
    > akurat zmiany temperatury będą (na pewno) znaczne - rzędu
    > kilkudziesięciu stopni. Czyli np. 20-70 st.

    A potrzebujesz wielkości bezwzględnych, było 1134um wczoraj, to am być
    dzisiaj, czy po prostu dokładne przesunięcia?

    A jak wygląda gładkość i płaskość powierzchni. Oraz prostopadłość
    do osi miernika? Krzysiek opisał ciekawą metodę.
    Plamka pada na oglądany kamerą ekran, albo nawet na gołe CCD.
    Parę tysięcy pikseli na zakres 10mm daje (przy dobrej obróbce)
    te 10um.

    Nierówne ustawienie będzei przeszkadzać, ale dublując urzędzenie,
    - wiązka idzie pod kątem w prawo i w lewo, trafia na dwa ekrany,
    da się wpływ małych kątów wyeliminować.

    pzdr
    bartekltg