  • Data: 2015-11-06 16:35:27
    Temat: Re: Walduś, potrzeba nam pomysła !
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 06.11.2015 um 16:17 schrieb Dariusz Dorochowicz:
> [...]
    with-laser-sensor-technology/

    > Można też użyć kamerki i patrzeć prostopadle z boku, o ile to wchodzi w
    > rachubę. Ale ze szkłem to w ogóle kiepsko to widzę. Na ultradźwiękach to
    > wiadomo, że dokładności nie masz szans uzyskać (chyba, że będziesz
    > kalibrował), a ze światłem - no cóż - łatwo przy szkle nie jest.

    Bawiłem się w te klocki przez lata. Komercyjny system pomiaru profili
    rzeczy poruszających się, na ogół na taśmie produkcyjnej. Szkło jest na
    ogół dość mało przejrzyste dla podczerwieni. Linią generowaną przez
    podczerwony laser, umieszczoną pod kątem (kamera patrzy z góry) można
    mierzyć profil dość dokładnie. Najlepiej wziąć skolimowanego LEDa,
    światło niekoherentne jest lepsze do tych klocków.
    Kolorem światła można dużo uzyskać. Np. pomiar obiętości mięsa czy sera
    z zastosowaniem lasera czerwonego czy podczerwonego jest prawie
    niemożliwe, ale zielonym działa bezproblemowo.
    Nie będę ci polecał systemu, który znam, bo cena i parametry nie te (ok.
    10kEUR), ale uzyskaliśmy rozdzielczość poniżej 3mikrometrów.

    W sumie największym problemem jest optyka. Do dokładnych pomiarów
    najlepszy jest obiektyw telecentryczny, ale to droga zabawka.

    Waldek