  • Data: 2015-11-06 09:19:49
    Temat: Re: Walduś, potrzeba nam pomysła !
    Od: KrzysiekSX <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli powiedzmy;
    >
    > - powierzchnia, od której odległość trzeba zmierzyć to szkło lub
    > tworzywo sztuczne, może być bezbarwne, lub kolorowe - gładkie.
    >
    > - chodzi o wykrycie z niedużej odległości - np. 10mm
    > Czyli - czujnik zbliża się do wykrywanej powierzchni z większej
    > odległości, kiedy zbliży się powiedzmy do 10mm, wtedy dopiero potrzebna
    > jest informacja o odległości.
    >
    > - dokładność pomiaru musi być przynajmniej 50um. Lepiej 10um.

    "Wybierz mnie...! Wybierz mnie...!" (Osioł ze Shreka) Ja mam pomysła

    a można zaprząc do roboty cały komputer?
    czujnik złożony z kamerki internetowej (sama matryca bez optyki) plus laser
    generujący pasek/krzyżyk, ułożone mniejwiecej tak:

    daleko: blisko:

    L K L K
    \ ---- \ ----
    \ / \/
    \/ --------- powierzchnia
    ------- powierzchnia

    teoretycznie laser odbije się od powierzchni gładkiej i trafi na czujnik, a odległość
    liczymy z tego, na jakie miejsce czujnika padnie promień i z wielkości kąta odbicia.
    Zależnie od kąta można by uzyskać różne zakresy pomiaru kosztem dokładności
    mierzonych odległości - im mniejszy kąt tym wiekszy zakres, ale dokładnośc spadnie.
    Zakres ograniczony wielkością czujnika, dokładność ograniczona rozdzialeczością (i w
    sumie wybranym kątem).
    Do rozwiązania problem kalibracji wraz z nieprostopadłością czujnika do powierzcni -
    może dwa czujniki ustawione odwrotnie by sobie jakoś poradziły z policzeniem
    właściwej odległości.
    W sumie koszty wyjdą kilkaset zł za części plus komputer plus nakład pracy na soft,
    czyli i tak kolka tysięcy...
    pozdrawiam Krzysiek