  • 11. Data: 2013-02-16 15:05:12
    Temat: Re: Wake on LAN
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-16 14:47, pueblo pisze:
    > Witaj $heikh el $hah, 16 lut 2013 w news:511f0603$0$1304$65785112

    s,11987.html

    > Sprawdzałem pierwszy program i niestety na Win7 nie działa - uspi
    > komputer, ale już go nie wybudza. To rozwiązanie było i tak
    > ostatecznością, bo wolałbym raczej zamykać lub hibernować.

    A to sorry - zapomniałem dopisać, że nie testowałem, bo u mnie laptop
    chodzi 24/7. :) Tzn. tylko jak wychodzę na dłużej, to usypiam albo
    hibernuję, ale tak to nie, bo i po co? Dlatego lubię ten drugi link. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 12. Data: 2013-02-16 16:03:51
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > IMHO problem należy zaatakować inaczej - nie wyłączać notebooka ino go
    > usypiać bądź hibernować, a wybudzaniem (nie włączaniem) obarczyć tandem
    > system + ACPI.

    A czym sie rozni notebook wylaczony (soft off) od zahibernowanego?
    (w sensie zasilania plyty glownej, usb, lan, itd)

    Spanie w S3 tez niewiele zmieni -
    - no, RAM jest teraz pod napieciem, ale usb, lan, itd
    w takim samym stanie jak w hibernacji czy "soft off".

    Tak czy siak to laptop, wiec niepowodzenie ~100%.
    Normalny BIOS rozwiazalby problem,
    ale laptoki takiego na ogol nie maja.

  • 13. Data: 2013-02-16 16:13:34
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > sposobu - w biosie nic, a żaden program nie potrafi uruchomić wyłączonego
    > lub zahibernowanego systemu - ba, nawet z wybudzenie z uśpienia nie
    > wychodzi.

    Chciales wlaczyc komputer wylaczony/zahibernowany/uspiony
    programem dzialajacym na tym komputerze?
    Niezle...

    PS
    Przypomnial mi sie kumpel, ktory pytal dlaczego tak wolno
    sciagaja sie mu torrenty.
    Okazalo sie, ze odpalal torrenta a potem usypial komputer
    albo wylaczal go.
    Komputer caly czas byl pod zasilaniem.
    Jakie zdziwienie wyrazil, jak powiedzialem mu,
    ze torrent nie dziala na komputerze wylaczonym/uspionym/itd.

  • 14. Data: 2013-02-16 16:52:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Q, 16 lut 2013 w news:kfo7nc$p4m$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Chciales wlaczyc komputer wylaczony/zahibernowany/uspiony
    > programem dzialajacym na tym komputerze?
    > Niezle...

    No nieźle, tylko że nie chciałem, stąd mój post rozpoczynający wątek. To,
    co zacytowałeś, to truizm oczywiście, ale w odpowiedzi do JoteR
    usprawiedliwiony.
    Poza tym w kontekście uruchamiania wył=hibernowany, ale uśpiony to inna
    bajka - np. KM-Wakeup teoretycznie powinien wybudzić komputer.

    > PS
    > Okazalo sie, ze odpalal torrenta a potem usypial komputer
    > albo wylaczal go.

    He, he, podobna sprawa - znajomy narzekał, że mu się całą noc
    aktualizacje istalują. Zapytałem, czy zamyka laptopa na noc i jak
    odpowiedział że tak, to się najpierw pośmiałem, a potem pokazałem gdzie
    się zmienia akcje pokrywy.

  • 15. Data: 2013-02-16 20:54:01
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Poza tym w kontekście uruchamiania wył=hibernowany, ale uśpiony to inna
    > bajka - np. KM-Wakeup teoretycznie powinien wybudzić komputer.

    Nie znam tego programu, ale teoretycznie nie wybudzi komputera
    ze stanu wylaczenia, hibernacji, uspienia S3 i podobnych.

    Ale moze ustawic PME wake up + data/czas alarmu
    i ew. ten alarm moze wybudzic lapsa.

  • 16. Data: 2013-02-16 22:30:49
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Q" napisał:

    > A czym sie rozni notebook wylaczony (soft off) od zahibernowanego?
    > (w sensie zasilania plyty glownej, usb, lan, itd)

    Spytaj o to Marcina Nowoka, autora programu pod jeden z popularnych
    systemów operacyjnych, który to program bez problemu wybudza o zadanej
    godzinie mojego notebooka (DELL Inspiron 15R) zarówno z uśpienia jak i
    hibernacji.

    > Tak czy siak to laptop, wiec niepowodzenie ~100%.

    A łyżka na to - niemożliwe ;->

    JoteR

  • 17. Data: 2013-02-16 22:34:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "pueblo" napisał:

    > Ok. Niestety musiałem pilnie wyjechać i nie mam teraz dostępu
    > do routera, ale będę pamiętał, że istnieje tak możliwość.

    Napisałem, że moim zdaniem nie istnieje, ale mogę czegoś nie wiedzieć.

> [...]
    > sposobu - w biosie nic, a żaden program nie potrafi uruchomić
    > wyłączonego lub zahibernowanego systemu - ba, nawet z wybudzenie

    Co to za model notebooka? Bo na moim zadziałał pierwszy odszukany w Sieci
    program.

    JoteR

  • 18. Data: 2013-02-16 23:44:02
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > systemów operacyjnych, który to program bez problemu wybudza o zadanej
    > godzinie mojego notebooka (DELL Inspiron 15R) zarówno z uśpienia jak i

    Program nie wybudza, ale moze ustawic pme + alarm
    na odpowiednia date/czas, ktory to alarm wlaczy komputer.
    Hibernacja, sleep, itd nie ma znaczenia -
    - wazne, zeby plyta byla pod zasilaniem.

  • 19. Data: 2013-02-17 00:30:09
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Q" napisał:

    > Program nie wybudza, ale moze ustawic pme + alarm
    > na odpowiednia date/czas, ktory to alarm wlaczy komputer.

    To trochę inaczej działa, ale dla końcowego użytkownika nie ma to
    znaczenia - ważne czy w ogóle na jego sprzęcie zadziała ;-)

    > Hibernacja, sleep, itd nie ma znaczenia -
    > - wazne, zeby plyta byla pod zasilaniem.

    Czyli w laptopie (a szerzej - komputerach zgodnych z ACPI) widocznie jest
    pod zasilaniem ;-)
    Tak czy inaczej, sposób podany przeze mnie na moim sprzęcie działa.
    Dlaczego nie działa u wątkopodawcy, to temat do dalszej dyskusji, która
    bez znajomości sprzętu i systemu operacyjnego będzie raczej jałowa.

    JoteR

  • 20. Data: 2013-02-17 10:30:45
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > To trochę inaczej działa, ale dla końcowego użytkownika nie ma to

    Inaczej tzn. jak?

    Nie chodzi mi o szczegoly techiczne,
    bo nigdy nie wgryzalem sie w API systemu ACPI/APM.

    IMHO ten program ustawia "cos tam cos tam" przez API ACPI i koniec.
    A to "cos tam cos tam" to pewnie jakis wake-up-alarm,
    ktorych pewnie moze byc wiecej niz jeden.

    Ale piszesz, ze inaczej.