  • 1. Data: 2013-02-15 09:31:41
    Temat: Płyta nie wlacza zasilacza
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    Awaria powstała podczas pracy komputera, w czasie gdy procesor
    był obciążony w 100%. Komputer nagle wyłączył się. Zasilacz był
    niecodziennie mocno nagrzany. Na ponowną próbę włączenia maszyna
    nie reagowała w ogóle. Po krótkim śledztwie okazało się, że płyta
    główna nie włącza zasilacza. Natomiast gdy odłączę zasilanie
    samego procesora płyta działa, to znaczy normalnie włącza zasilacz.
    Nie ma znaczenia czy sam procesor jest wpięty do płyty czy nie.
    Robiłem wszystkie próby, to znaczy wyjmowałem płytę z obudowy
    oraz odłączałem od niej wszystko oprócz zasilania. Jedyne co ma
    znaczenie to te 4-pinowe zasilanie procesora. Jeżeli jest podłączone,
    płyta nie ruszy. Czy to na pewno oznacza że płyta jest padnięta?
    Czy to, że akurat podłączenie zasilania procesora powoduje zgrzyt
    może naprowadzić co konkretnie jest zepsute w płycie, czy od razu
    mam kupować nową płytę? Oględziny wzrokowe płyty nie wykazały
    żadnych uszkodzeń, wszystko wygląda jak prosto z fabryki.
    Sprawdzane na dwóch zasilaczach.

    Płyta MSI 760GM-P33

    --
    pozdro

  • 2. Data: 2013-02-15 09:40:52
    Temat: Re: Płyta nie wlacza zasilacza
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2013 09:31:41 +0100, kojot23344 napisał(a):

    > Czy to na pewno oznacza że płyta jest padnięta?

    IMO tak.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-02-18 20:59:39
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "kojot23344" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawdzane na dwóch zasilaczach.

    Sprawdź omomierzem rezystancję w gnieździe 12V na płycie, być może ma
    zwarcie, bo któryś z mosfetów ma przebicie do masy.

  • 4. Data: 2013-02-23 16:18:32
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    W dniu 2013-02-18 20:59, nom pisze:

    > Sprawdź omomierzem rezystancję w gnieździe 12V na płycie, być może ma
    > zwarcie, bo któryś z mosfetów ma przebicie do masy.
    -12 ma 0,6k
    +12 ma 1,6k
    Czyli mam rozumieć że jest ok?

    --
    pozdro

  • 5. Data: 2013-02-23 19:07:32
    Od: kojot23344 <a...@o...pl>

    W dniu 2013-02-23 16:18, kojot23344 pisze:

    > -12 ma 0,6k
    > +12 ma 1,6k
    > Czyli mam rozumieć że jest ok?

    Kurna nie pomyślałem żeby sprawdzić 4-pinowe złącze zasilania procesora.
    A pewnie o to chodziło. Tam nie ma rezystancji, czyli jak rozumiem jest
    zwarcie. Więc wychodzi na to, że twoje podejrzenia były słuszne.
    Tylko co ja mam z tym począć? Bo jeżeli wystarczyłaby wymiana
    tranzystorka to by było finansowo wygodniejsze niż kupowanie całej płyty.
    Czy masz może jakieś dalsze rady?

    --
    pozdro

  • 6. Data: 2013-03-03 20:28:23
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Czy masz może jakieś dalsze rady?

    Sprawdzić omomierzem, który mosfet ma zwarcie i wymienić z jakieś starej
    płyty. Jak nie wiesz co to jest MOSFET to raczej ciężko Ci będzie. :-)