  • 1. Data: 2013-02-15 21:05:31
    Temat: Wake on LAN
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Szukałem możliwości wykorzystania laptopa jako budzika - niestety nie ma
    w Biosie opcji włączania o godz/dacie, jest za to WoL. Czy jest w ogóle
    taka możliwość żeby w routerze ustawić coś tak, żeby tą metodą uruchamiał
    laptopa? Komputer łączy się bezprzewodowo.

  • 2. Data: 2013-02-16 00:55:12
    Temat: Re: Wake on LAN
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-02-15 21:05, pueblo pisze:
> [...]
    > taka możliwość żeby w routerze ustawić coś tak, żeby tą metodą uruchamiał
    > laptopa? Komputer łączy się bezprzewodowo.

    Zależy jaki router. Te z wgranym oprogramowaniem DD-WRT mają w opcjach
    wybudzanie według harmonogramu określonych komputerów/urządzeń w sieci
    lokalnej z listy maszyn, które przypisano do listy WoL routera.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2013-02-16 05:07:33
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

> [...]
    > taka możliwość żeby w routerze ustawić coś tak, żeby tą metodą uruchamiał
    > laptopa? Komputer łączy się bezprzewodowo.

    http://www.dobreprogramy.pl/KM-Wakeup,Program,Window
    s,11987.html
    plus
    http://onlineclock.net/video/

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2013-02-16 11:42:13
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 15/02/2013 23:55, Krystek wrote:

    > Zależy jaki router. Te z wgranym oprogramowaniem DD-WRT mają w opcjach
    > wybudzanie według harmonogramu określonych komputerów/urządzeń w sieci
    > lokalnej z listy maszyn, które przypisano do listy WoL routera.

    WoWLAN i to w laptopie to jeszcze nie taka oczywista-oczywistość.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2013-02-16 13:14:40
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "pueblo" napisał:

> [...]
    > jest w ogóle taka możliwość żeby w routerze ustawić coś tak, żeby
    > tą metodą uruchamiał laptopa? Komputer łączy się bezprzewodowo.

    Tak jak napisał DooMinik - WoL via Wi-Fi w laptopie raczej nie zadziała.
    przyczym słowo "raczej" użyłem tylko z tzw. ostrożności procesowej.
    IMHO problem należy zaatakować inaczej - nie wyłączać notebooka ino go
    usypiać bądź hibernować, a wybudzaniem (nie włączaniem) obarczyć tandem
    system + ACPI.
    BTW: lepsze byłoby używanie w charakterze budzika telefonu komórkowego - i
    tak współczesne aparaty trzeba podłączać na noc do ładowarki.

    JoteR

  • 6. Data: 2013-02-16 13:50:37
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Szukałem możliwości wykorzystania laptopa jako budzika - niestety nie ma
    > w Biosie opcji włączania o godz/dacie, jest za to WoL.

    To laptok?
    W kazdym PC jaki widzialem rtc alarm byl.

    > Czy jest w ogóle
    > taka możliwość żeby w routerze ustawić coś tak, żeby tą metodą uruchamiał

    Tak - np. OpenWrt takie cos ma.

    > laptopa?

    Heh, laptop - to sie nie dziw, ze w BIOSie poza "exit" wiele nie znajdziesz.

    > Komputer łączy się bezprzewodowo.

    To chyba jednak dupa.

  • 7. Data: 2013-02-16 14:22:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-15 21:05, pueblo pisze:
    > Szukałem możliwości wykorzystania laptopa jako budzika - niestety nie ma
    Może to i dobrze? A próbowałeś użyć jako budzika - samochodu, lodówki,
    krzesła biurowego lub wiertarki? ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-02-16 14:47:16
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj JoteR, 16 lut 2013 w
    news:511f7837$0$1227$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Tak jak napisał DooMinik - WoL via Wi-Fi w laptopie raczej nie
    > zadziała. przyczym słowo "raczej" użyłem tylko z tzw. ostrożności
    > procesowej.
    Ok. Niestety musiałem pilnie wyjechać i nie mam teraz dostępu do routera,
    ale będę pamiętał, że istnieje tak możliwość. Na pewno jest to jakiś
    stary "standardowy" model neostradowy
    > IMHO problem należy zaatakować inaczej - nie wyłączać
    > notebooka ino go usypiać bądź hibernować, a wybudzaniem (nie
    > włączaniem) obarczyć tandem system + ACPI.
    No, to jest najlepsze rozwiązanie, ale jak to zrobić, bo nie znalazłem
    sposobu - w biosie nic, a żaden program nie potrafi uruchomić wyłączonego
    lub zahibernowanego systemu - ba, nawet z wybudzenie z uśpienia nie
    wychodzi.

  • 9. Data: 2013-02-16 14:47:29
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj $heikh el $hah, 16 lut 2013 w news:511f0603$0$1304$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > http://www.dobreprogramy.pl/KM-Wakeup,Program,Window
    s,11987.html
    > plus
    > http://onlineclock.net/video/

    Sprawdzałem pierwszy program i niestety na Win7 nie działa - uspi
    komputer, ale już go nie wybudza. To rozwiązanie było i tak
    ostatecznością, bo wolałbym raczej zamykać lub hibernować.

  • 10. Data: 2013-02-16 14:54:41
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj BartekK, 16 lut 2013 w news:kfo1l0$mmi$1@mx1.internetia.pl
    napisałeś/aś:

    > Może to i dobrze? A próbowałeś użyć jako budzika - samochodu,
    > lodówki, krzesła biurowego lub wiertarki? ;)

    To nie dla mnie. Ale gdym miał wybierać dla siebie, wybrałbym wiertarkę
    :)