  • 11. Data: 2011-11-30 09:04:25
    Temat: Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >wartosc szczytowa jest malo ciekawa, potrzebna jest srednia,
    >serwisie aukcyjnym kosztuja ~9PLN/10szt...

    Baterie CR2032 nie rozwiązują problemu.
    To już lepiej, jak od lat ludzie radzą:
    koszyczek na 2 baterie AAA.
    Orientacyjna metodą na określenie pojemności baterii jest masa.
    Proszę zważyć baterię CR2032 no name, taką samą tyle, że "firmową",
    paluszka AAA, taką samą alkaliczną no i akumulator samochodowy.

    Można mierzyć RMS, ale to nie jest tak, że jak na mierniku jest napisane
    RMS,
    to da się zmierzyć pik 10 mikrosekundowy o wysokości 300 mA, powtarzalny co
    100 ms.
    Liczy się całka, czyli powierzchnia pod krzywą poboru prądu.
    ___|^|________
    Oscyloskop do 100 MHz takie coś spokojnie wyłapie.
    Miernik uniwersalny, nawet z RMS takiego pasma nie ma.
    Widać już to na pierwszy rzut oka po sondach pomiarowych.
    W mierniku uniwersalnym są zwykłe nieekranowane druty.
    W oscyloskopach sondy kosztują od 100 zł w górę, czyli tyle co cały miernik.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 12. Data: 2011-11-30 09:14:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Jedyny jaki miałem analogowy z czasów ZSRR jeszcze -padł dawno temu.
    > Generator postawy czasu zdaje się? Odchyla (ło) go w pionie, ale nie dało
    > sie ustawić oscylacji poziomych.
    > Co ciekawe zdychał powoli.
    > Od lat nie wojuje z elektroniką więc kupowanie czegokolwiek jest
    > nieopłacalne dla mnie.
    >
    > pozdrawiam - Janusz

    Nie ma sensu kupować, aby zmierzyć.
    Ja to postaram się zrobić w wolnej chwili w swojej wadze,
    choć moja akurat zżera baterie tak po roku, dwóch.
    Interesuje mnie inne rozwiązanie.
    Zdaje się, że te wagi załączają pomiar po wykryciu nacisku.
    Niestety nacisk jest wykrywany z mostka tensometrycznego, który z natury
    rzeczy czerpie dość duży prąd.
    Przypuszczam, że co ok. 100 ms procesor sprawdza, czy chłop stanął na wadze
    i ewentualnie procesor startuje cały proces.
    Czy nie mogłoby być tak, że na nogach byłyby dodatkowo styki oddzielone
    pianką poliuretanową, które załaczają się zanim tensometr zmieni wartość
    rezystancji?
    Po co dobudowywać inną, większa baterię, kiedy CR2032 starczy na kilka lat,
    ale tylko na czas samego pomiaru?
    Z kolei wrócić do wyłącznika, po tym jak ktoś ustalił, że nie warto go
    stosować i schylać się za każdym razem jak chcemy się ważyć?
    Inna metoda, to czujnik wibracyjny i załączanie wagi na czas 30 sekund.
    Wyłaczyć po zdjęciu obciążenia.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 13. Data: 2011-11-30 09:21:24
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > Po co dobudowywać inną, większa baterię, kiedy CR2032 starczy na kilka lat,
    > ale tylko na czas samego pomiaru?

    Gdyżalbowiem miliamperogodzina z baterii AA/AAA jest tańsza niż z
    firmowej CR2032. Poza tym są urządzenia funkcjonujące praktycznie
    non-stop, np. nadajniki termometrów bezprzewodowych ( przyjmijmy że toto
    funkcjonuje ciągle ). Przykładowo, u mnie taki nadajnik z Lidla potrafił
    wykończyć CR2032 za kilka miesięcy, tymczasem na 2xAA chodzi już 3 rok.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2011-11-30 09:58:03
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Gdyżalbowiem miliamperogodzina z baterii AA/AAA jest tańsza niż z
    > firmowej CR2032.
    O ile?
    http://allegro.pl/bateria-baterie-litowa-cr-2032-cr2
    032-3v-vinnic-i191004016
    6.html
    cena 1zł

    > Poza tym są urządzenia funkcjonujące praktycznie
    > non-stop, np. nadajniki termometrów bezprzewodowych ( przyjmijmy że toto

    To co innego. Tu nie mówimy o nadajnikach non stop.

    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem

    Już kilka lat temu zwracałem uwagę na ten "idiotyczny" podpis w Twojej
    stopce.
    Trochę wstyd.

    Powiem tak:
    Każdy widzi co chce widzieć.
    Elektronik widzi elektroników, a Stanisław Lem widzi idiotów.

  • 15. Data: 2011-11-30 10:11:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Lis, 10:04, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:

> [...]
    > Proszę zważyć baterię CR2032 no name, taką samą tyle, że "firmową",
    > paluszka AAA, taką samą alkaliczną no i akumulator samochodowy.

    nie twierdze, ze maja duza pojemnosc... lawo wygooglac, ze te CR2031
    maja 210-230mAh, AAA ok 1000 - tylko przy tak niskiej cenie nawet
    jesli co pol roku sie wymieni to wg mnie montowanie koszyka na 2xAAA
    mija sie z celem - musi byc na zewnatrz urzadzenia (zeby gwarancji nie
    stracic)
    - wyglada to tragicznie za ~2PLN/rok osczednosci ;)
    Takie cos to ma sens zamontowac np. przy jakims czujniku, ktory jest w
    miejscu trudnodostepnym (typu dach) i niewidocznym ;)

    Sam co kilka lat kupuje takie 10szt (najwiecej ich zuzywa u mnie
    lampka rowerowa Sigmy - a i tak na prawie rok wystarczaja 2szt ;) )

> [...]
    > ___|^|________
    > Oscyloskop do 100 MHz takie coś spokojnie wyłapie.

    > Miernik uniwersalny, nawet z RMS takiego pasma nie ma.

    100kHz to juz full zakres mojego miernika i dokladnosc ~10%, ale do
    takich pomiarow to i ~30% wystarcza... - najprosciej raz wsadzic 2
    nowe baterie i bedzie dokladny pomiar :)

    WS

  • 16. Data: 2011-11-30 10:56:44
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > O ile?
    > http://allegro.pl/bateria-baterie-litowa-cr-2032-cr2
    032-3v-vinnic-i191004016
    > 6.html
    > cena 1zł

    Ja tam widzę 7 zł za baterię firmy znanej z naciągania pojemności.

    Przyzwoita CR2032 z pojemnością ~200 mAh kosztuje ~5 zł.
    Przeciętna AA z pojemnością >2000 mAh kosztuje ~2 zł.

    I nie chodzi o oszczędności, tylko o to by urządzenie nie wymagało
    ciągłego wymieniania baterii.

    Jak zauważyłeś, każdy widzi co chce widzieć.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2011-11-30 11:57:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    Wednesday, November 30, 2011, 10:58:03 AM, you wrote:

    [...]

    > Już kilka lat temu zwracałem uwagę na ten "idiotyczny" podpis w Twojej
    > stopce.

    Jesteś tu już tyle lat i jeszcze nie wiesz, że nie dyskutuje się ze
    stopkami?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-11-30 13:57:36
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Jesteś tu już tyle lat i jeszcze nie wiesz, że nie dyskutuje się ze
    > stopkami?
    Masz rację. Przepraszam.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 19. Data: 2011-11-30 14:18:56
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Przyzwoita CR2032 z pojemnością ~200 mAh kosztuje ~5 zł.
    > Przeciętna AA z pojemnością >2000 mAh kosztuje ~2 zł.
    >
    > I nie chodzi o oszczędności, tylko o to by urządzenie nie wymagało
    > ciągłego wymieniania baterii.
    Jeżeli do pracy wystarcza mała bateria CR2032 , to należy ją stosować, a
    zepsuty projekt naprawić.
    Jest tam tensometr i wyświetlacz LCD.
    Pomiar wagi.
    max 100 000x

    Oczywiście rozwiążemy problem większą i tańszą baterią.
    Idealnie jednak by było włożyć tam dowolną według potrzeb i nie myśleć przez
    lata.

    Był taki fiat 126p zwany maluchem.
    Akumulator 34Ah.
    Jeżeli można by włożyć tam akumulator 54Ah, pewnie nie byłoby tyle problemów
    z zapalaniem.
    Jednak zmieniono projekt rozrusznika.
    Teraz w większości samochodów jest rozrusznik z przekładnią.
    Mniejszy, silniejszy, bardziej sprawny.
    Zmieniono projekt.

    Nie zamierzam się kłócić o ekonomię, ale stawiam akcent na dobry projekt.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 20. Data: 2011-11-30 14:30:23
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Jeżeli do pracy wystarcza mała bateria CR2032 , to należy ją stosować, a
    > zepsuty projekt naprawić.

    Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne. Kupując tanią
    elektronikę napędzaną CRxxxx mam świadomość że będzie zjadała ekspresowo
    baterie. Chociaż mam w aucie pilota do radia całkiem przyzwoitej marki,
    który także cierpi na tę przypadłość i CR2025 potrafi załatwić w pół
    roku. Tam dochodzi wilgoć, a ta potrafi przyspieszyć wyładowanie baterii.

    > Nie zamierzam się kłócić o ekonomię, ale stawiam akcent na dobry projekt.

    Na dobrą sprawę żaden producent nie podaje takiego parametru jak czas
    życia baterii w drobnej elektronice domowej.

    Mam w pracy trochę sprzętu pomiarowego Mitutoyo ( suwmiarki, mikrometry,
    czujniki zegarowe etc. ). W znakomitej większości napędzane jest toto
    pojedynczą baterią SR44, pracuje praktycznie codziennie, a bateria żyje
    kilka lat. Tylko że to zdecydowanie wyższa półka cenowa niż suwmiarka z
    Biedronki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem