    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Waga łazienkowa, a pobór pradu
    Date: Wed, 30 Nov 2011 10:14:32 +0100

    > Jedyny jaki miałem analogowy z czasów ZSRR jeszcze -padł dawno temu.
    > Generator postawy czasu zdaje się? Odchyla (ło) go w pionie, ale nie dało
    > sie ustawić oscylacji poziomych.
    > Co ciekawe zdychał powoli.
    > Od lat nie wojuje z elektroniką więc kupowanie czegokolwiek jest
    > nieopłacalne dla mnie.
    >
    > pozdrawiam - Janusz

    Nie ma sensu kupować, aby zmierzyć.
    Ja to postaram się zrobić w wolnej chwili w swojej wadze,
    choć moja akurat zżera baterie tak po roku, dwóch.
    Interesuje mnie inne rozwiązanie.
    Zdaje się, że te wagi załączają pomiar po wykryciu nacisku.
    Niestety nacisk jest wykrywany z mostka tensometrycznego, który z natury
    rzeczy czerpie dość duży prąd.
    Przypuszczam, że co ok. 100 ms procesor sprawdza, czy chłop stanął na wadze
    i ewentualnie procesor startuje cały proces.
    Czy nie mogłoby być tak, że na nogach byłyby dodatkowo styki oddzielone
    pianką poliuretanową, które załaczają się zanim tensometr zmieni wartość
    rezystancji?
    Po co dobudowywać inną, większa baterię, kiedy CR2032 starczy na kilka lat,
    ale tylko na czas samego pomiaru?
    Z kolei wrócić do wyłącznika, po tym jak ktoś ustalił, że nie warto go
    stosować i schylać się za każdym razem jak chcemy się ważyć?
    Inna metoda, to czujnik wibracyjny i załączanie wagi na czas 30 sekund.
    Wyłaczyć po zdjęciu obciążenia.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar