eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 131. Data: 2011-09-02 22:36:26
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-02 18:26, J.F. wrote:
    > Dnia Fri, 02 Sep 2011 14:17:48 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
    >> On 2011-09-02 14:09, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
    >>> :(
    >> Chyba już nie. "Units are currently available with power outputs between
    >> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between
    refuelings."
    >
    > Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium.
    > A poki co to chyba jednak w laboratorium ..

    Google Ci nie działa ? 5s i proszę.. ale o cenę sam się ich pytaj ;-)

    http://www.upssystems.co.uk/acatalog/Fuel_Cells.html

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 132. Data: 2011-09-02 23:03:34
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-01 19:07, to wrote:
    > begin J.F
    >
    >> W teorii nadal daje, bo te moce czy momenty maksymalne to moga byc
    >> waskie piki, i jak RoMan pisze - wiecej czasu stracisz na zmienianiu
    >> biegow.
    >
    > Mówimy o normalnych silnikach spalinowych, a nie jakichś wydumanych czy
    > popsutych. Nawet silnik z big-turbo ma wysoki moment obrotowy w dość
    > szerokim zakresie (np. 4000-6500 rpm), a -- jeśli mowa o osiągach --
    > turbo dziura na niskich obrotach nie ma żadnego znaczenia, bo i tak się
    > ich nie używa.

    Zobacz sobie np na wykres Mitsu Evo FQ400. Następnie policz jak się
    zmienią obroty silnika po idealnej zmianie biegu przy prawie odcięciu
    (np z 1 na 2). Następnie policz co się stanie jak choć raz zmienisz ciut
    za szybko... chyba sobie nie zdajesz z tego sprawy.

    > Zresztą na zmianie biegów traci się więcej zazwyczaj w
    > turbo dieslach, które wysoki moment mają właśnie dość nisko i w wąskim
    > zakresie, choć jego wartość maksymalna jest często bardzo duża (400-500
    > Nm czy nawet więcej).

    Dawno chyba nie widziałeś wykresu mocy dobrego silnika diesla. Np.
    wspomnianego już tutaj np. tego z 335d lub innych...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 133. Data: 2011-09-02 23:18:55
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 22:36:26 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
    > > Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium.
    > > A poki co to chyba jednak w laboratorium ..
    >
    > Google Ci nie działa ? 5s i proszę.. ale o cenę sam się ich pytaj ;-)
    > http://www.upssystems.co.uk/acatalog/Fuel_Cells.html

    No to kliknij w zakladke "generators".
    Jest cena, jest "dodaj koszyka".

    A w Fuel Cell jest tylko "zadzwon do naszej infolinii".
    To co to jest - eksperyment ?

    J.


  • 134. Data: 2011-09-02 23:22:28
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-02 23:18, J.F. wrote:
    > Dnia Fri, 02 Sep 2011 22:36:26 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
    >> > Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium.
    >> > A poki co to chyba jednak w laboratorium ..
    >>
    >> Google Ci nie działa ? 5s i proszę.. ale o cenę sam się ich pytaj ;-)
    >> http://www.upssystems.co.uk/acatalog/Fuel_Cells.html
    >
    > No to kliknij w zakladke "generators".
    > Jest cena, jest "dodaj koszyka".
    >
    > A w Fuel Cell jest tylko "zadzwon do naszej infolinii".
    > To co to jest - eksperyment ?

    Nie spotkałeś się z "zadzwoń do nas o cenę" w sklepie internetowym ?

    Zadzwoń, zapytaj to się dowiesz czy można kupić i za ile. Choć chyba sam
    zauważysz, że są niby zdjęcia gotowych produktów i jakieś przykłady
    zastosowań.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 135. Data: 2011-09-02 23:24:29
    Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-02 11:09, Lewis wrote:
    > W dniu 2011-09-01 10:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >> On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
    >>> W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
    >>> O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest
    >>> odcinka...
    >>>
    >>> A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
    >>> i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)
    >>
    >> To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-)
    >
    > Fakt takie przebiegi są niemożliwe ale już moc 200kW mocno rosnąca od
    > około 3kRPM z prawie płaskim momentem na poziomie 400Nm jest całkowicie
    > możliwa.

    To byłby silnik o bardzo dużej pojemności. Znajdź wykres podobnego i
    zalinkuj.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 136. Data: 2011-09-04 22:19:56
    Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-31, to <t...@x...abc> wrote:
    >> W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi
    >> jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM. Na moto to
    >> nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach
    >> nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej
    >> 150 km/ h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory
    >> powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy
    >> pomaga im moc. Wnioski sam wyciagnij.
    >
    > Wnioski są takie, że masz lepsza trakcję albo lepsze umiejętności.
    >
    Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,
    ze oni sie z nim scigaja :-)

    --
    Artur


  • 137. Data: 2011-09-06 06:54:45
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2011-09-01 10:32, to wrote:
    > > begin Marcin 'Yans' Bazarnik
    > >
    > > > > PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.
    > > >
    > > > Oh really ? :-)
    > > >
    > > > PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może
    > > > być na odwrót :-)
    > >
    > > Ależ przy tej różnicy danych jest aż nadto.
    >
    > Ależ absolutnie nie :-) Czy jak podam przykład to uwierzysz ? :-)

    Co to za dziwadło co ma aż 280 koni i tylko 200 Nm?

    Jeszcze 140 KM i 400 Nm idzie może znaleźć, któryś z tych nowych diesli
    może do takich wartości momentu dochodzi przy tej mocy, choć zazwyczaj
    mają 320-340...

    --
    Pozdro
    Massai


  • 138. Data: 2011-09-06 07:06:49
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    >
    > Tzn. obecnie auta WRC podobno potrafią przez zwężkę przeciągnąć nieco
    > więcej powietrza niż by wynikało z czystego podciśnienia
    > doprowadzonego nawet do samej próżni, ale używa się do tego jakiś
    > rezonansów.

    Hm, rezonansów to się chyba nagminnie używa też w cywilnych
    samochodach, z czegoś te spadki mocy na skróconych dolotach i fikuśnych
    stożkowych filtrach wynikają...

    --
    Pozdro
    Massai


  • 139. Data: 2011-09-10 00:48:05
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-06 07:06, Massai pisze:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>
    >> Tzn. obecnie auta WRC podobno potrafią przez zwężkę przeciągnąć nieco
    >> więcej powietrza niż by wynikało z czystego podciśnienia
    >> doprowadzonego nawet do samej próżni, ale używa się do tego jakiś
    >> rezonansów.
    >
    > Hm, rezonansów to się chyba nagminnie używa też w cywilnych
    > samochodach, z czegoś te spadki mocy na skróconych dolotach i fikuśnych
    > stożkowych filtrach wynikają...

    Ale w samochodach używa się ich do lepszego napełniania cylindrów które
    biorą powietrze ze wspólnego kolektora - w sumie sprawa dość oczywista.

    A z tym przeciąganiem przez zwężkę to już jakieś lepsze cuda, bo raz że
    przed zwężką nie wolno mieć żadnych elementów ruchomych, a za zwężką w
    sumie tylko turbina. A jednak podobno ciągną przez tą zwężkę niż gdyby
    za nią zrobić próżnie...
    Cuda panie :)


  • 140. Data: 2011-09-10 09:59:50
    Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: k...@o...pl


    > Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,

    > ze oni sie z nim scigaja :-)

    No.
    Rozumiem, ze znawca jestes niebylejakim i znasz kupe motocykli, ktore
    fabrycznie maja 2.9 sek do setki.
    kapec

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: