-
131. Data: 2011-09-02 22:36:26
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-02 18:26, J.F. wrote:
> Dnia Fri, 02 Sep 2011 14:17:48 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
>> On 2011-09-02 14:09, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
>>> :(
>> Chyba już nie. "Units are currently available with power outputs between
>> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between
refuelings."
>
> Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium.
> A poki co to chyba jednak w laboratorium ..
Google Ci nie działa ? 5s i proszę.. ale o cenę sam się ich pytaj ;-)
http://www.upssystems.co.uk/acatalog/Fuel_Cells.html
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
132. Data: 2011-09-02 23:03:34
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-01 19:07, to wrote:
> begin J.F
>
>> W teorii nadal daje, bo te moce czy momenty maksymalne to moga byc
>> waskie piki, i jak RoMan pisze - wiecej czasu stracisz na zmienianiu
>> biegow.
>
> Mówimy o normalnych silnikach spalinowych, a nie jakichś wydumanych czy
> popsutych. Nawet silnik z big-turbo ma wysoki moment obrotowy w dość
> szerokim zakresie (np. 4000-6500 rpm), a -- jeśli mowa o osiągach --
> turbo dziura na niskich obrotach nie ma żadnego znaczenia, bo i tak się
> ich nie używa.
Zobacz sobie np na wykres Mitsu Evo FQ400. Następnie policz jak się
zmienią obroty silnika po idealnej zmianie biegu przy prawie odcięciu
(np z 1 na 2). Następnie policz co się stanie jak choć raz zmienisz ciut
za szybko... chyba sobie nie zdajesz z tego sprawy.
> Zresztą na zmianie biegów traci się więcej zazwyczaj w
> turbo dieslach, które wysoki moment mają właśnie dość nisko i w wąskim
> zakresie, choć jego wartość maksymalna jest często bardzo duża (400-500
> Nm czy nawet więcej).
Dawno chyba nie widziałeś wykresu mocy dobrego silnika diesla. Np.
wspomnianego już tutaj np. tego z 335d lub innych...
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
133. Data: 2011-09-02 23:18:55
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 02 Sep 2011 22:36:26 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
> > Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium.
> > A poki co to chyba jednak w laboratorium ..
>
> Google Ci nie działa ? 5s i proszę.. ale o cenę sam się ich pytaj ;-)
> http://www.upssystems.co.uk/acatalog/Fuel_Cells.html
No to kliknij w zakladke "generators".
Jest cena, jest "dodaj koszyka".
A w Fuel Cell jest tylko "zadzwon do naszej infolinii".
To co to jest - eksperyment ?
J.
-
134. Data: 2011-09-02 23:22:28
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-02 23:18, J.F. wrote:
> Dnia Fri, 02 Sep 2011 22:36:26 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
>> > Jak podasz cene i adres sklepu to znaczy ze wyszly z laboratorium.
>> > A poki co to chyba jednak w laboratorium ..
>>
>> Google Ci nie działa ? 5s i proszę.. ale o cenę sam się ich pytaj ;-)
>> http://www.upssystems.co.uk/acatalog/Fuel_Cells.html
>
> No to kliknij w zakladke "generators".
> Jest cena, jest "dodaj koszyka".
>
> A w Fuel Cell jest tylko "zadzwon do naszej infolinii".
> To co to jest - eksperyment ?
Nie spotkałeś się z "zadzwoń do nas o cenę" w sklepie internetowym ?
Zadzwoń, zapytaj to się dowiesz czy można kupić i za ile. Choć chyba sam
zauważysz, że są niby zdjęcia gotowych produktów i jakieś przykłady
zastosowań.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
135. Data: 2011-09-02 23:24:29
Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-02 11:09, Lewis wrote:
> W dniu 2011-09-01 10:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
>>> W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
>>> O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest
>>> odcinka...
>>>
>>> A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
>>> i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)
>>
>> To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-)
>
> Fakt takie przebiegi są niemożliwe ale już moc 200kW mocno rosnąca od
> około 3kRPM z prawie płaskim momentem na poziomie 400Nm jest całkowicie
> możliwa.
To byłby silnik o bardzo dużej pojemności. Znajdź wykres podobnego i
zalinkuj.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
136. Data: 2011-09-04 22:19:56
Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-08-31, to <t...@x...abc> wrote:
>> W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi
>> jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM. Na moto to
>> nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach
>> nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej
>> 150 km/ h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory
>> powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy
>> pomaga im moc. Wnioski sam wyciagnij.
>
> Wnioski są takie, że masz lepsza trakcję albo lepsze umiejętności.
>
Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,
ze oni sie z nim scigaja :-)
--
Artur
-
137. Data: 2011-09-06 06:54:45
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2011-09-01 10:32, to wrote:
> > begin Marcin 'Yans' Bazarnik
> >
> > > > PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.
> > >
> > > Oh really ? :-)
> > >
> > > PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może
> > > być na odwrót :-)
> >
> > Ależ przy tej różnicy danych jest aż nadto.
>
> Ależ absolutnie nie :-) Czy jak podam przykład to uwierzysz ? :-)
Co to za dziwadło co ma aż 280 koni i tylko 200 Nm?
Jeszcze 140 KM i 400 Nm idzie może znaleźć, któryś z tych nowych diesli
może do takich wartości momentu dochodzi przy tej mocy, choć zazwyczaj
mają 320-340...
--
Pozdro
Massai
-
138. Data: 2011-09-06 07:06:49
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Tomasz Pyra wrote:
>
> Tzn. obecnie auta WRC podobno potrafią przez zwężkę przeciągnąć nieco
> więcej powietrza niż by wynikało z czystego podciśnienia
> doprowadzonego nawet do samej próżni, ale używa się do tego jakiś
> rezonansów.
Hm, rezonansów to się chyba nagminnie używa też w cywilnych
samochodach, z czegoś te spadki mocy na skróconych dolotach i fikuśnych
stożkowych filtrach wynikają...
--
Pozdro
Massai
-
139. Data: 2011-09-10 00:48:05
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-09-06 07:06, Massai pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>>
>> Tzn. obecnie auta WRC podobno potrafią przez zwężkę przeciągnąć nieco
>> więcej powietrza niż by wynikało z czystego podciśnienia
>> doprowadzonego nawet do samej próżni, ale używa się do tego jakiś
>> rezonansów.
>
> Hm, rezonansów to się chyba nagminnie używa też w cywilnych
> samochodach, z czegoś te spadki mocy na skróconych dolotach i fikuśnych
> stożkowych filtrach wynikają...
Ale w samochodach używa się ich do lepszego napełniania cylindrów które
biorą powietrze ze wspólnego kolektora - w sumie sprawa dość oczywista.
A z tym przeciąganiem przez zwężkę to już jakieś lepsze cuda, bo raz że
przed zwężką nie wolno mieć żadnych elementów ruchomych, a za zwężką w
sumie tylko turbina. A jednak podobno ciągną przez tą zwężkę niż gdyby
za nią zrobić próżnie...
Cuda panie :)
-
140. Data: 2011-09-10 09:59:50
Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
Od: k...@o...pl
> Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,
> ze oni sie z nim scigaja :-)
No.
Rozumiem, ze znawca jestes niebylejakim i znasz kupe motocykli, ktore
fabrycznie maja 2.9 sek do setki.
kapec
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl