eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 02 Sep 2011 23:03:34 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <j3rgb8$f66$1@news.onet.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl>
    <4e5f47d7$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3o1ib$vja$1@news.onet.pl>
    <4e5fbbd2$0$3491$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-202-194.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314997416 15558 89.72.202.194 (2 Sep 2011 21:03:36 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 21:03:36 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.18)
    Gecko/20110616 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <4e5fbbd2$0$3491$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395571
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-01 19:07, to wrote:
    > begin J.F
    >
    >> W teorii nadal daje, bo te moce czy momenty maksymalne to moga byc
    >> waskie piki, i jak RoMan pisze - wiecej czasu stracisz na zmienianiu
    >> biegow.
    >
    > Mówimy o normalnych silnikach spalinowych, a nie jakichś wydumanych czy
    > popsutych. Nawet silnik z big-turbo ma wysoki moment obrotowy w dość
    > szerokim zakresie (np. 4000-6500 rpm), a -- jeśli mowa o osiągach --
    > turbo dziura na niskich obrotach nie ma żadnego znaczenia, bo i tak się
    > ich nie używa.

    Zobacz sobie np na wykres Mitsu Evo FQ400. Następnie policz jak się
    zmienią obroty silnika po idealnej zmianie biegu przy prawie odcięciu
    (np z 1 na 2). Następnie policz co się stanie jak choć raz zmienisz ciut
    za szybko... chyba sobie nie zdajesz z tego sprawy.

    > Zresztą na zmianie biegów traci się więcej zazwyczaj w
    > turbo dieslach, które wysoki moment mają właśnie dość nisko i w wąskim
    > zakresie, choć jego wartość maksymalna jest często bardzo duża (400-500
    > Nm czy nawet więcej).

    Dawno chyba nie widziałeś wykresu mocy dobrego silnika diesla. Np.
    wspomnianego już tutaj np. tego z 335d lub innych...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: