eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmW teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5 › Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
  • Data: 2015-11-16 18:52:43
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-11-15 22:55, J.F. wrote:
    > Takze zwykle in/out czy dostep do pamieci innego procesu wymagaja
    > wyzszych uprawnien.

    Nieprawda że dłubanie po hardware wymaga jakiś mitycznych wysokich
    uprawnień. Od wieków stosujemy IOMMU:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Input%E2%80%93output_m
    emory_management_unit

    Pozwala to za *przyzwoleniem* kernela przemapować wszelą przestrzeń
    adresową gfx dowolnemu procesowi i od tej pory może on sobie dlubać
    wprost po rejestrach gfx. Na przykład procesowi sterownika karty
    grafiki. Jeśli piszesz ekstremalnie szybki system operacyjny to możesz
    przydzielić wszystkim procesom uprawnienia i kazdy sobie może grzebać.
    Twój (kernela) wybór.

    > A Dalvik czy inny Java VM ma w ogole funkcje niskopoziomowe ?

    Nie musi. Ewentualnie zdefiniuj co masz na myśli. Obecnie w zupelnosci
    wystarczy zapis pod wskazany adres pamięci (IOMMU) i obsluga przerwań.
    Obie rzeczy zaaltwia mikrokernel.

    > In, out, zapis pod dowolny adres w pamieci ?

    Może. Kwestia MMU. Tak, potrafi to każdy procesor z MMU. Głównie dlatego
    że w normalnym swiecie (a więc poza x86) procesory nie mają separowanej
    przestrzeni IO. Wszystko jest pamięcią i można ją wrzucić w dowolną
    przestrzeń wirtualną. Na x86 też już 30 lat temu odchodzimy od inout na
    rzecz IO w przestrzeni pamięci.

    W przypadku mikrokernela każdy sterownik posiada własny proces i w nim
    przemapowany swój IO. Koszt przełaczenia się między userem a driverem
    jest identyczny jak w monolitach między userem a kernelem.