  • Data: 2015-11-16 21:05:32
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-11-16 20:48, J.F. wrote:
> [...]
    emory_management_unit
    > A dostepne w telefonach ?

    CPU do telefonów potrafi zrobić Apple. Jaki problem dodać dowolny
    hardware? Do ARMów w zasadzie nie trzeba - tam nie ma separowanej
    magistrali IO wiec nie ma potrzeby kombinowania z IOMMU. Tym bardziej że
    gfx jest de facto częścią wszystkich cpu stosowanych w mobile.

    > Czekaj czekaj - bo na ile rozumiem, to dziala odwrotnie - pozwala
    > zwirtualizowac adresy uzywane przez urzadzenie IO, np gfx.
    > Urzadzenie siega do pamieci pod adres np C2000000, a IOMMU podmienia mu
    > go np na A8000000.

    Działa w dwie strony ponieważ gfx zazwyczaj posiada pamięć sherowaną
    pomiędzy hardware i cpu. Uzycie IOMMU i MMU pozwala widzieć pamięć gfx
    czy czegotam chcesz bez żadnych "uprawnień kernela".

    > Do rejestrow urzadzenia/gfx nadal trzeba sie dostawac, ale jesli to ARM,
    > to nie ma wydzielonych instrukcji, sa mapowane do pamieci, i tu zwykle
    > MMU/protekcja pamieci wystarczy.

    Tak, jesli mamy procesor bez udziwnień to zwykłe MMU tez się może nadać.
    Ponadto w cpu w mobile mogą być inne rozwiązania, np. gfx jest na stale
    w jakimś obszarze pamięci fizycznej i już.

    > No ale z reguly nie chcesz, bo ani te procesy nie wiedza jak tam
    > grzebac, ani nie chca grzebac sie w szczegoly roznych GFX, a namieszac
    > moga, jak zaczna ustawiac urzadzenie w sposob niezsynchronizowany z innymi.

    Dlatego obcina się część wydajności rozbiąc silne separacje. Teraz
    trzeba policzyć ile kosztuje switch miedzy procesami. Stawiam że prawie
    nic w porównaniu z javascriptem na facebooku. Ponieważ procesy, przy
    masowej komunikacji, najzwyczajniej w świecie sharują pamięć RAM. Więc
    znowu, rola sterownika sprowadza się do inicjacji hardware.

    > Ale mi chodzi o to, czy Dalvik w ogole przewiduje operacje np "zapisz
    > pod adres C2000000 w pamieci".

    Nie musi. Wystarczy że może (a musi) wołać metody natywne. I wtedy w
    javie widzisz os.raw.memory.write( address, value ) czy coś w ten deseń.

    > W pamieci rzeczywistej, albo wirtualnej ale procesora, a nie pamieci
    > przewidzianej przez Dalvik dla procesu w javie.

    Co to za różnica, MMU przemapowalo Ci hardwareowy zestaw rejestrów GFX
    pod adres 0x123456 i sobie po nich smerasz. Sterownik wie co i gdzie
    należy przemapować. Może to zgłosic na inicjacji.

    > Tudziez np funkcje poproszenia kernela o odpowiednie zamapowanie tego
    > C20000xxx.

    Tak.

    > Jeszcze jakies inne rozkazy zostaja, typu np zablokowanie przerwan,
    > sterowanie nimi, operacje atomowe itp.

    To wszystko to są trywializmy. Przecież nikt nie mówi że API/ABI
    sterownika zaczyna się od main(argc,argv). naprawde, nie ma roznicy czy
    porty hardware smerane sa przez kod maszynowy czy przez ten sam kod
    maszynowy wygenerowany z dalvika.