-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
Date: Fri, 11 Jan 2013 13:04:46 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 54
Message-ID: <kcov52$fsb$1@node2.news.atman.pl>
References: <7...@4...net>
<kcjcke$n0p$1@node1.news.atman.pl>
<1a0x2egp6tl1q.1mqp5xrzr894o$.dlg@40tude.net>
<kcjntc$333$1@node1.news.atman.pl>
<k...@4...net>
<kckpti$7j6$1@node1.news.atman.pl>
<fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.net>
<kcn498$ppj$1@node2.news.atman.pl>
<n4u4x4mp8voz$.dfrzosatcuj2.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1357905890 16267 212.106.153.200 (11 Jan 2013 12:04:50
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jan 2013 12:04:50 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <n4u4x4mp8voz$.dfrzosatcuj2.dlg@40tude.net>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2479026
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n4u4x4mp8voz$....@4...n
et...
> Ale zawsze można radiowóz ustawić 5m za tablicą początku miejscowości, a
> można też w centrum.
> Szybka jadzda w centrum jest bardziej niebezpieczna, ale mniej kierowców
> to
> robi.
> Chodzi o to żeby radiowóz stał w centrum, a nie przy tablicy, bezpośrednio
> w miejscu wprowadzenia ograniczenia.
Mnie chodzi o to by ograniczenie stało tam gdzie jest potrzebne. Czyli znak
początek terenu zabudowanego (i ograniczenie do 50) powinien stać dopiero
tam, gdzie rzeczywiście trzeba tyle jechać i wtedy nie ma problemu, że
Policja stoi 5m za tym znakiem.
>>> Natomiast jak wypadki mają kierowcy łamiący ograniczenie prędkości, to
>>> jaki
>>> jest sens stawiać jeszcze niższe? Potem stoji takie 50, które w
>>> rzeczywistości ma spowodować żeby jadący 100 zwolnili do 80. Ci co mają
>>> gdzieś ograniczenia i tak mają je gdzieś.
>> Dlatego w takich miejscach stawianie ograniczeń jest nieuzasadnione bo
>> powoduje tylko wzrost społecznej akceptacji dla łamania prawa.
> Formalnie jest ok - były wypadki, miejsce niebezpieczne, jest
> ograniczenie.
> Szkoda że w takim programie narodowym nikt nie raczył tego zjawiska
> zauważyć.
W tym rzecz, że formalnie nie jest ok, bo ograniczenia nie powinny być
stawiane na podstawie statystyk z wypadków ale na podstawie parametrów
technicznych drogi (np. promień skrętu) i okolicy (np. szkoła).
>> No i jedynie na autostradzie szybsza jazda powoduje większe zużycie
>> paliwa,
>> ale za to też oszczędność czasu jest największa więc sumarycznie nie
>> warto
>> jechać 90.
> Tu się nie zgodzę - na autostradzie wzrost zużycia paliwa jest w miarę
> liniowy i owszem można liczyć że się opłaca.
> Natomiast robienie wiekszych średnich prędkości (rzędu 100 i więcej) na
> krajówkach to już agresywna jazda, duże zużycie paliwa i dużo bardziej
> niebezpieczna jazda.
Ale ja nie pisałem o jeżdżeniu średnio 100 na krajówce, ale o tym, że
jeżdżenie poniżej ograniczenia czyli 70 / 90 nie powoduje oszczędności
paliwa wbrew temu co niektórym się wydaje.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.13 15:37 Gotfryd Smolik news
- 12.01.13 09:26 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=