-
Data: 2013-01-11 13:04:46
Temat: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n4u4x4mp8voz$....@4...n
et...
> Ale zawsze można radiowóz ustawić 5m za tablicą początku miejscowości, a
> można też w centrum.
> Szybka jadzda w centrum jest bardziej niebezpieczna, ale mniej kierowców
> to
> robi.
> Chodzi o to żeby radiowóz stał w centrum, a nie przy tablicy, bezpośrednio
> w miejscu wprowadzenia ograniczenia.
Mnie chodzi o to by ograniczenie stało tam gdzie jest potrzebne. Czyli znak
początek terenu zabudowanego (i ograniczenie do 50) powinien stać dopiero
tam, gdzie rzeczywiście trzeba tyle jechać i wtedy nie ma problemu, że
Policja stoi 5m za tym znakiem.
>>> Natomiast jak wypadki mają kierowcy łamiący ograniczenie prędkości, to
>>> jaki
>>> jest sens stawiać jeszcze niższe? Potem stoji takie 50, które w
>>> rzeczywistości ma spowodować żeby jadący 100 zwolnili do 80. Ci co mają
>>> gdzieś ograniczenia i tak mają je gdzieś.
>> Dlatego w takich miejscach stawianie ograniczeń jest nieuzasadnione bo
>> powoduje tylko wzrost społecznej akceptacji dla łamania prawa.
> Formalnie jest ok - były wypadki, miejsce niebezpieczne, jest
> ograniczenie.
> Szkoda że w takim programie narodowym nikt nie raczył tego zjawiska
> zauważyć.
W tym rzecz, że formalnie nie jest ok, bo ograniczenia nie powinny być
stawiane na podstawie statystyk z wypadków ale na podstawie parametrów
technicznych drogi (np. promień skrętu) i okolicy (np. szkoła).
>> No i jedynie na autostradzie szybsza jazda powoduje większe zużycie
>> paliwa,
>> ale za to też oszczędność czasu jest największa więc sumarycznie nie
>> warto
>> jechać 90.
> Tu się nie zgodzę - na autostradzie wzrost zużycia paliwa jest w miarę
> liniowy i owszem można liczyć że się opłaca.
> Natomiast robienie wiekszych średnich prędkości (rzędu 100 i więcej) na
> krajówkach to już agresywna jazda, duże zużycie paliwa i dużo bardziej
> niebezpieczna jazda.
Ale ja nie pisałem o jeżdżeniu średnio 100 na krajówce, ale o tym, że
jeżdżenie poniżej ograniczenia czyli 70 / 90 nie powoduje oszczędności
paliwa wbrew temu co niektórym się wydaje.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.13 15:37 Gotfryd Smolik news
- 12.01.13 09:26 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=