-
Data: 2023-08-24 03:56:49
Temat: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
Od: W <...@...kom> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 22.08.2023 o 18:50, io pisze:
> W dniu 22.08.2023 o 18:05, nadir pisze:
>...
>> No to albo silnik, albo połowa samochodu, bo to nie są zamienne rzeczy.
>> Dobrze i przemyślanie skonstruowany silnik jak najbardziej się naprawia.
>> Jeden nie widzi sensu naprawić silnik inny nie widzi sensu w jeżdżeniu
>> twizy. Różni ludzie mają różne gusta i potrzeby, pogódź się z tym.
>>
>
> Znowu nie zrozumiałeś. Możesz sobie silnik remontować, ale jeśli Ci się
> skończył to zapewne cały samochód też się skończył. No chyba, że
> wszystko remontowałeś na bieżąco to jesteś w d..e, musisz dalej remontować.
Jak popularny model, to zakup słupka silnika może wyjść najtaniej.
Ja tak robiłem, gdy awarii (to nie było zużycie eksploatacyjne) uległ
mój silnik (turbodiesel 1.9 cdti, cieszący się dobrymi+ opiniami) .
Słupek kosztował mnie 2100 zł od znajomego mechanika a to i tak było
"drogo". Wiem, że wymieniają na takie za 1500 i jeżdżą nierzadko jeszcze
podnosząc moc przy okazji.
A samochód każdy trzeba naprawiać, szczególnie jak się chce
wykorzystywać jego możliwości a nie tylko turlać "do kościoła". Dlatego
jak np. robię hamulce, to w krótkim czasie kupuję następny komplet
dobrej marki (cywilne) - niech sobie czeka, sprężyny i amortyzatory
wymieniałem ze 3 lata temu (i nie dlatego, że było to już konieczne) i
przymierzam się do zakupu nowego kompletu.
Co jakiś czas wymianie podlegają też elementy elastyczne zawieszenia,
ale tu już całkowicie zdaję się na mechanika.
Do tego dobre opony a reszta to pierdoły.
I takie podejście daje ważną zaletę - dobrze znasz samochód, wiesz jak
się zachowuje pusty, jak z obciążeniem, gdzie leżą jego granice - to
pozwala mi jeździć wydajnie, czyli "szybko i bezpiecznie" :-) a
jednocześnie dość ekonomicznie. Z ostatnich prawie 25 tys. km mam
średnią 50 km/h przy spalaniu 6.8-6.9 (BC1 pokazuje 6.8, BC2 - 6.9) a
samochód służy żonie i mi "do wszystkiego" przez 7 dni w tygodniu, 95%
na terenie PL, mieszkam tuż za granicą dużego miasta, cenię swój czas,
więc staram się unikać korków i jak nie muszę to np. nie pcham się do
centrum w godzinach szczytu (bo i nie mam takiej potrzeby, chyba, że
chce mi się ulubionego spaghetti czy pizzy, ale to raczej w godz.
12-15). Na marginesie - mój silnik ma 120KM i chyba coś ok. 11 do setki.
Sprawne poruszanie głównie zależy od umiejętności i możliwości kierowcy,
i od tego, ile kosztuje to sprawne poruszanie (dlatego służbowe często
są szybkie).
Przy okazji - gdzieś tam padło o osiągach elektrycznych, jak to odchodzą
itp.
Miałem okazję przejechać się BMW i3s - przyznaję dawał fajną
"bezproblemowość" w szybkim rozpędzaniu, dobrze to było opanowane przez
elektronikę (brak problemów z przyczepnością jak na opony, moc i
odczuwane przyspieszenie), nie było zmartwień o grzanie/chłodzenie
silnika/turbiny ale dosłownie po kilku testach (oceniłbym je na 80%
możliwości /mam też doświadczenia z samochodem spalinowym o takim
przysp. do 100/) pokazywany na początku zasięg 180 spadł do 135 km. A
zrobiliśmy może z 5 km.
Nie wiem, jakby to potoczyło się dalej gdyby go trochę uspokoić (czy
komp po przeliczeniu zużycia zaproponowałby wyższy zasięg, ale przy 130
zasięgu to ja się przymierzam do tankowania, żeby w ogóle nie
zastanawiać się, gdzie, kiedy i jak długo mam tankować (zawsze coś się
znajdzie).
W zasadzie wyszło, że to mógłby być zamiennik tego grata za tygodniówkę
(o którym wcześniej pisałem) ;-), czyli samochód do szybkich przejazdów
na krótkich odcinkach, tylko, że pewnie szybko okazałoby się, że jego
eksploatacja jest dużo droższa od tamtego - pierwsze z brzegu - opony
3600 vs 1400.
A na trasie (dwupasmówka, ale nie S ani A), to nawet jakieś ePorsche,
które ze świateł startowało jak rakieta, po 30 km było w tym samym
miejscu co mój 1.9td (120KM) i trochę jeszcze pomagała mu w tym paskudna
pogoda (AWD vs moje FWD).
I nie macie co próbować tłumaczyć, że jechał na lajciku, wiem co było.
Pewnie wstrzymywała go zbyt słaba znajomość możliwości samochodu albo
spadający zasięg.
Pewnie prawdziwą przewagę dzięki osiągom pokazałoby takie ePorsche na
jednopasmowych krajówkach, gdzie odcinki do wyprzedzania coraz rzadsze i
coraz krótsze a prędkości nie takie wysokie, więc jest szansa, że nie
trzeba będzie doładowywać na trasie.
A korzyść w mieście? Jest, szczególnie jak ktoś ma okazję wykorzystać
przysługujące bonusy. Ale jeśli nie, to ograniczenia 70-50 czy nawet 30
i korki - słabe perspektywy na istotny zysk czasowy.
Zresztą - fajnie, gdyby właściciele elektryków podali średnie (ale nie z
wakacyjnych przejazdów, tylko chociaż z jednego roku, żebyśmy mieli
uwzględnione chociaż raz wszystkie pory roku, z podaniem modelu pojazdu
i krótkiej charakterystyki wykorzystania samochodu) - rzuci to jakieś
światło na ile te "osiągi" się zdają.
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.23 13:02 Cavallino
- 27.08.23 20:59 io
- 29.08.23 22:26 W
- 30.08.23 00:15 W
- 30.08.23 06:59 Cavallino
- 30.08.23 07:23 _Master_
- 30.08.23 14:52 _Master_
- 31.08.23 16:19 io
- 31.08.23 19:43 W
- 31.08.23 20:18 io
- 01.09.23 15:28 W
- 04.09.23 14:16 io
- 05.09.23 19:22 Shrek
- 06.09.23 06:53 Shrek
- 06.09.23 15:41 W
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO