eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - EurostatRe: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
  • Data: 2023-08-23 23:51:04
    Temat: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    Od: W <...@...kom> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 22.08.2023 o 14:54, io pisze:
    > W dniu 22.08.2023 o 04:45, W pisze:
    >> W dniu 19.08.2023 o 01:25, io pisze:
    >>>...
    >>> Tak, miałem kiedyś przystępnie tani 18-letni samochód na LPG, który
    >>> palił 1 litr oleju na 100km.
    >>>
    >>
    >> ale to go tak zaniedbałeś, czy dałeś sobie wcisnąć złoma?
    >
    > Po prostu silnik wymagał remontu. Normalna sprawa przy dużym przebiegu.
    > Ale jak samochód ma 18-lat to masz wykwity rdzy. Wymienisz karoserię by
    > mieć pewność, że za rok czy dwa rdza nie wyjdzie w innym miejscu?!

    pisałeś o zużyciu oleju* - to czasem jest łatwe i tanie w naprawie,
    szczególnie w starszych silnikach benzynowych.
    Rdza (ale mało ma wspólnego z artykułem) faktycznie bywa kłopotliwa -
    zależy od ogólnej kondycji samochodu i skłonności do rozwoju rdzy. Z
    Oplami było mocno różnie, w zasadzie dopiero od 2003 zauważyłem znaczną
    poprawę. Wcześniej była kiszka.

    >
    >> Ja miałem 2 samochody wolnossące z LPG i w pierwszym przez 170 tys. km
    >> nie musiałem dolewać oleju między wymianami, w drugim przy przebiegu
    >> 300+ tys. musiałem dolać z 1.5 litra na 12-15 tys., ale to był
    >> samochód za tygodniówkę, użytkowany przez rok najczęściej na odcinku 8
    >> km, nierzadko eksploatowany w sposób ekstremalny jak na samochód
    >> cywilny - męczony od startu (zima, lato na dworze), "szybszy" od
    >> porsche, tam, gdzie SUVy zawracały on przejeżdżał, śpiący policjanci
    >> to było dobre miejsce do wyprzedzania, itp. Ale to raz, że kupowałem
    >> samochód z silnikiem, który bardzo dobrze znałem, cieszył się uznaniem
    >> np. taksówkarzy, a dwa, że kupiłem od właściciela, który dbał o niego
    >> (nawet miałem dość świeży wykres z hamowni) i gdyby go eksploatować
    >> normalnie, to pewnie nawet nie trzeba by było dolewać prze kolejne 100
    >> tys. km.
    >
    > Aha. To właśnie taki miałem. Przez pierwsze 170 tys (po tym jak go
    > kupiłem z przebiegiem 140) nie wymagał ... aż zaczął wymagać, zaczął
    > rdzewieć itd

    Nie wiem, czy dobrze kumam - to przy 170 tys. km (jak wynika z dalszych
    wypowiedzi - opel) brał tyle oleju? Czy jednak przy 310 (140, o ile
    prawdziwe + Twoje 170)?
    Ale to nawet jakby miał 600 tys. to nie powinien brać aż tyle, chyba, że
    to jakaś nieudana konstrukcja 16v i w dodatku totalnie zaniedbana.

    W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 24.08.23 03:56 W
  • 24.08.23 13:02 Cavallino
  • 27.08.23 20:59 io
  • 29.08.23 22:26 W
  • 30.08.23 00:15 W
  • 30.08.23 06:59 Cavallino
  • 30.08.23 07:23 _Master_
  • 30.08.23 14:52 _Master_
  • 31.08.23 16:19 io
  • 31.08.23 19:43 W
  • 31.08.23 20:18 io
  • 01.09.23 15:28 W
  • 04.09.23 14:16 io
  • 05.09.23 19:22 Shrek
  • 06.09.23 06:53 Shrek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: