-
Data: 2010-09-29 15:54:59
Temat: Re: W Polsce królują złomy
Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 29 Sep 2010 15:18:11 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>> To przyjmujecie błędne założenia.
>>>
>>> Nie, to Wy przyjmujecie błędne założenia, nie przystające do praktyki.
>>
>> Po prostu piszę z własnej praktyki - obracam się w środowisku, w którym
>> większość ludzi porusza się pojazdami wartymi <10kzł (i sam też takim
>> jeżdżę).
>>I zdecydowana większość tych pojazdów jest sprawna,
>
> Do czasu kiedy nie trzeba w nie włożyć kolejnych 10 tys,
> nie robi, tylko sprzedaje auto, kolejny też go nie naprawi bo to nie ma
> sensu ekonomicznego.
Gdy naprawa samochodu nie ma sensu ekonomicznego, to tenże jest już więcej
wart jako zbiór (wciąż sprawnych) części zamiennych. I nawet wtedy nie
idzie na przetop do huty - zostaje sprzedany na części. Te części służą
właśnie do naprawy tych aut, które jest jeszcze sens naprawiać.
>>>> Utrzymanie samochodu w stanie takim, żeby był w stanie przejść
>>>> podstawowe
>>>> badania techniczne nie jest jakieś nieprawdopodobnie trudne, ani drogie.
>>>
>>> W teorii.
>>> W praktyce komuś kto kupi złoma za kilkaset zł nie opłaca się remontować
>>> go
>>> za kilka tys, tylko po to aby nie palił oleju.
>>> No to jeździ dopóki koła się kręcą.
>>
>> Pomiędzy nowym samochodem, a struclem za 100zł jest jeszcze mnóstwo
>> możliwych stanów pośrednich.
>
> Owszem.
> Ale pozwalając na import bez kontroli jakości przyzwalamy na strucle.
>
>>>> :). Ale ani ja, ani Ty kijem wisły nie zawrócimy. A prąd wisły płynie w
>>>> kierunku "(jakiś) samochód dla każdego".
>>>
>>> Mam nadzieję że jednak się to zmieni.
>>
>> A ja nie.
>
> A ja tak.
>
>>Bo - może to i dziwne - ale podoba mi się to.
>
> Tak myślałem - kloszardom też nie przeszkadza smród.
A nazywaj to jak chcesz :). Sam pisałem, i nie przeczę temu, że jeżdżę
samochodem za < 10kzł.
>>>> Mimo wszystko zdecydowana większość pojazdów jeżdżących obecnie po
>>>> naszych
>>>> drogach jest, w podstawowym przynajmniej zakresie, sprawna
>>>
>>> Nie wiem, nie badałem, dopóki badanie techniczne da się zrobić za flaszkę
>>> bez oglądania samochodu, to należy przyjąć dokładnie odwrotne założenie.
>>
>> Co do badań technicznych w sumie mamy bardzo podobne zdanie - należy je
>> bezwzględnie egzekwować.
>
> I zaostrzyć.
Czyli co jeszcze powinno wchodzić w skład takiego badania? Ocena rys na
lakierze? Czy stopień błysku elementów chromowanych? Bo (na papierze)
obecny zakres badań technicznych jest w zupełności wystarczający. O ile
samochód będzie spełniał to, co już teraz jest w wymaganiach, to dla mnie
może nawet mieć karoserię z nieheblowanych desek, a napędzać go może trzech
Murzynów pedałujących pod maską (o ile za mocno nie pierdzą).
>>I właśnie tutaj jest duże pole do popisu dla
>> naszych prawodawców.
>
> Przecież to jest mój główny postulat, reszta to raczej przewidywanie
> skutków.
Wybacz, ale ja odebrałem to tak, jakby Twoim postulatem było ograniczenie
importu używanych samochodów, a nie egzekucja badań technicznych.
Jeżeli tak, to się w 100% z Tobą w tym zakresie zgadzam.
--
Yakhub
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.10 16:04 Cavallino
- 29.09.10 16:04 BaX
- 29.09.10 16:10 kamil
- 29.09.10 16:23 venioo
- 29.09.10 16:31 Cavallino
- 29.09.10 17:21 venioo
- 29.09.10 17:17 Yakhub
- 29.09.10 17:20 Yakhub
- 29.09.10 17:21 Yakhub
- 29.09.10 17:36 Yakhub
- 29.09.10 17:47 Sergiusz Rozanski
- 29.09.10 17:55 Sergiusz Rozanski
- 29.09.10 18:08 Cavallino
- 29.09.10 18:12 Cavallino
- 29.09.10 18:14 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security