eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW Polsce królują złomyRe: W Polsce królują złomy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Yakhub <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W Polsce królują złomy
    Date: Wed, 29 Sep 2010 15:54:59 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 84
    Message-ID: <33io3unifqr5$.dlg@wazzenon.pl>
    References: <i7scp7$h60$1@news.onet.pl> <i7ssd4$33t$1@news.onet.pl>
    <i7su6p$8cv$1@news.onet.pl> <i7t23r$jpu$1@news.onet.pl>
    <i7t35h$mtn$1@news.onet.pl> <1...@w...pl>
    <i7utb4$9gi$1@news.onet.pl> <1...@w...pl>
    <i7vant$jin$1@news.onet.pl> <1co28hn5a7w9o$.dlg@wazzenon.pl>
    <i7vd74$r0n$1@news.onet.pl> <iuvw89lu9n9v$.dlg@wazzenon.pl>
    <i7vehq$v8q$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ohl82.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1285768500 24213 95.51.191.82 (29 Sep 2010 13:55:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Sep 2010 13:55:00 +0000 (UTC)
    X-User: yakhub
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313933
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 15:18:11 +0200, Cavallino napisał(a):

    >>>> To przyjmujecie błędne założenia.
    >>>
    >>> Nie, to Wy przyjmujecie błędne założenia, nie przystające do praktyki.
    >>
    >> Po prostu piszę z własnej praktyki - obracam się w środowisku, w którym
    >> większość ludzi porusza się pojazdami wartymi <10kzł (i sam też takim
    >> jeżdżę).
    >>I zdecydowana większość tych pojazdów jest sprawna,
    >
    > Do czasu kiedy nie trzeba w nie włożyć kolejnych 10 tys,
    > nie robi, tylko sprzedaje auto, kolejny też go nie naprawi bo to nie ma
    > sensu ekonomicznego.

    Gdy naprawa samochodu nie ma sensu ekonomicznego, to tenże jest już więcej
    wart jako zbiór (wciąż sprawnych) części zamiennych. I nawet wtedy nie
    idzie na przetop do huty - zostaje sprzedany na części. Te części służą
    właśnie do naprawy tych aut, które jest jeszcze sens naprawiać.

    >>>> Utrzymanie samochodu w stanie takim, żeby był w stanie przejść
    >>>> podstawowe
    >>>> badania techniczne nie jest jakieś nieprawdopodobnie trudne, ani drogie.
    >>>
    >>> W teorii.
    >>> W praktyce komuś kto kupi złoma za kilkaset zł nie opłaca się remontować
    >>> go
    >>> za kilka tys, tylko po to aby nie palił oleju.
    >>> No to jeździ dopóki koła się kręcą.
    >>
    >> Pomiędzy nowym samochodem, a struclem za 100zł jest jeszcze mnóstwo
    >> możliwych stanów pośrednich.
    >
    > Owszem.
    > Ale pozwalając na import bez kontroli jakości przyzwalamy na strucle.
    >
    >>>> :). Ale ani ja, ani Ty kijem wisły nie zawrócimy. A prąd wisły płynie w
    >>>> kierunku "(jakiś) samochód dla każdego".
    >>>
    >>> Mam nadzieję że jednak się to zmieni.
    >>
    >> A ja nie.
    >
    > A ja tak.
    >
    >>Bo - może to i dziwne - ale podoba mi się to.
    >
    > Tak myślałem - kloszardom też nie przeszkadza smród.

    A nazywaj to jak chcesz :). Sam pisałem, i nie przeczę temu, że jeżdżę
    samochodem za < 10kzł.

    >>>> Mimo wszystko zdecydowana większość pojazdów jeżdżących obecnie po
    >>>> naszych
    >>>> drogach jest, w podstawowym przynajmniej zakresie, sprawna
    >>>
    >>> Nie wiem, nie badałem, dopóki badanie techniczne da się zrobić za flaszkę
    >>> bez oglądania samochodu, to należy przyjąć dokładnie odwrotne założenie.
    >>
    >> Co do badań technicznych w sumie mamy bardzo podobne zdanie - należy je
    >> bezwzględnie egzekwować.
    >
    > I zaostrzyć.

    Czyli co jeszcze powinno wchodzić w skład takiego badania? Ocena rys na
    lakierze? Czy stopień błysku elementów chromowanych? Bo (na papierze)
    obecny zakres badań technicznych jest w zupełności wystarczający. O ile
    samochód będzie spełniał to, co już teraz jest w wymaganiach, to dla mnie
    może nawet mieć karoserię z nieheblowanych desek, a napędzać go może trzech
    Murzynów pedałujących pod maską (o ile za mocno nie pierdzą).

    >>I właśnie tutaj jest duże pole do popisu dla
    >> naszych prawodawców.
    >
    > Przecież to jest mój główny postulat, reszta to raczej przewidywanie
    > skutków.

    Wybacz, ale ja odebrałem to tak, jakby Twoim postulatem było ograniczenie
    importu używanych samochodów, a nie egzekucja badań technicznych.

    Jeżeli tak, to się w 100% z Tobą w tym zakresie zgadzam.

    --
    Yakhub

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: