-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Yakhub <y...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W Polsce królują złomy
Date: Wed, 29 Sep 2010 15:54:59 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 84
Message-ID: <33io3unifqr5$.dlg@wazzenon.pl>
References: <i7scp7$h60$1@news.onet.pl> <i7ssd4$33t$1@news.onet.pl>
<i7su6p$8cv$1@news.onet.pl> <i7t23r$jpu$1@news.onet.pl>
<i7t35h$mtn$1@news.onet.pl> <1...@w...pl>
<i7utb4$9gi$1@news.onet.pl> <1...@w...pl>
<i7vant$jin$1@news.onet.pl> <1co28hn5a7w9o$.dlg@wazzenon.pl>
<i7vd74$r0n$1@news.onet.pl> <iuvw89lu9n9v$.dlg@wazzenon.pl>
<i7vehq$v8q$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ohl82.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1285768500 24213 95.51.191.82 (29 Sep 2010 13:55:00 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Sep 2010 13:55:00 +0000 (UTC)
X-User: yakhub
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313933
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 29 Sep 2010 15:18:11 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>> To przyjmujecie błędne założenia.
>>>
>>> Nie, to Wy przyjmujecie błędne założenia, nie przystające do praktyki.
>>
>> Po prostu piszę z własnej praktyki - obracam się w środowisku, w którym
>> większość ludzi porusza się pojazdami wartymi <10kzł (i sam też takim
>> jeżdżę).
>>I zdecydowana większość tych pojazdów jest sprawna,
>
> Do czasu kiedy nie trzeba w nie włożyć kolejnych 10 tys,
> nie robi, tylko sprzedaje auto, kolejny też go nie naprawi bo to nie ma
> sensu ekonomicznego.
Gdy naprawa samochodu nie ma sensu ekonomicznego, to tenże jest już więcej
wart jako zbiór (wciąż sprawnych) części zamiennych. I nawet wtedy nie
idzie na przetop do huty - zostaje sprzedany na części. Te części służą
właśnie do naprawy tych aut, które jest jeszcze sens naprawiać.
>>>> Utrzymanie samochodu w stanie takim, żeby był w stanie przejść
>>>> podstawowe
>>>> badania techniczne nie jest jakieś nieprawdopodobnie trudne, ani drogie.
>>>
>>> W teorii.
>>> W praktyce komuś kto kupi złoma za kilkaset zł nie opłaca się remontować
>>> go
>>> za kilka tys, tylko po to aby nie palił oleju.
>>> No to jeździ dopóki koła się kręcą.
>>
>> Pomiędzy nowym samochodem, a struclem za 100zł jest jeszcze mnóstwo
>> możliwych stanów pośrednich.
>
> Owszem.
> Ale pozwalając na import bez kontroli jakości przyzwalamy na strucle.
>
>>>> :). Ale ani ja, ani Ty kijem wisły nie zawrócimy. A prąd wisły płynie w
>>>> kierunku "(jakiś) samochód dla każdego".
>>>
>>> Mam nadzieję że jednak się to zmieni.
>>
>> A ja nie.
>
> A ja tak.
>
>>Bo - może to i dziwne - ale podoba mi się to.
>
> Tak myślałem - kloszardom też nie przeszkadza smród.
A nazywaj to jak chcesz :). Sam pisałem, i nie przeczę temu, że jeżdżę
samochodem za < 10kzł.
>>>> Mimo wszystko zdecydowana większość pojazdów jeżdżących obecnie po
>>>> naszych
>>>> drogach jest, w podstawowym przynajmniej zakresie, sprawna
>>>
>>> Nie wiem, nie badałem, dopóki badanie techniczne da się zrobić za flaszkę
>>> bez oglądania samochodu, to należy przyjąć dokładnie odwrotne założenie.
>>
>> Co do badań technicznych w sumie mamy bardzo podobne zdanie - należy je
>> bezwzględnie egzekwować.
>
> I zaostrzyć.
Czyli co jeszcze powinno wchodzić w skład takiego badania? Ocena rys na
lakierze? Czy stopień błysku elementów chromowanych? Bo (na papierze)
obecny zakres badań technicznych jest w zupełności wystarczający. O ile
samochód będzie spełniał to, co już teraz jest w wymaganiach, to dla mnie
może nawet mieć karoserię z nieheblowanych desek, a napędzać go może trzech
Murzynów pedałujących pod maską (o ile za mocno nie pierdzą).
>>I właśnie tutaj jest duże pole do popisu dla
>> naszych prawodawców.
>
> Przecież to jest mój główny postulat, reszta to raczej przewidywanie
> skutków.
Wybacz, ale ja odebrałem to tak, jakby Twoim postulatem było ograniczenie
importu używanych samochodów, a nie egzekucja badań technicznych.
Jeżeli tak, to się w 100% z Tobą w tym zakresie zgadzam.
--
Yakhub
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.10 16:04 Cavallino
- 29.09.10 16:04 BaX
- 29.09.10 16:10 kamil
- 29.09.10 16:23 venioo
- 29.09.10 16:31 Cavallino
- 29.09.10 17:21 venioo
- 29.09.10 17:17 Yakhub
- 29.09.10 17:20 Yakhub
- 29.09.10 17:21 Yakhub
- 29.09.10 17:36 Yakhub
- 29.09.10 17:47 Sergiusz Rozanski
- 29.09.10 17:55 Sergiusz Rozanski
- 29.09.10 18:08 Cavallino
- 29.09.10 18:12 Cavallino
- 29.09.10 18:14 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=