  • Data: 2010-09-29 17:36:18
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:04:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Do takich za 10 tys nic nie mam, byle nie łapały się w tą samą kategorię
    > ułatwienia dla złomów praktycznie bez wartości, np. takich za 1000 czy 2000.

    Ja po prostu nic nie mam do aut o żadnej wartości. Jak dla mnie maluch za 2
    flaszki też może sobie jeździć, o ile przejdzie badania techniczne.

    > Np. badanie punktów konstrukcyjnych nadwozia (nie wiem jak to się fachowo
    > nazywa, chodzi o to czym się kontroluję naprawy powypadkowe),

    http://tinyurl.com/35zcdth
    Punkt 6.1 i 6.2 ?

    > kompresji - smrodzenia spalonym olejem i niespalonym gazem,

    Punkt 9.2 ?

    > dymienia diesli itd

    Punkt 9.3 ?

    > Czyli to co najbardziej wkurza, bo da się zobaczyć w skrajnych przypadkach i
    > gołym okiem.

    To wszystko już jest... Niestety, tylko w teorii.

    > Jedno z drugim się łączy.
    > Gdyby porządnie egzekwować stan techniczny, to sprowadzanie złomów byłoby
    > nieopłacalne i żadne ograniczenia zewnętrzne nie byłyby potrzebne.

    Zgoda co do tego, że dodatkowe ograniczenia byłyby zbędne. Co do
    opłacalności sprowadzania... to pozostawmy ją sprowadzaczom.

    > I tak byłoby najlepiej.
    > A że nikt nie kontroluje, to są potrzebne.

    IMHO - Zły tok myślenia: "Skoro nikt nie kotroluje stanu technicznego, to
    wprowadźmy ograniczenie importu".
    Prawidłowy tok myślenia powinien brzmieć: "Skoro nikt nie kotroluje stanu
    technicznego, to powinien zacząć kontrolować".

    Bo ograniczając import wcale nie spowodujesz ograniczenia ilości złomów
    poruszających się po drogach, a wręcz przeciwnie.

    --
    Yakhub