    From: venioo <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W Polsce króluj? z?omy
    Date: Sun, 03 Oct 2010 15:03:01 +0200

    W dniu 2010-10-03 13:01, J.F. pisze:

    > No nie - oczywiscie jest roznica miedzy polska srednia krajowa a
    > niemiecka srednia krajowa, w szczegolnosci na uslugi w krajach
    > trzecich.
    > Co nie zmienia faktu ze to nie jest az takie drogie.
    > Oczywiscie jak ktos z napietego budzetu ma problem wykrzesac 2000zl na
    > urlop i kazde 100zl taniej sie liczy, to jakas egzotyka za 4000 moze
    > mu sie wydawac zupelnie nieosiagalna .. no wlasnie, a ile to tak
    > konkretnie kosztowalo ?

    Nie chodzi ile konkretnie w tym przypadku, tylko o to, ze Cavallino
    twierdzi, ze tam wszystko jest drozsze i ogolnie bieda taka jak u nas i
    jest do d...

    > Ja sie tam na fajkach nie znam, ale przecietny polski palacz ile pali?
    > Paczke dziennie, czyli 60 paczek miesiecznie na pare ?

    Moj wujek z ciocia to ewenement, odpalaja jednego od drugiego (jak w
    scence z elektrocieplowni z filmu Miś)

    > No coz, mieszkanie 80m to moze nie jest szczyt popularnosci, ale tez
    > takie buduja i sprzedaja i ktos tam mieszka, i to nie sa tylko gwiazdy
    > z telewizji :-)

    No i jest to chleb powszedni, a w PL znam wiele rodzin, ktore calymi
    rodzinami po 10 osób na 60m komunalnego mieszkaja - i wlasnie ta roznice
    probuje rozmowcy uwypuklic.
    Co z tego, ze te 10 os. placi za czynsz 400pln i jest taniej niz w D??

    > No nie wiem - moze ja sie w innych srodowiskach obracam, albo Ty
    > hibernowales ostatnie 25 lat, Ja jestem herbaciarz, ale jak kawe mam
    > ochote wypic to po prostu pije. I znajomi tez.
    > Oczywiscie mozna traktowac tez jako przyjemnosc.
    > I mozna narzekac ze dobry gatunek jest drogi.

    Wczoraj jak o 15 do nich zajechalem, to sie zastanawiali, czy ze mna
    jeszcze jedna wypic, bo od rana juz kazde z nich wypilo po 5...
    ... po czym wypili ze mna 6 :) i nie filizaneczke, tylko szklanke.

    > Albo jak ja sie zastanawiac czy jest sens wydac 1500zl na ekspres do
    > kawy, bo co prawda kawa wychodzi z niego znakomita, ale jak ja pijam
    > filizanke dziennie ..

    Ostatnio kupili wlasnie, bo byl w promocji za jedyne 700EUR :)
    Przeceniony z 1200... Kawa rewelacja, ale przy ich spozyciu to nieal
    niezbednik ;)

    > Zalezy. Tanie telewizory sa calkiem tanie, biorac pod uwage ze to sie
    > kupuje raz na 10 lat [ostatnio byc moze juz nie :-(]
    > Sam mam trzy, z czego dwa zepsute :-P

    trzy LCD _dzialajace_ ;)

    > Ot wczoraj patrze w TV i co widze - reklama dekodera Multiroom.
    > Taki co to potrafi wiecej programow naraz zdekodowac.
    > Znaczy sie i Polacy powoli maja pare odbiornikow i jest potrzeba na
    > kilka programow naraz dla rodziny, bo zony nie interesuje mecz, meza
    > Moda na sukces, a dziecko ma swoje programy nie dla wapniakow :-)

    No wlasnie - u nas to jest nadal jako luksus

    > Musze kiedys podpytac znajomego jak to w Niemczech wyglada.
    >
    > Aczkolwiek robilismy ostatnio spotkanie klasowe i jakos duzo nie
    > wyszlo, rzedu 100zl od osoby..

    Na ostatniej imprezie 27 osob - kazda wypila przynajmniej 5 piw, zjadla
    2 daniowy obiad i do tego deser i pozniej rozne przekaski. 1 piwo w
    lokalu 3EUR - 135 piw=405EUR, nie wiem ile reszta wyszla.
    Mimo ze jak na polskie warunki zarabiam z zona calkiem dobrze (powyzej
    sredniej krajowej), to niestety nie stac mnie na 2 takie imprezy w
    roku... A co maja powiedziec ludzie zarabiajacy jeszcze mniej?

    > Wpisz w googla "gdzie zorganizowac osiemnastke". Wyglada na popularny
    > sport.

    Oczywiscie, jeszcze pokaz mi gdzie organizacja takiej imprezy kosztuje
    tyle co kieszonkowe, albo kto rozdaje takie kieszonkowe zeby starczylo,
    to poprosze zeby mnie adoptowal.

    > No to chyba i na tym zgnilym zachodzie tacy sa.

    Wujek z ciocia - starzy NRDowcy, dane z Berlin byly wschodni.

    > Jak widze 60-letnia babe w McDonaldzie, to przeciez nie dlatego ze ma
    > wysoka emeryture ani ze zasilek dla bezrobotnych co prawda na 5* w
    > Chinach nie starcza, ale na Majorke mozna juz poleciec.
    > Fakt ze to bylo w bylym NRD.

    Moja babcia to moze co najwyzej z wycieczka parafialna do Lichenia za
    10pln sobie pozwolic ;)

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM