  • Data: 2010-10-03 13:01:54
    Temat: Re: W Polsce króluj? z?omy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 03 Oct 2010 11:28:19 +0200, venioo wrote:

    >Skoro to wszystko takie niedrogie to pokaz mi mi malzenstwo, w ktorym
    >jedna osoba zarabia min. krajowe, druga srednia krajowa i leca raz w
    >roku do Chin na 2 tyg. do Hotelu 5*

    No nie - oczywiscie jest roznica miedzy polska srednia krajowa a
    niemiecka srednia krajowa, w szczegolnosci na uslugi w krajach
    trzecich.
    Co nie zmienia faktu ze to nie jest az takie drogie.
    Oczywiscie jak ktos z napietego budzetu ma problem wykrzesac 2000zl na
    urlop i kazde 100zl taniej sie liczy, to jakas egzotyka za 4000 moze
    mu sie wydawac zupelnie nieosiagalna .. no wlasnie, a ile to tak
    konkretnie kosztowalo ?

    >do tego pala ok.120 paczek fajek/mies

    Ja sie tam na fajkach nie znam, ale przecietny polski palacz ile pali?
    Paczke dziennie, czyli 60 paczek miesiecznie na pare ?

    >i jeszcze stac ich na oplacenie mieszkania 80m i samochodu o
    >przyzwoitym standardzie.

    No coz, mieszkanie 80m to moze nie jest szczyt popularnosci, ale tez
    takie buduja i sprzedaja i ktos tam mieszka, i to nie sa tylko gwiazdy
    z telewizji :-)

    >To jest ta roznica: w Pl to sie traktuje juz w kategoriach przyjemnosci,
    >dla nich to po prostu chleb powszedni.

    No nie wiem - moze ja sie w innych srodowiskach obracam, albo Ty
    hibernowales ostatnie 25 lat, Ja jestem herbaciarz, ale jak kawe mam
    ochote wypic to po prostu pije. I znajomi tez.
    Oczywiscie mozna traktowac tez jako przyjemnosc.
    I mozna narzekac ze dobry gatunek jest drogi.

    Albo jak ja sie zastanawiac czy jest sens wydac 1500zl na ekspres do
    kawy, bo co prawda kawa wychodzi z niego znakomita, ale jak ja pijam
    filizanke dziennie ..

    >Ale 3x TV juz nie

    Zalezy. Tanie telewizory sa calkiem tanie, biorac pod uwage ze to sie
    kupuje raz na 10 lat [ostatnio byc moze juz nie :-(]
    Sam mam trzy, z czego dwa zepsute :-P

    Ot wczoraj patrze w TV i co widze - reklama dekodera Multiroom.
    Taki co to potrafi wiecej programow naraz zdekodowac.
    Znaczy sie i Polacy powoli maja pare odbiornikow i jest potrzeba na
    kilka programow naraz dla rodziny, bo zony nie interesuje mecz, meza
    Moda na sukces, a dziecko ma swoje programy nie dla wapniakow :-)

    >Goscie jedza i pija do rana, i za siebie nie placa

    Musze kiedys podpytac znajomego jak to w Niemczech wyglada.

    Aczkolwiek robilismy ostatnio spotkanie klasowe i jakos duzo nie
    wyszlo, rzedu 100zl od osoby..

    >Nie znam takich, jezeli juz, to z naprawde dobrze sytuowanych domow.

    Wpisz w googla "gdzie zorganizowac osiemnastke". Wyglada na popularny
    sport.

    >ja mowie o ludziach, ktorzy na prawde malo zarabiaja.

    No to chyba i na tym zgnilym zachodzie tacy sa.
    Jak widze 60-letnia babe w McDonaldzie, to przeciez nie dlatego ze ma
    wysoka emeryture ani ze zasilek dla bezrobotnych co prawda na 5* w
    Chinach nie starcza, ale na Majorke mozna juz poleciec.
    Fakt ze to bylo w bylym NRD.

    J.