eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingW NYC ucza przedszkolakow C++Re: W NYC ucza przedszkolakow C++
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: W NYC ucza przedszkolakow C++
    References: <b...@g...com>
    <jtfjiv$o83$1@inews.gazeta.pl> <jtkhts$qbp$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <jtq89c$mq7$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@l...localdomain>
    Date: 14 Jul 2012 06:29:47 GMT
    Lines: 53
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.160.144
    X-Trace: 1342247387 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1209 95.49.160.144:33217
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198454
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-07-13, Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> wrote:
    > - Nauka Logo to nauka grafiki żółwia, dzieci przy tym ziewały nawet za
    > czasów ZX Spectrum

    Ja nie ziewałem. Logo wyrabia sporo niezłych nawyków - np. posługiwania
    się funkcjami, co nie jest takie oczywiste dla wielu osób w gimnazjum
    Później zresztą też.
    Pamiętaj, że większość dzieci ma generalnie wstręt do programowania.
    I to nie wina Logo - gwarantuję Ci, że "rysowanie żółwiem" poprawia tę
    sytuację, a nie ją pogarsza.

    Poza tym w końcu to tylko język. W tych zajęciach przyciągły mnie
    bardziej problemy, które naprawdę bywały niełatwe. A język był
    prosty i przyjazny, a wyniki są przede wszystkim graficzne -
    to zachęca nastolatków bardziej niż wyskakująca z programu liczba.
    Skup się na interesujących problemach dla dziecka. Język ma go po
    prostu nie zniechęcać.

    Ja na zajęciach z Logomocji nie wybrzydzałem, choć równolegle w domu
    klepałem już całkiem nieźle w C++, który jest totalnym przeciwieństwem.

    Zresztą co tu kryć. Piszę już w C++ 12 lat i nigdy (słowo daję) nie
    napisałem programu wychodzącego poza terminal. Akurat jutro to się
    może zmienić, ale 12 lat to prawie połowa mojego życia :).

    > funkcje są obiektowe, ale sam język nawet nie ma ani funkcji tylko
    > procedury, o parametrach nie wspominając). Mogli chociaż oprzeć się o
    > okrojony C#. Poza tym do edukacji DZISIAJ, skoro już proponuje się
    > klepanie kodu, a nie składanie funkcjonalnych klocków, to nie wystarczy
    > kolorowanie składni, IDE musi prowadzić za rączkę.

    Zależy czegoś chciałbyś nauczyć (tzn. jakich umiejętności).
    Gdybym ja miał dziecko, to kierowałbym go na podstawowe technologie web,
    czyli HTML(5)+JS+CSS.
    1) Pewnie najłatwiej będzie na tym zarobić,
    2) JS jest uniwersalny i można się nauczyć naprawdę sporo, a zestaw
    wyrabia dobre nawyki (porządek w kodzie).
    3) Wynik jest graficzny, czyli bardziej oddziaływuje na umysł dziecka.
    Poza tym jest to bardzo praktyczna wiedza i łatwo znaleźć zastosowanie.

    Tworzenie stron jest w programie gimnazjum/szkół średnich, ale robione
    jest najczęściej źle - zły typ stron, źle uczone języki, archaiczne
    standardy.

    Z całą pewnością odradzam Pythona, w którym piszę od roku i im bardziej
    znam, tym bardziej cieszę się, że zaczynałem od C++.

    Odradzam także C++ na korzyść Java/C#. Tu także dylemat - Java bardziej
    praktyczna i powszechna, ale nigdy w życiu nie pisało mi się przyjemniej
    niż w Visual C#.

    pozdrawiam,
    PK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: